Requisitos
Els espais d'acollida de les activitats han de ser espais de difusió d'art contemporani, amb una programació anual estable d'exposicions i activitats culturals de l'àmbit de les arts visuals.
Els artistes han d'haver fet almenys una exposició individual en la seva trajectòria professional o haver participat en almenys tres exposicions col·lectives d'arts visuals en espais de difusió d'art contemporani.
Els agents culturals han d'haver organitzat o promogut almenys tres projectes culturals d'arts visuals en espais de difusió d'art contemporani.
Només poden demanar subvenció els agents culturals que siguin els titulars o promotors directes de l'activitat.
En projectes i/o exposicions col·lectius només es pot demanar subvenció per a les despeses associades a la participació de l'artista balear.
A més:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat
Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o
l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits establerts en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.
c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
d) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.
e) Presentar un certificat, si escau, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.
f) Presentar una sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'ha de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada. En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a la segona sol·licitud.
Documentación a presentar
El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica:
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat: còpia del DNI, passaport o NIE.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector de les arts visuals.
a.2) Persona jurídica:
— Una còpia del NIF de la persona jurídica i una còpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— El document constitutiu de la persona jurídica.
— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.
— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector de les arts visuals.
b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:
— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.
— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.
— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.
— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.
c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte, obligatòria per a les dues línies. S'ha de tenir en compte que, en el cas de la línia b), aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i que només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria.
La memòria ha d'incloure la informació següent:
— L'acreditació dels requisits exigits al punt 1.1.a) de la convocatòria.
— El títol, la descripció i els objectius generals del projecte.
— La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme.
— Les rutes i dates dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen.
— Les trajectòries professionals de les persones, col·lectius, empreses o entitats implicats.
— La descripció de l'equipament que acull l'activitat (trajectòria, programació, històric d'exposicions, etc.).
— Si escau, la descripció del programa d'activitats professionals, de mediació i/o educatives de l'espai d'acollida; documentació acreditativa (contracte, carta d'invitació) de l'activitat de mediació i/o educativa en què participa l'artista/comissari/agent cultural dins el programa professional.
— Si escau, la descripció de la itinerància de l'exposició i/o activitat artística, acompanyada de documentació acreditativa (contractes, cartes de confirmació emeses per les entitats corresponents, amb informació detallada sobre els llocs, dates i condicions de participació).
— El programa d'activitats de projecció exterior de l'artista/agent cultural realitzat entre el gener de 2019 i el juny de 2022. En el cas d'una galeria, el programa de participació a fires nacionals i internacionals entre el gener de 2019 i el juny de 2022. Cal aportar documentació acreditativa d'aquestes activitats (enllaços a webs, fullets, etc.).
— Si escau, el pla de patrocinis i finançament, acompanyat de documentació acreditativa (concessió de subvencions, contractes, cartes de confirmació emeses per les entitats implicades, amb indicació de les seves aportacions i/o participació en forma d'ajudes, patrocinis, coproducció, contractació de proveïdors, etc.).
— Si escau, la documentació acreditativa de la igualtat de gènere (cal especificar i acreditar si es tracta d'exposicions/accions individuals d'artistes dones, exposicions/accions col·lectives on més del 40 % de l'equip artístic i tècnic són dones, comissariats fets per dones).
— Si escau, la documentació acreditativa del retorn social (cal especificar i acreditar en quina mesura s'inclouen accions que estan destinades a la millora, la dinamització o la revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una zona en condicions desfavorides o en risc d'exclusió, o que contribueixen a la sensibilització i educació de la societat envers aquests col·lectius).
— Si escau, el pla de comunicació i difusió exterior, amb la descripció dels materials gràfics promocionals i les accions de comunicació previstes.
d) El pressupost detallat del projecte amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les partides pressupostàries, amb les despeses i els ingressos prevists, la quantia de l'ajut que se sol·licita i el detall de les fonts de finançament.
e) En el cas d'exposicions, la relació d'obres amb els detalls tècnics pertinents i la llista de paqueteria per a la contractació del transport.
f) La carta d'invitació, l'acord de col·laboració o el contracte del sol·licitant amb l'espai o l'entitat que du a terme l'activitat. El contracte o la carta d'invitació ha de fer referència expressa al títol i la naturalesa del projecte, les persones convidades, l'aportació econòmica i els serveis que assumeix l'equipament o l'entitat, i el lloc i la data o dates de l'esdeveniment.
Més específicament, en el cas d'exposicions, participació a fires, festivals, jornades de formació o residències, cal aportar aquesta documentació acreditativa:
En el cas d'exposicions cal aportar la signat entre carta d'invitació, l'acord de col·laboració o el contracte d'exposició les parts. La carta d'invitació, l'acord de col·laboració o el contracte d'exposició ha de fer referència expressa al títol i la naturalesa del projecte, el lloc i la data o dates de l'esdeveniment; a més ha de detallar totes les condicions i els requisits de participació, especificar les tasques a realitzar i les despeses que cal que assumeixi cada part.
En el cas de fires, cal aportar el contracte signat entre la fira i la galeria o l'artista participant. El contracte ha de detallar clarament totes les condicions i el requisits de participació a la fira i especificar les despeses que ha d'assumir la galeria o l'artista.
En el cas de festivals (inclou biennals i manifestacions artístiques semblants), cal aportar el contracte signat entre el festival i l'artista o l'agent cultural i les bases que regulen la participació al festival, les quals han de detallar totes les condicions i els requisits de participació i especificar les despeses que ha d'assumir l'artista o agent cultural.
En el cas de jornades professionals o de formació, cal aportar la carta d'invitació o l'acreditació de la inscripció i les bases que regulen l'assistència o participació a l'esdeveniment.
En el cas de residències, cal aportar la carta d'invitació o el contracte signat entre l'espai de residència i el resident i les bases que regulen la participació a la residència, les quals han de detallar totes les condicions i els requisits de participació i especificar les despeses que ha d'assumir el resident.
g) Si escau, el contracte de vinculació del personal tècnic de suport, amb la descripció de les tasques que han de desenvolupar.
h) Si escau, la documentació que demostri la vinculació entre l'entitat sol·licitant i les persones que participen en l'activitat objecte de la subvenció.
i) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.
j) Per a subvencions de més de 3.000 €, els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:
— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— La Tresoreria General de la Seguretat Social.
— L'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
k) L'acreditació que el sol·licitant està donat d'alta d'activitat econòmica en epígrafs relacionats amb les arts visuals.
l) Si escau, la sol·licitud d'autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).
Modelos:
Plazo máximo
Fins al 30 de setembre de 2022.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29.
Tel.: 971178996
(kmueller@iebalearics.org)