Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes de desplaçament universitari per al curs acadèmic 2024-2025

Ajudes cofinançades amb el Factor d'Insularitat (REIB) (RDL 4/2019).

----------

Ajudes per compensar part del cost del desplaçament de l'alumnat universitari de les Illes Balears empadronats a Mallorca (on es troba el seu domicili familiar) que, atès el fet insular, s'ha de desplaçar i ha de residir fora de l'illa per cursar estudis universitaris oficials a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27), sempre que no pugui fer els estudis a la seva illa de residència, Mallorca, com a alumne de la Universitat de les Illes Balears (UIB) o dels centres que hi està adscrits, bé perquè els estudis no s'hi ofereixen en la UIB o bé perquè no hi hagi obtingut plaça.

Els sol·licitants han de complir els requisits generals i acadèmics establerts en la convocatòria (punt sisè), i s'han de trobar en alguna de les circumstàncies descrites en cadascuna de les set categories establertes en el punt cinquè de la convocatòria.

L'import de l'ajuda és de 1.600,00 euros com a màxim.

------------------

NOVETAT IMPORTANT: El termini de sol·licituds FINALITZARÀ a les 13.00 h (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 9 de juliol de 2025.

Codi SIA

3164345

Persones destinatàries

Estudiants universitaris de les Illes Balears empadronats a Mallorca.

--------------------

Els estudiants empadronats a Menorca, Eivissa o Formentera han de sol·licitar les ajudes de desplaçament al seus respectius consells insulars, Consell Insular de Menorca, Consell Insular d'Eivissa, i Consell Insular de Formentera.

El projecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025, preveu dotacions pressupostàries específiques perquè els consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera publiquin les convocatòries d'ajudes de desplaçament per a estudis universitaris corresponents als estudiants amb domicili a les illes esmentades.

--------------------

Resten excloses de la convocatòria les persones que cursen els ensenyaments/estudis següents:

Artístics superiors (estudis de música, de dansa i d'art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny); superiors religiosos; superiors militars; títols propis de les universitats; doctorat; estudis de les modalitats a distància, en línia o virtual; els estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials, i els estudis a centres adscrits a universitats que no siguin de països de la UE-27.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la finalització del termini per presentar sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en aquest termini, totes les sol·licituds s'entendran desestimades.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

S' estableix l'OBLIGATORIETAT de relacionar-se a través de mitjans electrònics per a qualsevol tràmit que s'hagi de fer dins la convocatòria de subvencions d'Ajudes de desplaçament universitari per al curs acadèmic 2024-2025.

-------------------------------------

NOVETAT IMPORTANT !!!: L'hora de tancament del tràmit telemàtic per a sol·licitar l'ajuda és a les 13.00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 9 de juliol.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud: Ajudes desplaçament curs 2024-2025

Requisits

Requisits generals:

- Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea (UE-27).

- Tenir domicili familiar a Mallorca: el compliment de veïnatge administratiu s'ha de mantenir de manera continuada durant tot el període comprès entre l'1 de setembre de 2024 i el 30 de juny de 2025.

- Cursar 42 crèdits o més d'una única titulació universitària oficial durant l'any acadèmic 2024-2025. En el cas de sol·licitants que cursen estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

No es tendran en compte els crèdits compensats, convalidats, reconeguts o transferits.

- Cursar els estudis en una universitat pública o privada ubicada a algun dels països de la Unió Europea (UE-27).

---------------------

Requisits relatius al rendiment acadèmic del curs 2023-2024 (SEMPRE ÉS TÉ EN COMPTE EL RENDIMENT ACADÈMIC DEL CURS ANTERIOR):

- Els sol·licitants que tenen el títol de batxillerat, que accedeixen a la universitat mitjançant la PBAU i es matriculen per primera vegada del primer curs d'uns estudis de grau: Acreditació de la nota d'accés a la universitat igual o superior a 5,00 punts.

En les vies d'accés a la universitat restants també es requereix una nota mínima de 5,00 punts en la prova o en l'ensenyament que permet accedir a la universitat.

- Els sol·licitants de segon curs o posteriors, o els que es matriculen de primer, però no és la primera vegada que es matriculen d'un primer curs d'ensenyaments universitaris oficials: Han d'haver superat durant el curs acadèmic 2023-2024, segons la branca de coneixement a la qual pertanyen els estudis, els percentatges dels crèdits de què es varen matricular que s'indiquen a continuació:

- Arts i humanitats: 90 %

- Ciències: 65 %

- Ciències socials i jurídiques: 90 %

- Ciències de la salut: 80%

- Enginyeria o Arquitectura: 65 %

En qualsevol cas, al curs 2023-2024 el sol·licitant ha d'haver estat matriculat, com a mínim, de 42 crèdits d'una única titulació universitària oficial. En el cas dels estudis de PCEO o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

No es tendran en compte els crèdits compensats, convalidats, reconeguts o transferits.

Per a estudis de màster, els sol·licitants han d'acreditar que durant el curs 2023-2024 es varen matricular, com a mínim, de 42 crèdits, a més, s'ha d'acreditar una nota mitjana de:

- Per a estudiants de primer curs de màster:

Per a estudis de màsters que habiliten o que són una condició necessària per a l'exercici d'una professió regulada: 5,00 punts, de nota mitjana, en els estudis previs que donen accés al màster.

Per als restants estudis de màster: 6,00 punts, de nota mitjana mínima, en els estudis previs que donen accés al màster.

Les notes mitjanes procedents d'ensenyaments tècnics (branca de coneixement d'enginyeria i arquitectura) s'han de multiplicar pel coeficient 1,17.

- Per a estudiants de segon curs de màster:

Acreditar que s'han superat tots els crèdits dels quals s'ha matriculat el primer curs.

Aquest mateix criteri s'aplica també als casos d'estudiants amb una discapacitat igual al 65% o superior als quals se'ls havia reduït la càrrega lectiva.

NO es consideren ensenyaments NO IMPARTITS a la UIB els diferents plans d'estudis cursats de forma total o parcial en altres idiomes, les diferents especialitats i/o mencions d'un mateix títol.

Documentació a presentar

IMPORTANT !!!: EL SOL·LICITANT HA D'ADJUNTAR AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD LA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA EN EL PUNT VUITÈ DE LA CONVOCATÒRIA, que segons el cas particular, serà la següent (s'ha adjunta extract del punt vuitè):

1) L'imprès de sol·licitud emplenat en el tràmit telemàtic.

2) En el cas d'alumnes estrangers, una còpia del passaport o una còpia del número d'identitat d'estranger (NIE); en el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una còpia de la targeta de residència.

3) L'imprès de la matrícula universitària del curs acadèmic 2024-2025 en què consti la titulació i el nombre de crèdits matriculats, que han de ser igual o superior a 42 crèdits, sense tenir en compte els crèdits compensats, convalidats, reconeguts o transferits.

4) Justificació del pagament complet de la matrícula del curs 2024-2025:

Universitats públiques: rebuts bancaris que acreditin el pagament complet de la matrícula, incloses les despeses acadèmiques i administratives del curs acadèmic 2024-2025 (punt 8.1.h. de la convocatòria).

Universitats privades o centres adscrits a universitats públiques o privades, a més de l'anterior, total de la resta de despeses acadèmiques pròpies de cada universitat o centre adscrit del curs acadèmic 2024-2025 (punt 8.1.h. de la convocatòria).

Alternativament, es pot presentar un certificat emès per la universitat, que acrediti el pagament complet de la matrícula, incloses les despeses acadèmiques i administratives, així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas d'universitats privades o centres adscrits a universitats públiques o privades (punt 8.1.h. de la convocatòria).

5) En el cas que el sol·licitant es matriculi per primera vegada del primer curs d'uns estudis de grau: Certificat amb el resultat de les proves de batxillerat per a l'accés a la universitat (PBAU).

Accés a la universitat per altres vies: Certificat de la nota de la prova o l'ensenyament que permet l'accés a la universitat.

En el cas dels sol·licitants que accedeixin per primera vegada al primer curs d'uns ensenyaments de grau i hagin fet les proves d'accés a la universitat en el curs 2022-2023 o anteriors, així com els sol·licitants de segon curs i/o posteriors que durant el curs 2023-2024 no s'hagin matriculat d'ensenyaments universitaris oficials: Declaració responsable en la qual consti el darrer any acadèmic cursat.

6) En el cas que el sol·licitant s'hagi matriculat del segon curs o dels posteriors, o que no es matriculi del primer curs d'uns ensenyaments universitaris oficials per primera vegada: Certificat acadèmic oficial complet o un extracte complet de l'expedient personal, validat amb el segell de la universitat, on consti totes les assignatures matriculades en el curs 2023-2024, amb el nombre de crèdits i les qualificacions obtingudes.

En el cas que el sol·licitant s'hagi matriculat del primer curs d'uns estudis de màster: Certificat acadèmic oficial complet o un extracte complet de l'expedient personal, validat amb el segell de la universitat, on consti totes les assignatures matriculades en el curs 2023-2024, amb el nombre de crèdits, les qualificacions obtingudes i la nota mitjana dels estudis que donen accés al màster.

IMPORTANT !: El segell original de la universitat ha d'incloure l'escut o imatge corporativa identificativa de la universitat, així com la denominació de la universitat que es tracti (no s'admetran documents amb segells que no reuneixin els requisits anteriors).

Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent codi segur de verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

7) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant. Aquest document es genera automàticament una vegada fet el tràmit telemàtic.

8) En el cas de sol·licituds corresponents a les modalitats 1a, 4a, 5a i 7a (punt 5.1 de la convocatòria): Certificat de la Universitat de les Illes Balears que acrediti que no s'ha obtingut plaça.

9) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

Termini màxim

Des del 3 de març fins al 9 de juliol de 2025 a les 13:00 h (hora peninsular i de les Illes Balears) (ambdós inclosos).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observacions

IMPORTANT !!!: L'hora de tancament del tràmit telemàtic per a sol·licitar l'ajuda és a les 13.00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 9 de juliol.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar