Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per despeses d'assegurances de persones voluntàries corresponents a 2024, 2025 i 2026

L'objecte d'aquesta convocatòria és ajudar a atendre les despeses que suposen l'assegurança de responsabilitat civil a tercers i l'assegurança d'accidents que les entitats de voluntariat han de contractar per cobrir els riscs als quals estan exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat, amb l'objectiu d'impulsar la feina de les entitats de voluntariat ja constituïdes i d'incentivar la creació de noves entitats.

Código SIA

3131780

Personas destinatarias

Poden optar als ajuts d'aquesta convocatòria les entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats d'interès general i que compleixen els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.

b) Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.

c) Desenvolupar totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

Plazo máximo para la resolución y notificación

5 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Poden optar als ajuts d'aquesta convocatòria les entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats d'interès general i que compleixen els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.

b) Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.

c) Desenvolupar totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

No poden ser beneficiàries dels ajuts:

a) Les entitats que s'inclouen en alguna de les causes que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, les que han estat objecte de sancions administratives fermes, ni les que han estat sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016.

b) Les entitats que hagin estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

c) Les entitats que desenvolupen actuacions únicament en interès dels seus membres o associats.

d) Les entitats que no compleixin les obligacions establertes per a les entitats de voluntariat de la Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears.

Documentación a presentar

Els sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) Còpia del NIF de l'entitat.

b) Còpia del document de constitució de l'entitat i dels estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents. En el cas d'entitats d'àmbit estatal, còpia del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d'àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

c) Annex 2, relatiu a les dades complementàries de la sol·licitud. En el cas que la persona interessada no autoritzi l'òrgan instructor per obtenir d'ofici la informació relativa a les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, o s'oposi a la consulta de dades a la hisenda autonòmica i la seguretat social, ha d'aportar el certificat d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la seguretat social.

d) Annex 3 relatiu a la declaració responsable de la persona representant de l'entitat sol·licitant que certifiqui els aspectes següents:

1r. L'entitat compleix els requisits per ser-ne beneficiària d'acord amb el que estableix l'apartat segon d'aquesta convocatòria.

2n. L'entitat no ha demanat cap subvenció a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears o a cap altra administració pública o entitat privada per atendre les despeses objecte d'aquesta convocatòria.

3r. L'entitat no s'ha vist afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4t. L'entitat es compromet a comunicar per escrit a la Direcció General d'Afers Socials qualsevol variació en aquesta declaració en un termini inferior a quinze dies a partir de la data en què es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 esmentat, com a causa de prohibició per ser-ne beneficiari.

5è. L'entitat sol·licitant se sotmet al compliment de les obligacions establertes per l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6è. L'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i no ha estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

7è. L'entitat compleix les obligacions establertes en l'article 15.2 de la Llei 11/2019, llevat de la indicada en la lletra m) relativa a la seva inscripció en el CEVIB, si n'és el cas.

8è. L'entitat indica el nombre de persones voluntàries assegurades durant l'any en curs per cadascuna de les pòlisses per a les quals se sol·licita subvenció.

9è. L'entitat coneix i accepta les bases d'aquesta convocatòria d'ajuts.

e) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades.

f) Còpia de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o de l'assegurança d'accidents. En cas que s'hagin contractat diferents pòlisses, cal presentar-les totes dues.

g) Justificant de pagament de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari corresponent al període de sol·licitud, mitjançant extracte o certificat bancari que ha de contenir el número de pòlissa i el període de vigència corresponent al pagament.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Des d'1 de gener de 2025 fins dia 15 de novembre de 2025 inclòs, per les despeses realitzades entre 1 de novembre de 2024 i 31 d'octubre de 2025.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(voluntariat@dgsersoc.caib.es)

X

Esmena de sol·licitud

Requisitos

Entitats que hagin rebut un requeriment d'esmena de la sol·licitud.

Documentación a presentar

Documentació esmenada.

Plazo máximo

Deu dies hàbils.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(voluntariat@dgsersoc.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisitos

Entitats que hagin sol·licitat la subvenció.

Documentación a presentar

La documentació que es vulgui aportar.

Plazo máximo

No hi ha termini.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(voluntariat@dgsersoc.caib.es)

X

Al·legacions

Requisitos

Entitats a les quals se'ls hagi notificat la proposta provisional de resolució.

Documentación a presentar

Al·legacions a la proposta rebuda.

Plazo máximo

Deu dies hàbils.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(voluntariat@dgsersoc.caib.es)

X

Acceptació o renúncia

Requisitos

Entitats a les quals se'ls hagi notificat la proposta definitiva de resolució.

Documentación a presentar

Acceptació o renúncia a la subvenció.

Plazo máximo

Set dies naturals comptadors a partir de l'endemà que s'hagi rebut la notificació de la proposta de resolució definitiva.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4.

(voluntariat@dgsersoc.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Benestar Social

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar