Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts a empreses per cobrir comissions, interessos i cost de l'aval de societats de garantia recíproca per a operacions de finançament de liquiditat i d'inversions productives i en innovació (convoc. 2024-25)

Atorgament d'ajuts a les empreses de les Illes Balears que hagin formalitzat operacions financeres avalades o coavalades per una societat de garantia recíproca, destinades a finançar liquiditat i inversions productives o en innovació, digitalització i sostenibilitat formalitzades entre l'1 de desembre de 2023 i el 30 de novembre de 2025.

Els ajuts es destinen a cobrir part dels costs financers (cost de l'aval, interessos, comissions) de les operacions financeres concertades per empreses amb activitat a les Illes Balears, formalitzades amb entitats financeres i avalades per societats de garantia recíproca, en els termes de la convocatòria.

En el cas d'operacions d'inversió, els ajuts poden ser objecte de cofinançament en un 60% amb càrrec al Programa 2021-2027 de les Illes Balears

Código SIA

3053299

Personas destinatarias

-Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada i les societats civils o comunitats de béns, les agrupacions d'interès econòmic (AIE), les unions temporals d'empreses (UTE) i empreses d'economia social definides en la Llei 5/2001, de 29 de març, d'economia social i que compleixin els requisits de les micro, petites i mitjanes empreses

a) que financin projectes d'inversions, sempre que es facin en centres productius ubicats a les Illes Balears.

b) que financin operacions financeres de liquiditat, l'activitat principal de les quals es faci en centres productius ubicats a les Illes Balears

-Determinades grans empreses elegibles que compleixin la definició de l'apartat 24 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, és a dir, que no compleixin els criteris que estableix l'annex I per ser definides com a micro, petites i mitjanes empreses, que tenguin fins a 499 treballadors i que hagin formalitzat operacions financeres que financin projectes d'inversions productives, sempre que es facin en centres productius ubicats a les Illes Balears.

Els beneficiaris d'ajuts derivats de convocatòries d'anys anteriors no poden ser beneficiaris simultàniament dels ajuts que regula aquesta convocatòria per una mateixa operació de finançament o projecte d'inversió.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Les operacions financeres avalades han de complir els requisits següents:

 

-avals financers concedits per una societat de garantia recíproca la majoria dels socis partícips de la qual siguin empreses que duguin a terme la seva activitat principal en el territori de les Illes Balears, o avals financers concedits per una societat de garantia recíproca a empreses que duguin a terme la seva activitat principal en el territori de les Illes Balears,

-tipus d'interès variable calculat com l'euríbor més un diferencial màxim del 2,5 % o tipus fix equivalent al que resulti d'aplicar un diferencial del 3 % a l'IRS (interest rate swap) en el termini que correspongui; i

-reafiançament de l'operació, en un import mínim del 25%, per una societat de reafiançament de les que preveu l'article 11 de la Llei 1/1994, d'11 de març, sobre el règim jurídic de les societats de garantia recíproca, i regula el Reial decret 1644/1997, de 31 d'octubre, relatiu a les normes d'autorització administrativa i requisits de solvència de les societats de reafiançament.

En aquelles operacions en les que, a criteri de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, es justifiqui, es pot exceptuar el compliment del percentatge mínim de refiançament per una societat de refiançament.

Les operacions han d'estar formalitzades entre l'1 de desembre de 2023 i el 30 de novembre de 2025

Documentación a presentar

Les sol·licituds, amb la seva documentació complementària, s'han de presentar utilitzant els models que hi ha disponibles en el web de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació o en aquesta Seu electrònica.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació que s'indica al apartat 9.2. de la convocatòria dels ajuts

Modelos:

Plazo máximo

5 de desembre de 2025

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(mamorales@tresorer.caib.es)

Observaciones

Forma de presentació preferent:

Per mitjà de l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, de manera telemàtica (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, i opcional per a les persones físiques), o bé presencial (només per a persones físiques).

https://www.isbasgr.es/es/

X

Presentació d'al·legacions en tràmit d'audiència

Requisitos

Haver rebut una notificació de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni per presentar al·legacions a alguna proposta de resolució, en marc d'aquesta convocatòria d'ajuts

Documentación a presentar

La documentació que pugui indicar la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Plazo máximo

10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació o el termini que estableixi la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni si és diferent.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(mamorales@tresorer.caib.es)

X

Desistiment de la sol.licitud o renúncia del dret

Requisitos

Pel desistiment de la sol·licitud: la persona ha sol·licitud un ajut d'aquesta convocatòria, que encara no li ha estat concedit

Per la renúncia del dret: la persona va sol·licitar l'ajut d'aquesta convocatòria i ja li va ser concedit

Documentación a presentar

Escrit signat per la persona que desisteix de la sol·licitud o renúncia al dret

Plazo máximo

Pel desistiment de la sol·licitud: abans que se li concedeixi l'ajut

Per la renúncia del dret: un cop l'ajut s'ha concedit i fins que finalitzi el període subvencionat

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(mamorales@tresorer.caib.es)

X

Justificació de les inversions

Requisitos

Tenir concedit un ajut als interessos d'aquesta convocatòria per una operació d'inversió, que d'acord amb la convocatòria, es pagaran en l'exercici 2025 o 2026, segons correspongui, prèvia justificació

Documentación a presentar

Operacions de finançament d'inversions : documentació indicada en el punt 14.4.1 de la convocatòria

Plazo máximo

Per ajuts concedits en 2024 : des de la data de concessió de l'ajut fins al 31 d'octubre de 2025

Per ajuts concedits en 2025 : des de la data de concessió de l'ajut fins al 31 d'octubre de 2026

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(mamorales@tresorer.caib.es)

X

Sol·licitud pagament anualitat ajut cost aval

Requisitos

La sol·licitud l'ha de fer l'entitat col·laboradora, en nom dels beneficiaris que als quals s'hagi concedit una subvenció d'aquesta convocatòria.

Documentación a presentar

Relació d'expedients d'ajuts d'aquesta convocatòria amb els imports de l'ajut a l'anualitat del cost de l'aval que correspongui.

Plazo máximo

Anualitat 2025: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2025

Anualitat 2026: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2026

Anualitat 2027: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2027

Anualitat 2028: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2028

Anualitat 2029: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2029

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(mamorales@tresorer.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar