Requisitos
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat o certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.
c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
d) Presentar una sola sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'ha de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada. En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a
la segona sol·licitud.
e) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en
el moment de la publicació de la convocatòria.
f) Presentar un certificat, si escau, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal
de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.
Documentación a presentar
El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
— Si escau, un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
— Si escau, un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
a.2) Persona jurídica:
— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— El document constitutiu de la persona jurídica.
— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.
— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector de les arts escèniques.
b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:
— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.
— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.
— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.
— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.
c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte amb els apartats detallats a continuació:
I. Per als projectes de la línia a), de mobilitat, la memòria ha d'incloure la informació següent:
1. Objectius generals del projecte.
2. Breu trajectòria artística i professional de l'artista implicat / la companyia i descripció i trajectòria de l'esdeveniment/equipament on es realitza l'activitat.
3. Les rutes i dates dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen.
4. Característiques de les accions. Ha d'incloure informació específica sobre el nombre, la localització i el caràcter de cada una de les accions incloses al projecte.
5. Rellevància de les accions en l'entorn professional i les implicacions per a la carrera de l'artista o la companyia.
6. En el cas d'assistència a fires i activitats de networking, perfil de professionals que el sol·licitant cerca per reunir-se i motivació per fer-ho.
7. En el cas de viatges de programadors o agents culturals a l'illa de residència de l'artista/companyia, cal especificar la motivació detallada de la convidada i importància de l'activitat per al desenvolupament professional de l'artista/companyia.
II. Per als projectes de la línia b), de projecció exterior, aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només tindrà en consideració el que s'esmenta explícitament en aquesta memòria. Ha d'incloure la informació següent:
1. Objectius generals dels projectes.
2. La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme.
3. Les rutes i dates dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen.
4. Les trajectòries professionals de les persones, col·lectius, empreses o entitats implicats, amb especial atenció a les activitats de projecció exterior realitzades. Si escau, detall de participació a fires nacionals i internacionals.
5. La descripció de l'equipament que acull l'activitat (trajectòria, programació, històric d'activitats, participació a fires nacionals i internacionals, etc.).
6. La descripció de l'activitat, acompanyada de documentació acreditativa (contractes, cartes de confirmació emeses per les entitats corresponents, amb informació detallada sobre els llocs, dates i condicions de participació).
7. La descripció del programa d'activitats professionals, de mediació i/o educatives de l'espai d'acollida; documentació acreditativa (contracte, carta d'invitació) de l'activitat de mediació i/o educativa en què es participa dins el programa professional, de mediació i/o educatiu, si escau.
8. El pla de patrocinis i finançament, acompanyat de documentació acreditativa (concessió de subvencions, contractes, cartes de confirmació emeses per les entitats implicades, amb la indicació de les seves aportacions i/o participació en forma d'ajudes, patrocinis, coproducció, etc.)
9. La documentació acreditativa dels criteris de desenvolupament sostenible, si escau, que inclouen els criteris de la igualtat de gènere (cal especificar i acreditar si es tracta de produccions en què més del 40 % de l'equip artístic i tècnic són dones; o si es tracta de textos, dramatúrgies, coreografies, etc. fetes per dones), els criteris mediambientals (cal especificar i acreditar en quina mesura s'inclouen accions que estan destinades a la millora, la dinamització o la revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d'exclusió, o que contribueixen a la sensibilització i educació de la societat envers aquests col·lectius), els criteris de retorn social (cal especificar i acreditar en quina mesura s'inclouen accions que estan destinades a la millora, la dinamització o la revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d'exclusió, o que contribueixen a la sensibilització i educació de la societat envers aquests col·lectius), les aliances, etc.
12. El pla de comunicació i difusió exterior, amb la descripció dels materials gràfics promocionals i les accions de comunicació previstes.
d) El pressupost detallat del projecte amb el pertinent IVA desglossat, seguint el model descarregable al web http://www.iebalearics.org. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana subvenció. Cal indicar les despeses i els ingressos prevists, la quantia de l'ajut que se sol·licita i el detall de les fonts de finançament.
e) La carta d'invitació o contracte del sol·licitant amb l'espai o l'entitat que du a terme l'activitat. El contracte o la carta d'invitació ha
de fer referència expressa a l'aportació econòmica que assumeix l'equipament o entitat i el lloc i la data o dates de l'esdeveniment. Si
escau, pot fer referència al títol i la naturalesa del projecte i a la persona o persones convidades. En cas que la sol·licitud correspongui a l'assistència a una fira o la secció professional d'un festival, s'ha de presentar el comprovant de l'acreditació.
En cas que la sol·licitud correspongui a la participació a una fira o la secció professional d'un festival, s'ha de presentar el comprovant de l'acreditació o la confirmació de participació.
En cas que la sol·licitud correspongui a una residència, cal presentar una carta d'invitació i les bases per les quals es regeix la residència.
En cas que la sol·licitud correspongui a un curs, cal presentar la matrícula d'inscripció pagada i el programa amb el contingut del curs, així com informació de qui l'imparteix.
f) Si escau, el contracte de vinculació del personal tècnic de suport, amb la descripció de les tasques que han de desenvolupar.
g) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.
h) Els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:
— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— La Tresoreria General de la Seguretat Social.
— L'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització
corresponent dins l'annex 3).
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la
presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
i) Si escau, l'acreditació que el sol·licitant està donat d'alta d'activitat econòmica en epígrafs relacionats amb les arts escèniques.
Modelos:
Plazo máximo
Fins al 30 de setembre de 2022.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29.
Tel.: 971178996
(efarre@iebalearics.org)