Requisitos
a. Tenir complerts 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
b. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
c. No haver estat separades, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no han de trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball convocat.
e. Estar en possessió de la titulació oficial de graduat en educació secundària obligatòria, graduat escolar o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent credencial d'homologació o reconeixement del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
f. Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell C1 o equivalent, o en condició d'obtenir-lo en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
g. Estar en possessió del certificat de coneixements d'anglès corresponent al nivell B2, o en condició d'obtenir-lo en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
h. Estar en possessió del carnet de conduir B.
i. Abans de prendre possessió de la plaça, l'aspirant ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni du a terme cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si du a terme alguna activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la signatura del contracte laboral, per tal que la conselleria competent en matèria de funció pública resolgui sobre la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Documentación a presentar
a) El full de la sol·licitud i el de l'autobaremació dels mèrits degudament emplenats i signats. Els models d'aquests documents s'adjunten com a annexos 2 i 3 d'aquesta convocatòria. També es poden descarregar del web http://iebalearics.org i de la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib).
b) El currículum.
c) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats i de la titulació exigida. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits dins el termini de presentació de les sol·licituds implicarà que aquest mèrit no es valorarà. S'ha d'adjuntar un certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social.
d) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General de Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al lloc de treball convocat i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
L'Institut d'Estudis Baleàrics, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, obté per mitjans telemàtics les dades dels aspirants contingudes en els documents següents: el DNI i els certificats de llengua catalana expedits per la conselleria competent en matèria de política lingüística o per l'EBAP, o bé l'equivalència expedida per la conselleria competent en matèria de política lingüística d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
Per tant, si el sol·licitant s'oposa expressament (indicant-ho en la sol·licitud) a l'obtenció esmentada, ha de presentar els documents següents:
a) El certificat del nivell de coneixements de català exigits (nivell C1 o equivalent). El certificat l'ha d'haver expedit la conselleria competent en matèria de política lingüística o ha de ser reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.
b) Una fotocòpia del DNI o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, el document oficial acreditatiu de la identitat (NIE, passaport o targeta de residència).
Els aspirants han de presentar fotocòpia de la documentació, sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat
Modelos:
Plazo máximo
17 de juliol de 2025.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29.
Tel.: 971178996
(info@iebalearics.org)