Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Servei de la Renda de la Xarxa d'Emancipació

L'objecte d'aquest servei es proporcionar una prestació econòmica mensual per a joves en procés d'autonomia personal

Código SIA

208316

Personas destinatarias

Tenen dret a ser beneficiàries de la prestació les persones que han estat sotmeses a tutela o guarda per l'entitat pública de protecció competent i/o a mesures de justícia juvenil, que compleixin els requisits establerts als diferents Decrets i que segueixin el programa d'autonomia personal, subscrit amb la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.

Plazo máximo para la resolución y notificación

La Conselleria de Famílies i Afers Socials, ha de dictar i notificar la resolució motivada en el termini de tres mesos comptadors des de la data de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi fet la notificació, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

La prestació de la renda de la Xarxa d'Emancipació es pot sol·licitar tres mesos abans de complir els 18 anys i abans de complir els 25.

· Per ser beneficiari de la RENDA de PROTECCIÓ és necessari complir amb els següents requisits que es contemplen en la Llei 04/2023, de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears

1. Haver complert 18 anys i no haver-ne complit 25.

2. Estar sota guarda o tutela administrativa de qualsevol de les entitats públiques de protecció de menors de les Illes Balears en el moment de complir 18 anys.

3. Haver estat, com a mínim i sense necessitat que siguin consecutius, dotze mesos entre els 16 i 18 anys sota una mesura de guarda o tutela de qualsevol de les entitats públiques de protecció de menors de les Illes Balears. Excepcionalment, el període mínim de dotze mesos esmentat no és d'aplicació a les persones menors d'edat sotmeses a una mesura administrativa de protecció que retornen al seu àmbit familiar quan aquest retorn resulta infructuós, així com a les persones menors d'edat sotmeses per primera vegada a guarda o tutela administrativa després d'haver complerts 17 anys.

4. Acreditar que viu de manera autònoma. No hi pot haver convivència amb els familiars que varen generar la mesura administrativa.

5. Que tenguin resolució denegatòria, expressa o presumpta, de l'ingrés mínim vital, excepte en els casos en què no ho puguin sol·licitar per no complir els requisits d'accés exigibles d'acord amb la normativa vigent reguladora de l'esmentat ingrés mínim vital.

6.Tenir uns ingressos inferiors al de la Renda Social Garantida per a un Adult sol en el moment de la sol·licitud de la prestació.

7. En el cas que la persona interessada no tengui una activitat laboral remunerada i no cursi estudis acadèmics, ha d'estar inscrita com a demandant de feina al Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB). Aquest requisit serà exceptuat en els casos en que la situació administrativa del sol·licitant no li permeti estar inscrit al SOIB.

8. Tenir la residència a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

9. En els casos en que la persona demandant presenti problemes d'addiccions, serà requisit, presentar Informe Tècnic Favorable relatiu a la percepció de la prestació en el procés d'autonomia personal.

10.No estar complint una mesura o una pena privativa de llibertat, tant si és de caràcter preventiu com si és en execució d'una sentència ferma.

11. No tenir la seva capacitat d'obrar limitada al maneig de diners per sentencia judicial.

· Per ser beneficiari de la RENDA de JUSTÍCIA és necessari complir amb els següents requisits que es contemplen en el decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil:

1. Haver complit 18 anys i no haver-ne complit 25.

2. Haver estat sotmès al compliment d'alguna de les mesures judicials que detalla l'article 7.1 de la Llei orgànica 5/2000, reguladora de la responsabilitat penal dels menors.

3. En el cas que la persona interessada no tengui una ocupació o no cursi estudis acadèmics, estar inscrita com a demandant de feina al Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

4. Expressar la voluntat d'iniciar un procés d'autonomia personal, que s'ha d'acreditar amb la participació en el programa d'autonomia personal subscrit amb la Direcció General de Menors i Famílies i mostrant una evolució correcta durant un període de tres mesos, com a mínim, prorrogable a tres mesos més.

5. Viure de manera autònoma, la qual cosa s'ha d'acreditar mitjançant el certificat d'empadronament corresponent en què constin les persones amb les quals conviu.

6. Tenir uns ingressos inferiors al 80 % de l'IPREM (indicador públic de rendes d'efectes múltiples) en el moment de sol·licitar la prestació.

7. Tenir la residència a la comunitat autònoma de les Illes Balears, la qual cosa s'ha d'acreditar amb el certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.

8. No haver renunciat a una oferta de treball adequada o no haver estat baixa voluntària de la seva feina en els tres mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud de la renda d'autonomia personal per a joves amb mesures de justícia juvenil.

Documentación a presentar

- Sol·licitud de prestació de la renda signat i emplenat

- DNI/NIE/Passaport en vigor.

- Certificat de convivència de la persona sol.licitant. EXCEPTE ELS RESIDENTS A PALMA

- Targeta de demanda d'ocupació del SOIB i/o en el cas de cursar estudis acadèmics,el certificat de matrícula.

- Certificat de duració de la mesura administrativa de guarda o tutela de protecció de menors (entre els 16 i 18 anys).

- Declaració responsable de veracitat de dades bancàries aportades, amb 18 anys (Annex 1).

- Fotocòpia de la llibreta bancària o certificat de titularitat (la titularitat del compte ha de ser la persona beneficiària de la prestació).

- Les persones joves que provenen de justícia juvenil, han de presentar certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'haver esgotat o no tenir dret a la prestació per a persones que han complit amb mesures de justícia juvenil.

- Certificat de discapacitat, si escau.

- Resolució denegatòria, expressa o presumpta, de l'Ingrés Mínim Vital, excepte en els casos en què no puguin sol·licitar-ho per no complir els requisits d'accés exigibles d'acord amb la normativa vigent reguladora de l'IMV.

- En el cas en que la persona demandant presenti problemes d'adicions, serà requisit presentar informe tècnic favorable relatiu a la percepció de la prestació en el procés d'autonomia personal.

- En cas tenir càrregues familiars, presentació del document que ho acrediti.

En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions publiques que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquests efectes i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud.

Modelos:

Plazo máximo

En qualsevol moment.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Famílies

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

X

Requeriment d'esmenes

Requisitos

Haver presentat amb anterioritat una sol·licitud pel servei de renda

Documentación a presentar

Plazo máximo

1 mes des de la notificació del requeriment d'esmenes

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Famílies

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(pap@dgmenors.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar