Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per a despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, 2025-2026

L'objecte de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar el desenvolupament de l'activitat ordinària de les federacions de les Illes Balears durant els anys 2025 i 2026.

Els ajuts per a despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions pretenen donar suport a les federacions per realitzar les tasques administratives i d'organització, per a la regulació i gestió de les activitats relacionades amb l'esport o esports inclosos als seus estatuts.

Codi SIA

3146561

Persones destinatàries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i delegacions territorial de federacions esportives espanyoles a les Illes Balears reconegudes i anotades en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que hagin complir amb les següents obligacions a data de finalització de les sol·licituds:

a) Estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:

I. Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears.

II. Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

III. Decret 33/2004, de 2 d'abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.

b) Haver organitzat dues de les següents activitats esportives durant la temporada 2023/2024 o any 2024:

I. Organització i execució d'almenys dues competicions en sistema lliga.

II. Organització i execució d'almenys dos campionats esportius de les Illes Balears.

III. Organització i execució d'almenys un curs de formació tècnics o entrenadors.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Despeses imputables a la línia d'ajuts de despeses derivades de l'activitat ordinària de les federacions meritades i pagades efectivament en el període compres entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 d'octubre de 2026:

Lloguers de béns immobles destinats a dependències administratives dels perceptors de les subvencions.

Subministrament de béns i serveis (electricitat, aigua, gas, etc.) per a les dependències administratives dels perceptors de les subvencions.

Despeses de comunitat que no siguin incloses en el preu del lloguer del béns immobles destinat a dependències administratives.

Despeses de neteja i sanejament dels locals administratius dels perceptors de les subvencions.

Retribucions netes del personal de gestió administrativa (no tècnic – esportiu) i de coordinació de convivència al servei dels perceptors de les subvencions, mitjançant nòmina, i per raó del treball realitzat. No es poden justificar a càrrec d'aquestes subvencions les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

Treballs de naturalesa de gestió de nomines, seguretat social, comptable i fiscal i de coordinació de convivència, realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del contracte o full d'encàrrec professional.

Manteniment d'aplicacions informàtiques:

a) Aplicacions informàtiques de gestió comptable i laboral.

b) Aplicacions informàtiques de gestió de llicències esportives.

c) Manteniment de la pagina web de la Federació Esportiva.

Despeses de material d'oficina fungible no inventariable: elements on escriure i / o imprimir: paper, quaderns, bloc de notes; agenda, calendaris, clips, ganxets, regles, perforadores, gometes, carpetes, obre cartes, tisores, cola, cinta adhesiva, targetes, blocs, impresos, sobres i bosses, material de correu i embalatge, etc.

En cap cas tindran la consideració de despesa subvencionable, les factures emeses per clubs esportius afiliats a la federació esportiva de les Illes Balears beneficiari de la subvenció.

Donat que l'objecte de la subvenció es l'activitat ordinària de les federacions esportives de les Illes Balears, l'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per la federació esportiva beneficiaria de la subvenció.

En cap cas són objecte de subvenció la realització d'una activitat esportiva o el compliment d'una finalitat que atempti, encoratgi o toleri pràctiques qualificades com a infraccions en el títol IV d'aquesta de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

Documentació a presentar

El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

c) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.

d) Donat cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre de Bases i en el punt 14 d'aquesta convocatòria.

f) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

g) Còpia del pressupost d'ingressos i despeses derivat de l'activitat ordinària de la federació de l'any 2023, aprovat per l'Assemblea General de la Federació. Així com còpia de l'acta de l'Assemblea General.

h) Informe de les llicències tramitades a l'any 2024 o la temporada 2023/24, i clubs i equips en actiu al 2024, així com la llista de les competicions oficials organitzades per la federació durant l'any 2024 o la temporada 2023/24.

En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que el sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

L'òrgan instructor aportarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L'òrgan instructor comprovarà d'ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les federacions esportives de les Illes Balears, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

Així mateix, l'òrgan instructor comprovarà d'ofici l'anotació en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

En el supòsit que, amb motiu de la tramitació d'altres expedients a la Direcció General d'Esports, ja s'hagin presentat algun dels documents esmentats, no és necessari aportar-los de nou, sempre que es faci constar l'expedient en què obri el document, no hagin transcorregut més de 5 anys des de la presentació i no hagin experimentat cap canvi.

Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a l'interessat que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l'interessat, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dona el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part del beneficiari de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Dins el termini de vint (20) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(cmartinezgonzalez@esports.caib.es)

Observacions

S’hi haurà d’adjuntar la documentació específica del procediment disponible a la Seu Electrònica, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l’Administració, conforme a allò que estableix l’article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s’hagi dut a terme l’esmena.

No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d’aquest tràmit telemàtic.

X

Acceptació/Renúncia

Requisits

Les entitats presents a la proposta de concessió han de realitzar el tràmit d'acceptació o renúncia.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

5 dies hàbils (fins dia 27 de desembre de 2024)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(cmartinezgonzalez@esports.caib.es)

Observacions

El document d'acceptació/renúncia ha d'estar signat electrònicament per poder finalitzar el procés.

X

Al·legacions

Requisits

Haver sol·licitat la subvenció

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies hàbils (fins dia 8 de gener de 2025)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(cmartinezgonzalez@esports.caib.es)

X

Compte justificatiu

Requisits

Les subvencions que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

Documentació a presentar

El compte justificatiu juntament amb les factures i els justificants de pagament.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins dia 10 de novembre de 2025 (inclòs).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(cmartinezgonzalez@esports.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Esports

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar