Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Bestreta extraordinària a favor del personal funcionari de carrera (PERSONAL DOCENT)

Concedir una bestreta extraordinària per import de fins a 6 mensualitats de retribucions líquides per atendre necessitats de caràcter urgent.

Código SIA

2408252

Personas destinatarias

Personal docent no universitari que treballa al servei de la comunitat autònoma.

No poden ser beneficiaris els funcionaris interins i el personal laboral docent.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Trámites

X

Presentació de la sol.licitud

Requisitos

El personal docent no universitari en actiu té dret a la concessió de bestretes extraordinàries de fins a sis mensualitats líquides per atendre necessitats de caràcter urgent que han de ser reintegrades fins a un màxim de 24 mensualitats que serán mensualment retingudes a la nòmina i no produiran cap tipus d'interès.

No obstant això, no poden ser beneficiaris de bestretes extraordinàries els funcionaris interins i el personal laboral docent.

Tenen la consideració de necessitats urgents, a l'efecte de concessió de les bestretes extraordinàries, les derivades de:

a)Matrimoni.

b) Divorci, separació o nul·litat del matrimoni del sol·licitant.

c) Defunció del cònjuge (o persona unida per relació afectiva anàloga a la conjugal, assimilada a aquesta d'acord amb la Llei 18/2001, de parelles estables, de 19 de desembre) o fills.

d) Naixement, adopció d'un fill o acolliment d'un menor.

e) Malaltia o intervenció quirúrgica greu del sol·licitant, cònjuge (o persona unida per relació afectiva anàloga a la conjugal, assimilada a aquesta d'acord amb la Llei 18/2001, de parelles estables, de 19 de desembre) o fills.

f) Amortització de despeses degudament acreditades per causa de l'adquisició de primer habitatge habitual.

g) Realització d'obres necessàries i imprescindibles per a la conservació del primer habitatge.

h) Trasllat de domicili a la localitat on es trobi ubicat el centre de treball del sol·licitant.

i) Despeses per estudis oficials, per part del sol·licitant o dels seus fills, en centres ubicats fora de la seva illa de residència.

j) Adquisició de vehicles quan aquests siguin necessaris per al trasllat al lloc de treball, i especialment quan el lloc de feina sigui itinerant.

k) Altres circumstàncies de naturalesa semblant que mereixin aquesta qualificació per part de la Comissió d'Acció Social d'Educació

Documentación a presentar

Tota la documentació necessària perquè es pugui valorar de forma adequada que la situació personal del funcionari s'ajusta a una de les necessitats urgents.

Justificació: en el termini de tres mesos des de l'ingrés de l'import de la bestreta, s'han de presentar les factures justificatives de la despesa per un import igual o superior al de la bestreta concedida

Modelos:

Plazo máximo

6 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Gestió del Docent

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 1a planta). Tel.: 971177862 - Fax: 971176867

(fonssocial@dgpdocen.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar