Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Expedients sancionadors en matèria de consum

Tramitació d'expedients sancionadors en matèria de consum.

Codi SIA

2180022

Persones destinatàries

Persones físiques o jurídiques infractores de la normativa en la matèria abans descrita o els seus representants.

Termini per a resoldre i notificar

1 any

Silenci administratiu

Caducitat

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Salut

Tràmits

X

Al·legacions acord inici

Requisits

Que se li hagi notificat una Resolució d'inici d'expedient sancionador en matèria de consum.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Obert fins a la notificació de la proposta de resolució.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Secretaria General

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament Jurídic

Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510

(svanrell@sgtsic.caib.es)

X

Obertura període de prova

Requisits

Que se consideri necessari obrir un període de prova per a constatar la realitat dels fets o per a delimitar la responsabilitat de les persones inculpades en el marc d'un procediment sancionador en matèria de consum.

Documentació a presentar

Termini màxim

El període de prova s'obrirà per una termini no superior a 30 dies ni inferior a 10.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Secretaria General

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament Jurídic

Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510

(svanrell@sgtsic.caib.es)

X

Al·legacions proposta resolució o reconeixement de responsabilitat

Requisits

Per a les al·legacions: que se li hagi notificat una proposta de resolució d'expedient sancionador en matèria de consum.

Per al reconeixement de la responsabilitat: que se li hagi notificat una Resolució d'inici d'expedient sancionador en matèria de consum.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Per a la presentació d'al·legacions a la proposta de resolució: 15 dies des de la notificació de la proposta de resolució.

Per al reconeixement de responsabilitat: no hi ha un termini màxim.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Secretaria General

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament Jurídic

Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510

(svanrell@sgtsic.caib.es)

X

Actuacions complementàries (si escau)

Requisits

Que se li hagi notificat que l'òrgan competent per resoldre ha decidit, amb caràcter excepcional, que l'òrgan instructor dugui a terme actuacions complementàries.

Documentació a presentar

Termini màxim

15 dies des de que se li hagi notificat que l'òrgan competent per resoldre ha decidit, amb caràcter excepcional, que l'òrgan instructor dugui a terme actuacions complementàries.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Secretaria General

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament Jurídic

Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510

(svanrell@sgtsic.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Secretaria General

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar