Requisits
Poden ser beneficiàries de les ajudes de formació tècnica esportiva les dones que tinguin quinze o més anys a dia 1 de gener de 2023, que siguin residents a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l'estat espanyol, que vulguin iniciar o millorar la seva formació relacionada amb la seva tasca com a entrenadores, tècniques esportives, arbitres, jutgesses o altres activitats de suport a les competicions esportives (nutrició esportiva, psicologia esportiva, etc.).
Documentació a presentar
Les persones interessades han de presentar una sol·licitud.
A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Imprès de sol·licitud emplenat, en el qual constin les dades de la persona beneficiari i signat adequadament per la persona sol·licitant o la persona autoritzada per aquesta o el seu representant legal.
b) Identificació del sol·licitant: fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada o del representant legal, si escau.
c) Certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.
d) Declaració responsable de la persona sol·licitant, que al moment de la sol·licitud té domicili fiscal a Espanya, o bé, certificat acreditatiu de l'Agencia Tributaria d'aquesta circumstancia (inclòs a l'imprès de sol·licitud, declaracions responsables).
e) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'Actuació i Funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports pot obtenir —excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud—els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, si escau, a més de la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, a més d'una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.
f) Una declaració responsable signada que inclou:
1r) Que la persona sol·licitant no es troba incursa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2n) Que la persona sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3r) Que la persona sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.
4t) Que la persona sol·licitant es compromet a complir les obligacions establertes al punt 6 d'aquesta convocatòria de subvencions.
5è) Que la persona sol·licitant no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
6è) Que es compromet a complir les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i que no ha estat sancionada, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, per falta greu o molt greu en matèria de prevenció de riscos laborals, durant l'any immediatament anterior a la data de sol·licitud de la subvenció.
g) Una declaració responsable signada de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest cas, és suficient indicar-ne les dades. La titularitat del compte bancari ha de ser de la persona beneficiària de la subvenció.
h) La documentació justificativa indicada al punt 9 de la convocatòria.
i) Una declaració responsable en la qual es faci constar que la persona sol·licitant no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció o n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
j) Així mateix, en aplicació de l'article 40 del text refós de la Llei de subvencions, la persona beneficiària ha d'haver sol·licitat tres pressuposts quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que estableix la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors.
Documentació específica de cursos de formació
a) Dades del curs (nom del curs, entitat que imparteix la formació, durada en hores, data d'inici i final i preu (inclòs a l'imprès de sol·licitud).
b) Documentació del cursos pagats i finalitzats:
· Còpia acarada de la factura de la matricula del curs de formació.
· Acreditació del pagament de la factura del curs de formació (rebut de pagament al comptat, rebut bancari, extracte del compte bancari, full de la transferència).
· Còpia del títol o certificat d'assistència i aprofitament del curs.
Els tècnics de la Direcció General d'Esports poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Esports qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.
La presentació de la sol·licitud suposa que la persona sol·licitant autoritza els tècnics de la Direcció General d'Esports perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, i les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.
La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.
En cas que es presenti diverses actuacions formatives hauran d'especificar-se en el mateix projecte i en una única sol·licitud.
La documentació que els interessats dirigeixen als òrgans de les administracions públiques podran presentar-se en el registre electrònic de l'Administració o organisme al qual es dirigeixin, així com en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1, de la llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en les oficines de Correus o en la forma que s'estableixi reglamentàriament.
Si la sol·licitud s'ha presentat mitjançant el registre electrònic, les persones sol·licitants, en el termini màxim de tres dies d'haver-la presentat, n'han de trametre una còpia a l'adreça de correu electrònic trasllats_ib@esports.caib.es.
Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General d'Esports.
Quan en la sol·licitud s'hi inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que aquesta adreça s'aporta a l'efecte dels avisos que s'esmenten en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.
Models:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds acaba dia 22 d'octubre de 2024.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració Esportiva
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
(aamengual@esports.caib.es)