Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajudes d'allotjament per fomentar la integració dels nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears a la vida acadèmica del campus universitari que inicien els seus estudis el curs 2021-2022 (Residència)

Fomentar la integració dels nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB) a la vida acadèmica del campus universitari que inicien els seus estudis el curs 2021-2022.

Es convoquen un total de 9 beques d'allotjament:

- 1 beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior.

- 8 beques per a alumnes del primer curs de grau de qualssevol dels ensenyaments oficials que s'imparteixen al campus de la UIB de Mallorca.

Código SIA

2413930

Personas destinatarias

Nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB) que inicien els seus estudis el curs 2021-2022.

Els sol·licitants han de tenir el domicili familiar a qualsevol municipi de les illes de Menorca, Eivissa o Formentera.

En el cas de sol·licitants de Mallorca, han de tenir el domicili familiar a qualsevol dels municipis següents: Pollença, Alcúdia, Muro, Santa Margalida, Artà, Capdepera, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Felanitx, Santanyí i ses Salines.

S'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis abans esmentats.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

No

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Trámites

X

Sol·licitud d'ajudes d'Allotjament per nous alumnes universitaris de la Universitat de les I.Balears per al curs acadèmic 2021-2022

Requisitos

Per poder obtenir l'ajuda d'Allotjament de nous estudiants a la Residència de la Universitat de les Illes Balears (Residència UIB), s'han de complir els següents requisits generals i específics:

Requisits generals (punt 5.2 de la Convocatòria); requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2020-2021 (punt 5.3 de la Convocatòria); requisits de funcionament i de permanència de la residència d'estudiants de la UIB (punt 5.4 de la Convocatòria) i per a les sol·licitants de la beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior (a més dels requisits esmentats en els punts anteriors també s'han de complir el requisits del punt 5.5 de la Convocatòria).

Requisits generals (punt 5.2) que el sol·licitant de l'ajuda ha de complir:

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

b) Cursar a la Universitat de les Illes Balears (UIB) 42 crèdits o més del primer curs d'una única titulació universitària oficial de grau durant l'any acadèmic 2021-2022. En el cas de sol·licitants que cursin estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

c) Tenir el domicili familiar a qualsevol municipi de les illes de Menorca, Eivissa o Formentera. En el cas de sol·licitants de Mallorca, han de tenir el domicili familiar a qualsevol dels municipis següents: Pollença, Alcúdia, Muro, Santa Margalida, Artà, Capdepera, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Felanitx, Santanyí i ses Salines. S'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis abans esmentats.

Requisits específics (punts 5.3, 5.4 i 5.5):

Requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2020-2021 (punt 5.3):

a) Els sol·licitants que tenguin el títol de batxiller i que accedeixin a la universitat mitjançant la prova d'accés han d'acreditar que en aquesta prova han obtingut una nota igual a 5,00 punts o superior -sense comptar-hi la qualificació obtinguda en la fase específica-, calculada d'acord amb la fórmula següent: 0,6 NMB + 0,4 PBAU (on NMB és la nota mitjana de batxillerat i PBAU, la qualificació de la prova de batxillerat per a l'accés a la universitat o, si s'escau, la qualificació de la fase general).

b) En les restants vies d'accés a la universitat també es requereix una nota mínima de 5,00 punts en la prova o en l'ensenyament que permeti accedir–hi.

Requisits de funcionament i de permanència de la residència d'estudiants de la UIB (punt 5.4):

a) Els sol·licitants han d'haver reservat una plaça a la residència d'estudiants de la UIB i han d'haver pagat el dipòsit de la fiança.

b) Les persones que es beneficiïn de les ajudes d'aquesta convocatòria han de respectar el reglament intern de la residència d'estudiants.

c) Les persones que es beneficiïn de les ajudes d'aquesta convocatòria han de romandre durant tot el curs acadèmic a la residència d'estudiants, d'acord amb el calendari lectiu aprovat per la UIB.

Requisits per a les sol·licitants de la beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior (punt 5.5):

A més dels requisits esmentats en els punts anteriors, s'han de complir els següents:

a) Ser dona.

b) Estar matriculada del primer curs d'un dels ensenyaments de grau o d'una de les PCEO que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior de la UIB.

Documentación a presentar

Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud emplenat i signat degudament per la persona sol·licitant i amb les signatures d'autorització dels altres membres de la unitat familiar.

La sol·licitud conté les declaracions responsables a què fan referència els apartats c) i e) de l'article 5.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

El model de sol·licitud s'obté a través del tràmit telemàtic.

b) En el cas d'alumnes estrangers, una fotocòpia del passaport i del número d'identificació de l'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una fotocòpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'identitat, una fotocòpia del DNI.

f) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades referents al gaudi de beques de la base de dades del Ministeri d'Educació i Formació Professional, un certificat emès pel centre d'ensenyament que acrediti si la persona sol·licitant ha rebut alguna beca d'aquest Ministeri.

g) Una fotocòpia compulsada del llibre de família a l'efecte de determinar el nombre de membres de la unitat familiar.

h) L'acreditació documental corresponent en el cas que el sol·licitant tengui dret a alguna de les deduccions de la renda familiar d'acord amb el que es disposa en l'apartat 8.

i) Una fotocòpia de l'imprès de la matrícula universitària corresponent a l'any acadèmic en què consti la titulació cursada pel sol·licitant i el nombre de crèdits de què s'ha matriculat, que ha de ser igual a 42 o superior, sense tenir en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

j) Una fotocòpia compulsada del resultat de les proves d'accés a la universitat. En el cas d'accedir a la universitat per altres vies, una fotocòpia compulsada de la nota de la prova o l'ensenyament que permeti l'accés a la universitat.

k) Una fotocòpia compulsada de l'imprès de reserva de plaça a la residència d'estudiants i del pagament del dipòsit.

l) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

Modelos:

Plazo máximo

Des del 23 de juliol fins al 30 de setembre

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177767

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar