Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajudes lloguer d'habitatge 2024

Facilitar el gaudi d'un habitatge destinat a domicili habitual i permanent en règim de lloguer, a sectors de població amb mitjans econòmics escassos, mitjançant l'atorgament d'ajudes directes a les persones arrendatàries.

Código SIA

3146851

Personas destinatarias

Poden ser beneficiàries de les ajudes que preveu aquesta Ordre les persones físiques majors d'edat que reuneixin tots i cadascun dels requisits següents:

a) Que siguin titulars, en qualitat d'arrendatàries, d'un contracte d'arrendament d'habitatge formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.

b) Que l'habitatge constitueixi la residència habitual i permanent de la persona arrendatària, la qual cosa ha d'acreditar-se mitjançant un certificat d'empadronament o volant col·lectiu d'empadronament o certificat de convivència en el qual han de constar, a la data de la sol·licitud de l'ajuda, les persones que tenen el domicili habitual en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament. L'habitatge ha de constituir el domicili habitual i permanent durant tot el període per al qual es concedeix l'ajuda.

c) Que totes les persones físiques amb domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat tenguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que sigui aplicable. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l'autorització d'estada o residència a Espanya.

d) Que la suma total de les rendes anuals de les persones que tenguin el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, constin o no com a titulars del contracte d'arrendament, siguin iguals o inferiors a tres vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM). Aquest llindar és de quatre vegades l'IPREM si es tracta d'una família nombrosa de categoria general, de persones amb discapacitat o víctimes de terrorisme; i de cinc vegades l'IPREM quan es tracta de famílies nombroses de categoria especial o de persones amb discapacitat amb un grau reconegut igual o superior al 33 %. A aquests efectes tenen la consideració de víctimes del terrorisme les persones que han sofert danys incapacitants com a conseqüència de l'activitat terrorista, les amenaçades i segrestades, així com el cònjuge o la cònjuge o parella de fet i els fills de les anteriors i de les mortes.

e) Que l'habitatge objecte del contracte d'arrendament ho sigui per una renda arrendatícia igual o inferior a 900 € mensuals.

f) Que la persona beneficiària d'aquesta ajuda que hagi canviat el domicili a un altre municipi situat a les Illes Balears, sobre el qual subscrigui un nou contracte d'arrendament, hagi comunicat aquest canvi a l'òrgan concedent en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte. La persona beneficiària no perd el dret a la subvenció pel canvi sempre que amb el nou contracte es compleixin tots els requisits, límits i condicions establerts en aquesta Ordre, i es formalitzi sense interrupció temporal amb l'anterior. En aquests casos, s'ha d'ajustar la quantia de l'ajuda a la de la nova renda, que ha de ser, en tot cas, igual o inferior a la reconeguda que es percebia.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per dictar i notificar les resolucions de concessió de les ajudes per al lloguer d'habitatge, així com també les resolucions de denegació de les ajudes i les de no admissió a tràmit o desistiment de les sol·licituds presentades, és de sis mesos des de la data en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds. El venciment d'aquest termini màxim sense que s'hagi publicat la resolució expressa legitima la persona interessada que hagi presentat la sol·licitud per entendre-la desestimada per silenci administratiu.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud ajuda de lloguer d'habitatge 2024

Requisitos

Ser titular d'un contracte de lloguer d'habitatge (en els termes de la LAU) a les Illes Balears, d'una durada mínima d'un any.

L'habitatge llogat s'ha de destinar a residència habitual i permanent de la persona arrendatària, qui haurà de presentar un certificat o volant d'empadronament on han de constar les persones que resideixen a l'habitatge, a la data de sol·licitud.

Les persones sol·licitants han de tenir la nacionalitat espayola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, de l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l'autorització d'estada o residència a Espanya.

La renda màxima del lloguer ha de ser igual o inferior a 900 € mensuals.

Les persones inquilines han d'estar al corrent del pagament de les rendes del lloguer en el moment de sol·licitar l'ajuda.

Totes les persones que resideixin a l'habitatge no han de superar, conjuntament, el límit d'ingressos màxims (segons el IPREM)

Documentación a presentar

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

En el moment de la sol·licitud heu de disposar de la documentació següent:

a) Sol·licitud emplenat i signat (en cas de presentació presencial).

b) Annex 1 emplenat i signat.

c) Annex 2 emplenat i signat.

d) Annex 3 emplenat i signat (si escau).

e) Annex 4 emplenat i signat (si escau).

f) Annex 5 emplenat i signat (si escau).

g) Document acreditatiu de les facultats de representació, si escau

h) Contracte de lloguer complet, en vigor i signat per les parts.

i) Certificat del Registre de la Propietat.

j) Empadronament en l'habitatge objecte de la subvenció.

k) Justificants acreditatius del pagament de les rendes mensuals a través d'una entitat finançera o de crèdit.

l) Títol de família nombrosa, si escau.

m) Declaració administrativa del grau de discapacitat reconegut, si escau.

n) Declaració administrativa per la qual es reconeix que la persona beneficiària és victima del terrorisme, o de violència de gènere, si escau.

o) Document acreditatiu de tenir residència legal a Espanya, en el cas d'estrangers.

Modelos:

Plazo máximo

Les sol·licituds s'han de presentar desde les 09:00h del día 15 de novembre i finalitza a les 23:59h del 15 de desembre del 2024

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Habitatge

Tel.: 971177300

X

Presentació rebuts mesos Novembre i Desembre 2024

Requisitos

Requisits

Per fer el tràmit telemàtic:

-Haver presentat la sol·licitud d'ajudes al lloguer 2024

-Conèixer el seu núm. d'expedient publicat a la web.

.

.

Per fer l'aportació de rebuts de forma presencial:

.

-Haver presentat la sol·licitud d'ajudes al lloguer 2024

-Omplir el formulari

-registrar el formulari amb els rebuts a qualsevol oficina de registre.

Documentación a presentar

Presentar els rebuts pertanyents als mesos de novembre i desembre

*no s'admetran altres documents que no siguin rebuts

Modelos:

Plazo máximo

Els rebuts s'han de presentar desde les 09:00h del día 2 de gener del 2024 i finalitza a les 23:59h del 31 de gener del 2024

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Habitatge

Tel.: 971177300

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar