Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Informe d'esforç d'integració per a la renovació d'autoritzacions de residència i per a l'obtenció de l'autorització de la residència temporal per circumstàncies excepcionals per raons d'arrelament

El Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, aprovat per Reial decret 1155/2024, de 19 de novembre fa referència a l'informe d'esforç d'integració.

És un informe que emet el Servei d'Immigració de la Conselleria de Famílies i Afers Socials de la CAIB a sol·licitud d'un ciutadà estranger.

L'informe, de ser favorable, certificarà la participació en activitats formatives, el coneixement i el respecte dels valors constitucionals d'Espanya, els valors estatutaris de la comunitat autònoma en què es resideixi, els valors de la Unió Europea, els drets humans, les llibertats públiques, la democràcia, la tolerància, la igualtat entre dones i homes i, si escau, l'aprenentatge de les llengües oficials del lloc.

Situacions en què es sol·licita l'informe d'esforç d'integració:

1. Per arrelament social: quan no es pugui acreditar el vincle familiar de primer grau en línia directa, es podrà valorar l'esforç d'integració de la persona interessada.

2. Per arrelament socioformatiu.

3. Per a la renovació de l'autorització de residència temporal. En aquest cas, l'informe no s'ha de presentar obligatòriament, però pot ser al·legat per la persona interessada en cas de no acreditar el compliment d'algun dels requisits previstos per a la renovació de l'autorització i es valorarà per l'oficina d'estrangeria.

D'acord amb el que estableix el Reial decret 1155/2024, l'informe d'esforç d'integració podrà ser valorat en els següents casos:

· Renovació d'autoritzacions de residència temporal no lucrativa (art. 64.6 del Reglament).

· Renovació d'autoritzacions de residència temporal per reagrupació familiar (art. 71.4-d) del Reglament).

· Renovació d'autoritzacions de residència temporal i treball per compte aliè (art. 80.6 del Reglament).

· Renovació d'autoritzacions de residència i treball per compte propi (art. 86.6 del Reglament).

Codi SIA

208135

Persones destinatàries

Poden sol·licitar l'emissió de l'informe d'esforç d'integració les persones estrangeres que compleixin els requisits següents:

- Requisits generals per les raons d'arrelament, article 126 del RD1155/2024 :

a) Trobar-se a Espanya i no tenir la condició de sol·licitant de protecció internacional en el moment de la presentació de la sol·licitud ni durant la tramitació.

b) Haver estat en territori nacional de manera continuada durant, almenys, els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud esmentada.

c) No representar una amenaça per a l'ordre públic, la seguretat o la salut pública.

d) No tenir antecedents penals a Espanya i als països on hagi residit durant els cinc darrers anys anteriors a la data d'entrada a Espanya, per delictes previstos a l'ordenament jurídic espanyol.

e) No figurar com a rebutjable a l'espai territorial de països amb què Espanya tingui signat un conveni en aquest sentit.

f) Si escau, no trobar-se dins el termini de compromís de no retorn a Espanya.

- Requisits específics per raons d'arrelament social, article 127.c) del RD1155/2024 :

a) Disposar de mitjans econòmics suficients per el seu manteniment que, en tot cas, hauran d'assolir, almenys, el 100 % de l'IPREM.

b) Haver participat de manera activa en activitats formatives adreçades a la integració social de persones estrangeres, desenvolupades per entitats públiques o privades acreditades

- Requisits específics per raons d'arrelament socioformatiu (article 127.d) del RD1155/2024) :

a) Estar matriculat o estar cursant alguna de les formacions referides als articles 52.1.b) i 52.1.e) 5è, del RD1155/2024. En aquest darrer cas, incloent també el nivell 1, així com l'oferta presencial corresponent als ensenyaments obligatoris dins de l'educació de persones adultes.

b) Les persones estrangeres que es comprometin a realitzar una formació promoguda pels Serveis Públics d'Ocupació a Espanya i orientada a l'exercici d'ocupacions incloses al Catàleg a què fa referència l'article 75.1. del RD1155/2024, de 19 de novembre.

c) Haver participat de manera activa en activitats formatives adreçades a la integració social de persones estrangeres, desenvolupades per entitats públiques o privades acreditades.

- Requisits generals per a la renovació de l'autorització :

a) Estar empadronat en un municipi de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Tenir autorització de residència temporal inicial o renovada.

c) Haver participat de manera activa en activitats formatives adreçades a la integració social de persones estrangeres, desenvolupades per entitats públiques o privades acreditades.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per emetre un informe positiu o negatiu i notificar-ho és d'un mes a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Immigració i Cooperació al Desenvolupament

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Per a la renovació de l'autoritzacions de residència

-Estar empadronada en un municipi de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

-Tenir autorització de residència temporal inicial o renovada.

-Haver participat de manera activa en accions formatives adreçades a la integració social de persones immigrants, desenvolupades per entitats públiques o privades acreditades.

Per a l'obtenció de l'autorització de la residència temporal per circumstàncies excepcionals per raons d'arrelament:

-Document d'identitat

-Haver participat de manera activa en accions formatives adreçades a la integració social de persones immigrants, desenvolupades per entitats públiques o privades acreditades.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de sol·licituds estarà obert durant tot l'any

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Immigració i Cooperació al Desenvolupament

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Immigració i Cooperació al Desenvolupament

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200 - Fax:

(immigracio@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Immigració i Cooperació al Desenvolupament

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar