Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Comunicació a l'autoritat laboral de la decisió empresarial per a la suspensió de contractes i/o reducció de jornada per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció generades o relacionades amb el COVID-19

Donar compliment a l'obligació empresarial de comunicar el resultat del període de consultes exigit per a la suspensió de contracte i/o reducció de jornada per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció.

Código SIA

2300910

Personas destinatarias

Empreses i empresaris autònoms amb personal al càrrec

Plazo máximo para la resolución y notificación

No hi ha termini perquè no hi ha resolució

Silencio administrativo

No és d'aplicació

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social

Trámites

X

Presentació escrit de comunicació de la suspensió de contracte i/o reducció de jornada

Requisitos

S'entén que es donen les causes econòmiques quan dels resultats de l'empresa es desprèn una situació econòmica negativa, en casos com ara l'existència de pèrdues actuals o previstes, o la disminució persistent del seu nivell d'ingressos ordinaris o vendes. En tot cas, s'entén que la disminució és persistent si durant dos trimestres consecutius el nivell d'ingressos ordinaris o vendes de cada trimestre és inferior al registrat en el mateix trimestre de l'any anterior.

S'entén que es donen causes tècniques quan es produeixin canvis, entre d'altres, en l'àmbit dels mitjans o instruments de producció; causes organitzatives quan es produeixin canvis, entre d'altres, en l'àmbit dels sistemes i mètodes de treball del personal o en la manera d'organitzar la producció, i causes productives quan es produeixin canvis, entre d'altres, en la demanda dels productes o serveis que l'empresa pretén col·locar en el mercat.

Documentación a presentar

- Declaració responsable d'autorització al SEPE y al SOIB

- Informe de Vida laboral de l'empresa corresponent al període comprés entre l'1 de gener de 2019 fins a la data de sol·licitud de l'expedient de regulació temporal de l'ocupació.

- Memòria descriptiva

- Llistat de personal

- resultat del període de consultes (Document sobre reconeixement de les causes ETOP, signat per l'empresa i la representació legal del personal. En cas de no existir aquesta, s'ha de complimentar el model proporcionat per la Direcció General de Treball i Salut Laboral del Govern de les Illes Balears per a que la comissió formada per algunes de les organitzacions sindicals més representatives del sector pugui realitzar la seva valoració.

En cas de no haver acord amb el personal o els seus representants, l'empresari haurà d'aportar una memòria explicativa dels motius pels quals no hi ha hagut acord així com les actes de totes les reunions del període de consultes

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

15 dies comptadors des de la data de la darrera reunió duta a terme en el període de consultes.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Empresa, Autònoms i Energia

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Relacions Laborals

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

Observaciones

Les sol·licituds registrades mitjançant el Registre electròni comú (REDSARA) seran rebutjades i redirigides a aquest procediment específic.

Pot  presentar el model específic facilitat com a document adjunt al tràmit telemàtic següent:

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalidad

Tramitació del procediment

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional