Requisitos
5.1. Alumnes que cursin segon, tercer o quart d'ESPA
a) Estar matriculat a segon, tercer o quart d'educació secundària per a persones adultes en centres d'educació per a persones adultes de les Illes Balears durant els períodes 2022-2023, 2023-2024 o 2024-2025 (quadrimestres: octubre-febrer i febrer-juny).
b) Tenir més de 18 anys (o complir-los durant les activitats lectives del curs quadrimestral) i menys de 30 anys el dia natural anterior al d'inici de les activitats lectives.
c) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia natural anterior al d'inici de les activitats lectives.
d) Estar inscrit en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, amb la condició de persona beneficiària, el dia natural anterior al d'inici de les activitats lectives.
e) Haver finalitzat amb aprofitament almenys un dels àmbits de coneixement en algun dels centres d'educació per a persones adultes de les Illes Balears.
5.2. Alumnes que cursin FP
a) Estar matriculat en un cicle de formació professional presencial de grau mitjà o superior en centres sostinguts amb fons públics de la CAIB.
· En el cas específic dels alumnes de cicles d'FP de 2.000 hores de durada, s'han de matricular en un nombre de mòduls que, sumats, han de representar com a mínim 750 hores lectives (s'hi inclouen les pràctiques formatives en centres de treball).
· Pel que fa als alumnes de cicles d'FP de 1.400 hores de durada, s'han de matricular en un nombre de mòduls que, sumats, han de representar com a mínim 750 hores lectives en el primer curs o en el mòdul de pràctiques formatives en centres de treball en el curs següent.
b) Per a les sol·licituds del curs acadèmic 2024-2025
No haver-se matriculat en cap estudi reglat en el curs acadèmic 2023-2024.
Aquesta condició no és aplicable per als alumnes matriculats amb aprofitament en el primer curs de cicles d'FP presencial en el curs acadèmic 2023-2024 que sol·licitaren una beca d'èxit.
Atès que la finalitat d'aquests ajuts és el retorn al sistema educatiu, els alumnes als quals se'ls hagi denegat la beca en el curs acadèmic 2023-2024 per haver-se matriculat en un estudi reglat en el curs acadèmic 2022-2023 tampoc no hi tenen dret ara.
c) Tenir més de 18 anys (o complir-los durant les activitats lectives) i menys de 30 anys el dia natural anterior al d'inici de les activitats lectives.
d) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia natural anterior al d'inici de les activitats lectives.
f) Estar inscrit en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, amb la condició de persona beneficiària, el dia natural anterior al d'inici de les activitats lectives.
e) Aprofitament del curs:
· Pel que fa als alumnes que cursin el primer curs d'un cicle d'FP, s'ha d'interpretar que al juny estan en condicions de promocionar al segon curs, en termes d'aprofitament.
· En el cas dels alumnes que cursin el segon curs d'un cicle d'FP de 2.000 hores, o facin les pràctiques formatives en centres de treball, i en el cas dels cicles formatius de 1.400 hores, s'ha d'interpretar que, en acabar, estan en condicions d'obtenir la titulació oficial, en termes d'aprofitament.
Documentación a presentar
a)Sol·licitud, d'acord amb el model que es troba en el web del SOIB.
b)Còpia del full de matriculació.
c)Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.
d)Fitxa de microdades, amb el model que es troba en el web del SOIB.
e)Declaració responsable de no haver rebut cap acció educativa ni formativa el dia natural anterior al d'inici de les accions formatives (activitats lectives).
f)D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el SOIB pot obtenir els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, l'Agència Tributària estatal i amb la Seguretat Social, així com verificar les dades d'identitat (DNI), excepte en el cas d'oposició expressa de la persona interessada, que ha de fer constar en la sol·licitud. En el cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar, juntament amb la sol·licitud de l'ajut, la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat i, si escau, de l'informe de vida laboral. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Curs acadèmic 2024-2025. 1er quadrimestre d'ESPA: de l'1 d'octubre de 2024 al 15 de gener de 2025
Curs acadèmic 2024-2025. 2n quadrimestre d'ESPA: de l'1 de febrer al 31 de maig de 2025
Curs acadèmic 2024-2025 per a estudis d'FP: de l'1 d'octubre de 2024 al 15 de gener de 2025
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol.
Tel.: 971177900
- Fax: 971176342
(bequesformacio@soib.caib.es)
Observaciones
Si optau per la tramitació telemàtica, recordau que haureu d’adjuntar el model específic corresponent que consta a dalt degudament emplenat i signat.