Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per a compensar les despeses de cotització per inici activitat per compte pròpia 2025, 2026 i 2027

Compensar les despeses de les quotes de cotització a la Seguretat Social dels autònoms per inici d'una activitat —o l'import equivalent de les persones treballadores que cotitzen en una mutualitat del col·legi professional corresponent—, sempre que siguin residents i duguin a terme la seva activitat econòmica a les Illes Balears, d'acord amb els imports següents:

— El finançament del 100 % de la quota reduïda, comptador des de la data d'efectes de l'alta inicial en el RETA, i durant els dotze mesos naturals complets següents.

— El finançament del 100 % de la quota reduïda, comptador des de la finalització del termini establert en l'apartat anterior, i durant els dotze mesos naturals complets següents (des del mes tretzè fins al mes vint-i-quatrè).

— El finançament del 50 % de les despeses de les quotes corresponents al tercer any de cotització (del mes vint-i-cinquè al mes trenta-sisè).

Codi SIA

3173636

Persones destinatàries

Beneficiaris i requisits

1. Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries dels ajuts d'aquesta convocatòria les persones físiques residents a les Illes Balears que causin o hagin causat alta (o no hagin estat en situació d'alta els dos anys immediatament anteriors) en el RETA (o en el grup primer de cotització del règim especial de la Seguretat Social dels treballadors del mar) o mutualitat del col·legi professional corresponent, i s'hi hagin mantingut d'alta de manera ininterrompuda com a mínim fins a la data de presentació de la sol·licitud.

Termini per a resoldre i notificar

6 MESOS

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Requisits de les persones beneficiàries.

Les persones beneficiàries han de complir els requisits següents en el moment de la presentació de la sol·licitud:

a) Constar d'alta en el RETA (o en el grup primer de cotització del règim especial de la Seguretat Social dels treballadors del mar) o mutualitat del col·legi professional corresponent, de manera ininterrompuda des que van començar a beneficiar-se de la quota reduïda o d'abonar l'import establert per la mutualitat corresponent, fins a la data de la sol·licitud de la subvenció com a mínim.

b) Complir els requisits establerts per la Seguretat Social per a l'aplicació de la quota reduïda de cotització de la Seguretat Social, en el cas de persones físiques que cotitzen en el RETA o en el grup primer de cotització del règim especial de la Seguretat Social dels treballadors del mar.

c) Constar d'alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària si la normativa reguladora així ho estableix.

d) Estar empadronada en algun municipi de les Illes Balears durant el període subvencionable sol·licitat.

e) Dur a terme l'activitat empresarial i tenir el domicili fiscal en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

g) En cas que se sol·liciti l'ajut corresponent al segon any de cotització de la quota reduïda, és requisit que els rendiments econòmics nets anuals de la persona sol·licitant siguin inferiors al salari mínim interprofessional que corresponguin en aquest període, en els termes de l'article 308.1.c) del Text refós de la Llei general de la Seguretat Social.

h) En cas que se sol·liciti l'ajut corresponent al tercer any de cotització, és requisit haver-se beneficiat de la quota reduïda —o l'import corresponent en el cas de mutualitat— durant els dos primers anys de cotització en el RETA (o en el grup primer de cotització del règim especial de la Seguretat Social dels treballadors del mar) o mutualitat del col·legi professional corresponent.

Exclusions

Queden excloses dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones següents:

— Les que tenen la condició de soci treballador o de treball de les societats cooperatives i socis de societats laborals que cotitzen a la Seguretat Social en el règim especial de treballadors autònoms.

— Les sol·licitants en les quals es doni alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l'article 13 de la Llei general de subvencions; tampoc en poden tenir la condició de beneficiaris els sol·licitants que hagin estat sancionats d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, o l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

Documentació a presentar

Les persones interessades han d'aportar la documentació que s'indica a continuació durant el tràmit telemàtic específic habilitat per presentar la sol·licitud:

a) La declaració dels ajuts rebuts per a la mateixa finalitat, signada electrònicament, d'acord amb el model habilitat a la Seu Electrònica d'aquest procediment.

b) Certificat de situació censal de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

c) Certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.

d) L'informe de quotes ingressades emès per la Seguretat Social, que abasti totes les mensualitats per les quals se sol·licita l'ajut.

En el cas de mutualistes, hauran de presentar els documents acreditatius del pagament de les quotes per les quals se sol·licita l'ajut.

e) El certificat dels ajuts de minimis de la persona sol·licitant, emès pel Ministeri d'Hisenda.

f) El document o certificat acreditatiu de les facultats de representació, si escau, i sempre que no estigui inscrit en el Registre electrònic d'apoderaments.

g) En el supòsit que la persona sol·licitant s'integri o estigui integrada com a partícip en una societat civil, societat de capital o comunitats de béns, s'ha d'adjuntar la documentació acreditativa de la constitució d'aquesta.

2. Només en cas que l'interessat s'oposi a l'autorització a què fa referència el punt vuitè ha d'aportar a més, amb la sol·licitud, els documents següents:

a) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

b) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

d) Fotocòpia del DNI o NIE.

e) Informe de vida laboral.

3. Els tècnics de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç poden sol·licitar qualsevol documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

- Per a l'any 2025: el termini per presentar la sol·licitud comença l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i acaba el 16 de juny de 2025, sempre que el crèdit no s'hagi exhaurit abans.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Emprenedoria, Economia Social i Circular

Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971178900

(mthomas@dgpe.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar