Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Autorització per a l'activitat de transport públic de mercaderies en vehicle lleuger, vehicles fins a 3,5 tones de massa màxima autoritzada (MDL)

Tràmits per a l'obtenció d'una nova autorització d'empresa de transport públic de mercaderies en vehicle lleuger, visat i rehabilitació de l'autorització, adscripció i substitució de vehicles, transmissió i renuncia de l'autorització.

Código SIA

224971

Personas destinatarias

Empreses, persones físiques o jurídiques.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Article 2 del Reial decret 1772/ 1994, de 5 d'agost, pel qual s'adeqüen determinats procediments administratius en matèria de transports i carreteres a la Llei 30/92 de 26 de novembre , de regim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

L'autorització , aixi com les adscripcions de nous vehicles, substitucions i altres tràmits, s'inscriu per l'administració atorgant en el Registre d'Empreses i Activitats de Transports.

Órgano competente para resolver

Direcció General de Mobilitat

Trámites

X

SOL·LICITUD

Requisitos

1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'altre Estat membre de la Unió Europea o, en cas contrari, comptar amb les autoritzacions exigides per la legislació reguladora del règimen general d'extrangeria per a la realització de l'activitat professional de transportista en nom propi.

2. Quan es tracti d'una persona jurídica, aquesta haurà de complir les següents condicions:

a. Que estigui inscrita en el Registre Mercantil, o en el registre públic que correspongui.

b. Tenir personalitat jurídica pròpia i independent de la d'aquelles persones que, en es seu cas, la integrin.

c. Que tengui ànim de lucre.

d. Que la realització de transport públic formi part del seu objecte social.

3. Comptar amb un domicili situat a Espanya en el què es conservin, a disposició del Servei d'Inspecció, els documents relatius a la seva gestió i funcionament.

4. Disposar d'un o més vehicles matriculats a Espanya en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari i que no superi, en el moment de la sol·licitud de l'autorizació, els cinc mesos d'antiguitat, comptats des de la primera matriculació.

5. Disposar de direcció i firma electrònica per dur a terme i documentar a distància el contracte de transports amb els seus clients. El canvi d'aquesta direcció haurà de ser puntualment comunicat.

6. Complir les obligacions de caràcter fiscal, laboral i social exigides per la legislació vigent.

Documentación a presentar

a) Justificant d'alta en la Declaració Censal (mod. 036) epígraf 722 transports de mercaderies per carretera.

b) Quan l'empresa no estigui inscrita en el Registre Mercantil haurà d'aportar la documentació que acrediti el compliment de les condicions del punt 2. (Escriptura de constitució)

c) En el cas de què es disposi el vehicle/s mitjançant arrendament ordinari, s'haurà d'aportar el contracte corresponent amb una empresa arrendadora.

d) Comunicar, el titular de l'autorització, la direcció de correu electrònica.

e) Justificant d'alta de l'empresa en el règimen de la Seguretat Social que li correspongui.

f) Document d'ingrés de la taxa.

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

La realització de transport públic de mercaderies estarà supeditada a la possessió d’una autorització expedida per l’òrgan competent. (Article 42.1 de la LOTT)

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Mobilitat

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar