Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Servei de la Renda de la Xarxa d'Emancipació

L'objecte d'aquest servei es proporcionar una prestació econòmica mensual per a joves en procés d'autonomia personal

Codi SIA

208316

Persones destinatàries

Tenen dret a ser beneficiàries de la prestació les persones que han estat sotmeses a tutela o guarda per l'entitat pública de protecció competent i/o a mesures de justícia juvenil, que compleixin els requisits establerts als diferents Decrets i que segueixin el programa d'autonomia personal, subscrit amb la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.

Termini per a resoldre i notificar

La Conselleria de Famílies i Afers Socials, ha de dictar i notificar la resolució motivada en el termini de tres mesos comptadors des de la data de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi fet la notificació, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

La prestació de la renda de la Xarxa d'Emancipació es pot sol·licitar tres mesos abans de complir els 18 anys i abans de complir els 25.

· Per ser beneficiari de la RENDA de PROTECCIÓ és necessari complir amb els següents requisits que es contemplen en la Llei 04/2023, de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears

1. Haver complert 18 anys i no haver-ne complit 25.

2. Estar sota guarda o tutela administrativa de qualsevol de les entitats públiques de protecció de menors de les Illes Balears en el moment de complir 18 anys.

3. Haver estat, com a mínim i sense necessitat que siguin consecutius, dotze mesos entre els 16 i 18 anys sota una mesura de guarda o tutela de qualsevol de les entitats públiques de protecció de menors de les Illes Balears. Excepcionalment, el període mínim de dotze mesos esmentat no és d'aplicació a les persones menors d'edat sotmeses a una mesura administrativa de protecció que retornen al seu àmbit familiar quan aquest retorn resulta infructuós, així com a les persones menors d'edat sotmeses per primera vegada a guarda o tutela administrativa després d'haver complerts 17 anys.

4. Acreditar que viu de manera autònoma. No hi pot haver convivència amb els familiars que varen generar la mesura administrativa.

5. Que tenguin resolució denegatòria, expressa o presumpta, de l'ingrés mínim vital, excepte en els casos en què no ho puguin sol·licitar per no complir els requisits d'accés exigibles d'acord amb la normativa vigent reguladora de l'esmentat ingrés mínim vital.

6.Tenir uns ingressos inferiors al de la Renda Social Garantida per a un Adult sol en el moment de la sol·licitud de la prestació.

7. En el cas que la persona interessada no tengui una activitat laboral remunerada i no cursi estudis acadèmics, ha d'estar inscrita com a demandant de feina al Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB). Aquest requisit serà exceptuat en els casos en que la situació administrativa del sol·licitant no li permeti estar inscrit al SOIB.

8. Tenir la residència a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

9. En els casos en que la persona demandant presenti problemes d'addiccions, serà requisit, presentar Informe Tècnic Favorable relatiu a la percepció de la prestació en el procés d'autonomia personal.

10.No estar complint una mesura o una pena privativa de llibertat, tant si és de caràcter preventiu com si és en execució d'una sentència ferma.

11. No tenir la seva capacitat d'obrar limitada al maneig de diners per sentencia judicial.

· Per ser beneficiari de la RENDA de JUSTÍCIA és necessari complir amb els següents requisits que es contemplen en el decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil:

1. Haver complit 18 anys i no haver-ne complit 25.

2. Haver estat sotmès al compliment d'alguna de les mesures judicials que detalla l'article 7.1 de la Llei orgànica 5/2000, reguladora de la responsabilitat penal dels menors.

3. En el cas que la persona interessada no tengui una ocupació o no cursi estudis acadèmics, estar inscrita com a demandant de feina al Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

4. Expressar la voluntat d'iniciar un procés d'autonomia personal, que s'ha d'acreditar amb la participació en el programa d'autonomia personal subscrit amb la Direcció General de Menors i Famílies i mostrant una evolució correcta durant un període de tres mesos, com a mínim, prorrogable a tres mesos més.

5. Viure de manera autònoma, la qual cosa s'ha d'acreditar mitjançant el certificat d'empadronament corresponent en què constin les persones amb les quals conviu.

6. Tenir uns ingressos inferiors al 80 % de l'IPREM (indicador públic de rendes d'efectes múltiples) en el moment de sol·licitar la prestació.

7. Tenir la residència a la comunitat autònoma de les Illes Balears, la qual cosa s'ha d'acreditar amb el certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.

8. No haver renunciat a una oferta de treball adequada o no haver estat baixa voluntària de la seva feina en els tres mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud de la renda d'autonomia personal per a joves amb mesures de justícia juvenil.

Documentació a presentar

- Sol·licitud de prestació de la renda signat i emplenat

- DNI/NIE/Passaport en vigor.

- Certificat de convivència de la persona sol.licitant. EXCEPTE ELS RESIDENTS A PALMA

- Targeta de demanda d'ocupació del SOIB i/o en el cas de cursar estudis acadèmics,el certificat de matrícula.

- Certificat de duració de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors (entre els 16 i 18 anys).

- Declaració responsable de veracitat de dades bancàries aportades, amb 18 anys (Annex 1).

- Fotocòpia de la llibreta bancària o certificat de titularitat (la titularitat del compte ha de ser la persona beneficiària de la prestació).

- Les persones joves que provenen de justícia juvenil, han de presentar certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'haver esgotat o no tenir dret a la prestació per a persones que han complit amb mesures de justícia juvenil.

- Certificat de discapacitat, si escau.

- Resolució denegatòria, expressa o presumpta, de l'Ingrés Mínim Vital, excepte en els casos en què no puguin sol·licitar-ho per no complir els requisits d'accés exigibles d'acord amb la normativa vigent reguladora de l'IMV.

- En el cas en que la persona demandant presenti problemes d'adicions, serà requisit presentar informe tècnic favorable relatiu a la percepció de la prestació en el procés d'autonomia personal.

- En cas tenir càrregues familiars, presentació del document que ho acrediti.

En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions publiques que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquests efectes i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud.

Models:

Termini màxim

En qualsevol moment.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Famílies

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

X

Requeriment d'esmenes

Requisits

Haver presentat amb anterioritat una sol·licitud pel servei de renda

Documentació a presentar

Termini màxim

1 mes des de la notificació del requeriment d'esmenes

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Famílies

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar