Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'ajuts per a compensar una part de les despeses de cotització de les dones i les persones menors de trenta-cinc anys residents a les Illes Balears que iniciïn la seva activitat empresarial

Aquesta convocatòria de subvencions té per objecte regular l'atorgament d'uns ajuts per a compensar una part de les despeses de cotització a la Seguretat Social de les dones i les persones menors de trenta-cinc anys residents a les Illes Balears que causin alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms durant el primer semestre de 2023, amb l'objectiu de promoure l'ocupació autònoma entre les dones i els joves i per a mitigar els efectes del repunt de la inflació.

Codi SIA

2984321

Persones destinatàries

1. Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts, d'una banda, les dones, i, de l'altra, les persones menors de trenta-cinc anys; residents a les Illes Balears, que causin alta en el RETA durant el primer semestre de l'any 2023, que acreditin que gaudeixen del dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització a la Seguretat Social (tarifa plana) de 80 euros mensuals durant els seus primers dotze mesos d'activitat i que no hagin estat donades d'alta en el RETA en els dos anys immediatament anteriors a la data d'efecte de la nova alta, o bé tres anys, en cas d'haver gaudit prèviament de la deducció en la seva quota mensual de cotització en el règim d'autònoms. Els beneficiaris hauran de ser, necessàriament, persones desocupades i inscrites en l'oficina corresponent del servei públic d'ocupació almenys des del dia abans de la seva alta en el RETA.

2. Els beneficiaris han de constar d'alta en el RETA i en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, com a mínim, des de la data de presentació de la seva sol·licitud d'ajuts.

3. Els beneficiaris dels ajuts han d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

4. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits prevists en la convocatòria i no poden incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Tràmits

X

Sol·licitut

Requisits

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts, d'una banda, les dones, i, de l'altra, les persones menors de trenta-cinc anys; residents a les Illes Balears, que causin alta en el RETA durant el primer semestre de l'any 2023, que acreditin que gaudeixen del dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització a la Seguretat Social (tarifa plana) de 80 euros mensuals durant els seus primers dotze mesos d'activitat i que no hagin estat donades d'alta en el RETA en els dos anys immediatament anteriors a la data d'efecte de la nova alta, o bé tres anys, en cas d'haver gaudit prèviament de la deducció en la seva quota mensual de cotització en el règim d'autònoms. Els beneficiaris hauran de ser, necessàriament, persones desocupades i inscrites en l'oficina corresponent del servei públic d'ocupació almenys des del dia abans de la seva

alta en el RETA.

2. Els beneficiaris han de constar d'alta en el RETA i en el corresponent epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, com a mínim, des de la data de presentació de la seva sol·licitud d'ajuts.

3. Els beneficiaris dels ajuts han d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

4. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits prevists en la convocatòria i no poden incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Exclusions

1. Queden excloses dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones que tenen la condició de sòcies integrants dels òrgans d'administració de les societats mercantils de capital, de les cooperatives i de les societats laborals.

2. També en queden exclosos els integrants de les comunitats de béns, tret que tots els requisits de la convocatòria concorrin en la seva persona física i no en la figura de l'entitat sense personalitat jurídica.

3. També en queden excloses les persones sol·licitants que simultaniegin l'activitat empresarial amb qualsevol altra activitat per compte d'altri des de la data d'alta en el RETA.

Documentació a presentar

1. La presentació de la sol·licitud implica autoritzar a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar en

qualsevol moment telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat

de les dades de les declaracions. En cas de denegar-ho mitjançant el formulari de sol·licitud, s'hauran de presentar els documents acreditatius

corresponents.

2. En tot cas, les persones sol·licitants hauran de presentar, juntament amb la seva sol·licitud, el document acreditatiu del pagament de

l'import corresponent a la primera quota reduïda de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms.

3. Només en cas que l'interessat s'oposi a l'autorització a què fa referència el punt primer d'aquest apartat, haurà d'aportar amb la seva

sol·licitud, juntament amb la documentació esmentada en el paràgraf anterior, els documents següents:

a) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditatiu de la Delegació o Delegació Especial en la qual es trobi el

domicili fiscal.

b) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

c) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de

les Illes Balears.

d) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

e) DNI/NIE.

f) Certificat d'empadronament en un municipi de les Illes Balears.

g) Informe de vida laboral que acrediti l'alta en el RETA en el primer semestre de l'any 2023.

h) Document o certificat acreditatiu de la representació, si escau i sempre que no estigui inscrit en el Registre Electrònic

d'Apoderaments.

i) Certificat acreditatiu d'estar d'alta en l'epígraf corresponent de l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'Agència Estatal

d'Administració Tributària.

j) Certificat acreditatiu d'haver estat d'alta com a demandant d'ocupació, almenys, des del dia abans de l'alta en el RETA.

4. La presentació de la sol·licitud electrònica de les subvencions previstes en aquesta convocatòria contindrà les següents declaracions

responsables:

a) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de

subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

b) D'acord amb el que disposa l'article 11.f) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 24 del Reial decret 887/2006,

de 21 de juliol, que disposen que la presentació de declaració responsable podrà substituir la presentació de la certificació d'estar al

corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros,

declaració d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i estar al corrent de

les obligacions tributàries davant la Hisenda Autonòmica.

c) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració

o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne

sol·licitat o obtingut cap; així com declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o

conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

d) Declaració de totes les ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que

estiguin subjectes al Reglament (UE) Nº 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i

108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o a altres reglaments de minimis.

e) Declaració de dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment, segons el model inclòs en el tràmit telemàtic.

f) Declaració que en els darrers tres anys no ha estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial

ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article

11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

g) Declaració responsable que la persona sol·licitant compleix amb tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció, sense

perjudici de la facultat de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a consultar

els sistemes d'informació corresponents i verificar l'emplèn de tals requisits i condicions per part dels beneficiaris de la subvenció.

Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se

l'incompliment d'alguna condició, procedirà la denegació de la subvenció o l'exigència de reintegrament.

h) Declaració responsable de no trobar-se inclòs en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei

38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari.

i) Declaració responsable que el sol·licitant accepta la cessió de tractament de les seves dades amb relació a l'execució d'aquesta

convocatòria de subvencions.

j) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda en la sol·licitud de subvencions.

k) Declaració responsable que la persona sol·licitant té dret a l'aplicació de la quota reduïda de cotització a la Seguretat Social per a

nous autònoms (tarifa plana).

5. Excepcionalment, si la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular no pot obtenir aquesta

documentació, pot sol·licitar a la persona interessada que l'aporti, tal com preveuen l'article 28.3 de la Llei 39/2015 i l'article 2.1.e) del Reial

decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als

serveis públics.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit

presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors

des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d'ajuts.

Termini màxim

El termini per a presentar la sol·licitud començarà el 3 de juliol de 2023 i acabarà el 31 de juliol de 2023, ambdós inclosos, sempre i quan el crèdit no s'hagi exhaurit abans.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomia@caib.es)

X

TRÀMIT 3 - PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ

Requisits

Ser interessat a aquest procediment o haver sol·licitat l'ajud.

Documentació a presentar

En el cas d'haver rebut un requeriment, s'ha de presentar la documentació sol·licitada per l'Administració.

Termini màxim

Fins el dia 11 de setembre de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomia@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar