Requisits
a) Persona física o jur´ídica interessada en la realització d'activitat o obra en zona ferroviària.
b) En cas de presentació de la sol·licitud per un representat, la documentació que acrediti la representació
- Si es tracta d'una persona física, per registre electrònic ) o presencial a les dependències de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre, al carrer d'Eusebi Estada, 28, 1er, 07004 Palma.
- Si es tracta d'una persona jurídica o qualsevol dels altres casos que indica l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, s'han d'utilitzar mitjans electrònics.
La sol·licitud, en l'apartat de l'exposició, ha d'incloure una descripció breu i clara de les obres que necessiten autorització.
La sol·licitud ha d'anar adreçada a la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre
Documentació a presentar
Juntament amb la sol·licitud d'autorització, s'ha de presentar la documentació següent:
En cas d'obres majors s'ha de presentar el projecte redactat i signat pel personal tècnic corresponent (arquitecte/a, enginyer/a, pèrit/a, etc.), simplificat als paràmetres següents:
-Plànol d'emplaçament general de la zona, a escala.
-Plànol acotat que mostri el solar amb la situació de l'edifici i les vies, a escala no més petita d'1:500. S'han d'indicar les línies que delimiten la zona de domini públic, la zona de protecció i la línia límit d'edificació.
-Plànol de façanes i seccions acotades amb plànol de referència a la línia fèrria.
-Una memòria reduïda que ha de fer referència a les normatives específiques que s'han tingut en compte a l'hora de redactar els plànols anteriors i que ha d'incloure la indicació dels procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari (col·locació de bastides, pas de maquinària, moviments de terres, etc.).
-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB).
En cas d'obres menors com, per exemple, tancar un solar, obrir una finestra, pintar una façana, adobar una paret o fer algun treball que no afecti l'estructura de l'edifici o que sigui de poca durada, és necessari:
-Un plànol o croquis acotat de l'emplaçament del treball que es vol dur a terme. (Es pot utilitzar una còpia d'una guia urbana o del cadastre, si és en terreny rústic).
-Un croquis acotat del mur (si escau) o una fotografia de la façana, un croquis del portell que es vol obrir, etc. És a dir, s'ha de concretar la feina i els procediments constructius i possibles afectacions al domini ferroviari.
-En cas d'obres de reparació i millora de construccions i instal·lacions existents en zona de domini públic i en zona de protecció s'ha d'acreditar la legalitat de la construcció (art. 132.6 LTTMSIB)
Models:
Termini màxim
Presentació de sol·licituds obert a petició dels interessats.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Mobilitat
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Ordenació del Transport Terrestre
C/ d'Eusebi Estada, 28.
Tel.: 971177181
- Fax: 97176365
(mbibiloni@dgmobil.caib.es)
Observacions
Les sol·licituds presentades també poden instar a l’Administració competent per a la reducció de la zona de domini públic, zona de protecció o zona límit d’edificació.