Requisits
Experiència laboral mínim de 6 mesos a temps complet durant els 5 últims anys transcorreguts fins a la data de presentació de la sol·licitud i que es correspongui amb la formació cursada.
*L'exempció del període de formació en empresa es produirà únicament en el marc de règim general.
Documentació a presentar
Personal assalariat - Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social (Vida Laboral) on consti l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació i contracte de treball o certificació de l'empresa on consti la durada dels períodes de prestació del contracte, l'activitat desenvolupada i l'interval de temps en el qual s'ha realitzat aquesta activitat.
Personal autònom - Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social (Vida Laboral) amb la descripció de l'activitat desenvolupada i l'interval de temps en el qual s'ha realitzat la mateixa.
Persones becàries - Certificació de la persona responsable en l'organització on hagi prestat l'assistència en la qual constin, específicament, les activitats i funcions realitzades, l'any en què s'han realitzat i el número total d'hores dedicades a aquesta.
Persones voluntàries - Certificació expedida per l'entitat de voluntariat on s'hagi prestat l'assistència en la qual constin, específicament, a més de les dades personals i identificatives de la persona voluntària, la data d'incorporació a l'entitat i la durada, les activitats i funcions realitzades, l'any en què s'han realitzat, el lloc i el nombre total d'hores dedicades a aquestes.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
3 mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei del Seguiment 2