Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de subvencions per a comunitats balears a l'exterior per al 2020

L'objecte d'aquesta convocatòria és determinar les subvencions per a les comunitats balears establertes fora del territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al 2020, per tal que puguin dur a terme les seves finalitats de manteniment dels lligams amb les Illes Balears i amb la seva història, cultura i llengua.

L'objecte de les ajudes és la realització d'activitats de promoció social, econòmica i cultural de les Illes Balears. Així mateix, es poden subvencionar les activitats o inversions que pel seu marcat caràcter social requereixin una atenció especial de les institucions. En aquest sentit, enguany, en el context de crisi sanitària per la COVID-19, es preveu de forma extraordinària ajudar al sosteniment de les cases balears a l'exterior, encara que aquesta situació hagi dificultat, limitat o impedit la realització d'activitats de manteniment dels lligams amb les Illes Balears i amb la seva història, cultura i llengua.

Código SIA

2326658

Personas destinatarias

Les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia al territori on es trobin assentats i constituïts com a comunitats balears a l'exterior, que compleixin els requisits que estableix l'apartat 4.2 de la convocatòria.

Plazo máximo para la resolución y notificación

3 mesos.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

S'adjunta model de sol·licitud

Órgano competente para resolver

Conselleria de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local

Trámites

X

Inici del procediment, presentació de sol·licituds

Requisitos

Poden ser beneficiaris de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia al territori on es trobin assentats i constituïts com a comunitats balears a l'exterior, que compleixin els requisits que estableix l'apartat 4.2 de la convocatòria

Documentación a presentar

Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que en tengui la representació legal, segons el model normalitzat.

A més, s'ha de presentar la documentació següent:

1. Documentació referida a l'entitat

a) Estatuts de l'entitat actualitzats.

b) Documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat.

c) Número d'identificació fiscal de l'entitat.

d) Declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (la titularitat ha de ser de l'entitat sol·licitant).

e) Declaració responsable que l'entitat no està donada d'alta davant la Seguretat Social i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En el cas que hi estigui o hi hagi estat, presentació dels certificats administratius corresponents que està al corrent del pagament de les obligacions, només si no autoritza a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat a comprovar-ho.

f) Les declaracions responsables següents, segons els models inclosos a la sol·licitud.

— De compliment de les obligacions de l'entitat.

— De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció.

— De totes les ajudes i les subvencions relacionades amb la sol·licitud, procedents de qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, sol·licitades per l'entitat o que se li hagin concedit.

2. Projecte per al qual se sol·licita la subvenció

a) Memòria descriptiva de les activitats o de la inversió per a les quals es demana l'ajuda.

b) Pressupost de la despesa.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Les sol·licituds de les ajudes es poden presentar en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins al 16 de novembre de 2020.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177002

(balearsexterior@dgri.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Finalidad

Tramitació del procediment

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional