Expedients sancionadors en matèria de consum
Tramitació d'expedients sancionadors en matèria de consum.
Codi SIA
2180022
Persones destinatàries
Persones físiques o jurídiques infractores de la normativa en la matèria abans descrita o els seus representants.
Termini per a resoldre i notificar
1 any
Silenci administratiu
Caducitat
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria de Salut
Simplificació documental
Tràmits
Al·legacions acord inici
Requisits
Que se li hagi notificat una Resolució d'inici d'expedient sancionador en matèria de consum.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Obert fins a la notificació de la proposta de resolució.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Secretaria General
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament Jurídic
Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510
(svanrell@sgtsic.caib.es)
Obertura període de prova
Requisits
Que se consideri necessari obrir un període de prova per a constatar la realitat dels fets o per a delimitar la responsabilitat de les persones inculpades en el marc d'un procediment sancionador en matèria de consum.
Documentació a presentar
Termini màxim
El període de prova s'obrirà per una termini no superior a 30 dies ni inferior a 10.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Secretaria General
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament Jurídic
Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510
(svanrell@sgtsic.caib.es)
Al·legacions proposta resolució o reconeixement de responsabilitat
Requisits
Per a les al·legacions: que se li hagi notificat una proposta de resolució d'expedient sancionador en matèria de consum.
Per al reconeixement de la responsabilitat: que se li hagi notificat una Resolució d'inici d'expedient sancionador en matèria de consum.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Per a la presentació d'al·legacions a la proposta de resolució: 15 dies des de la notificació de la proposta de resolució.
Per al reconeixement de responsabilitat: no hi ha un termini màxim.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Secretaria General
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament Jurídic
Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510
(svanrell@sgtsic.caib.es)
Actuacions complementàries (si escau)
Requisits
Que se li hagi notificat que l'òrgan competent per resoldre ha decidit, amb caràcter excepcional, que l'òrgan instructor dugui a terme actuacions complementàries.
Documentació a presentar
Termini màxim
15 dies des de que se li hagi notificat que l'òrgan competent per resoldre ha decidit, amb caràcter excepcional, que l'òrgan instructor dugui a terme actuacions complementàries.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Secretaria General
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament Jurídic
Pl. d'Espanya, 9. Tel.: 971788510
(svanrell@sgtsic.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Secretaria General
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional