Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes lloguer d'habitatge 2024

Facilitar el gaudi d'un habitatge destinat a domicili habitual i permanent en règim de lloguer, a sectors de població amb mitjans econòmics escassos, mitjançant l'atorgament d'ajudes directes a les persones arrendatàries.

Codi SIA

3146851

Persones destinatàries

Poden ser beneficiàries de les ajudes que preveu aquesta Ordre les persones físiques majors d'edat que reuneixin tots i cadascun dels requisits següents:

a) Que siguin titulars, en qualitat d'arrendatàries, d'un contracte d'arrendament d'habitatge formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.

b) Que l'habitatge constitueixi la residència habitual i permanent de la persona arrendatària, la qual cosa ha d'acreditar-se mitjançant un certificat d'empadronament o volant col·lectiu d'empadronament o certificat de convivència en el qual han de constar, a la data de la sol·licitud de l'ajuda, les persones que tenen el domicili habitual en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament. L'habitatge ha de constituir el domicili habitual i permanent durant tot el període per al qual es concedeix l'ajuda.

c) Que totes les persones físiques amb domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat tenguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que sigui aplicable. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l'autorització d'estada o residència a Espanya.

d) Que la suma total de les rendes anuals de les persones que tenguin el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, constin o no com a titulars del contracte d'arrendament, siguin iguals o inferiors a tres vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM). Aquest llindar és de quatre vegades l'IPREM si es tracta d'una família nombrosa de categoria general, de persones amb discapacitat o víctimes de terrorisme; i de cinc vegades l'IPREM quan es tracta de famílies nombroses de categoria especial o de persones amb discapacitat amb un grau reconegut igual o superior al 33 %. A aquests efectes tenen la consideració de víctimes del terrorisme les persones que han sofert danys incapacitants com a conseqüència de l'activitat terrorista, les amenaçades i segrestades, així com el cònjuge o la cònjuge o parella de fet i els fills de les anteriors i de les mortes.

e) Que l'habitatge objecte del contracte d'arrendament ho sigui per una renda arrendatícia igual o inferior a 900 € mensuals.

f) Que la persona beneficiària d'aquesta ajuda que hagi canviat el domicili a un altre municipi situat a les Illes Balears, sobre el qual subscrigui un nou contracte d'arrendament, hagi comunicat aquest canvi a l'òrgan concedent en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte. La persona beneficiària no perd el dret a la subvenció pel canvi sempre que amb el nou contracte es compleixin tots els requisits, límits i condicions establerts en aquesta Ordre, i es formalitzi sense interrupció temporal amb l'anterior. En aquests casos, s'ha d'ajustar la quantia de l'ajuda a la de la nova renda, que ha de ser, en tot cas, igual o inferior a la reconeguda que es percebia.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar les resolucions de concessió de les ajudes per al lloguer d'habitatge, així com també les resolucions de denegació de les ajudes i les de no admissió a tràmit o desistiment de les sol·licituds presentades, és de sis mesos des de la data en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds. El venciment d'aquest termini màxim sense que s'hagi publicat la resolució expressa legitima la persona interessada que hagi presentat la sol·licitud per entendre-la desestimada per silenci administratiu.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud ajuda de lloguer d'habitatge 2024

Requisits

Ser titular d'un contracte de lloguer d'habitatge (en els termes de la LAU) a les Illes Balears, d'una durada mínima d'un any.

L'habitatge llogat s'ha de destinar a residència habitual i permanent de la persona arrendatària, qui haurà de presentar un certificat o volant d'empadronament on han de constar les persones que resideixen a l'habitatge, a la data de sol·licitud.

Les persones sol·licitants han de tenir la nacionalitat espayola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, de l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l'autorització d'estada o residència a Espanya.

La renda màxima del lloguer ha de ser igual o inferior a 900 € mensuals.

Les persones inquilines han d'estar al corrent del pagament de les rendes del lloguer en el moment de sol·licitar l'ajuda.

Totes les persones que resideixin a l'habitatge no han de superar, conjuntament, el límit d'ingressos màxims (segons el IPREM)

Documentació a presentar

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

En el moment de la sol·licitud heu de disposar de la documentació següent:

a) Sol·licitud emplenat i signat (en cas de presentació presencial).

b) Annex 1 emplenat i signat.

c) Annex 2 emplenat i signat.

d) Annex 3 emplenat i signat (si escau).

e) Annex 4 emplenat i signat (si escau).

f) Annex 5 emplenat i signat (si escau).

g) Document acreditatiu de les facultats de representació, si escau

h) Contracte de lloguer complet, en vigor i signat per les parts.

i) Certificat del Registre de la Propietat.

j) Empadronament en l'habitatge objecte de la subvenció.

k) Justificants acreditatius del pagament de les rendes mensuals a través d'una entitat finançera o de crèdit.

l) Títol de família nombrosa, si escau.

m) Declaració administrativa del grau de discapacitat reconegut, si escau.

n) Declaració administrativa per la qual es reconeix que la persona beneficiària és victima del terrorisme, o de violència de gènere, si escau.

o) Document acreditatiu de tenir residència legal a Espanya, en el cas d'estrangers.

Models:

Termini màxim

Les sol·licituds s'han de presentar desde les 09:00h del día 15 de novembre i finalitza a les 23:59h del 15 de desembre del 2024

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Habitatge

Tel.: 971177300

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar