Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Inscripció al Cens d'Associacions de Famílies d'Alumnes

D'acord amb el Decret 188/2003, de 28 de novembre (BOIB núm.169, de 6 de desembre de 2003), la Conselleria d'Educació i Universitats disposa d'un cens d'associacions de famílies d'alumnes i de les seves federacions i confederacions.

La inscripció en aquest cens es realitzarà sense perjudici de la prèvia inscripció en el Registre d'Associacions de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears.

Així, en primer lloc, cal inscriure l'associació en el Registre d'Associacions de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques. Podeu consultar la informació i accedir al tràmit mitjançant l'enllaç següent: https://www.caib.es/sites/associacions/ca/inscripcio_duna_associacio-6601/

En segon lloc, s'ha d'inscriure l'associació de famílies d'alumnes en el cens de la Conselleria d'Educació i Universitats adjuntant la documentació següent:

- Sol·licitud

- Fitxa de dades

- Còpia del CIF de l'associació

- Estatuts

- Acta fundacional

- Certificat o document acreditatiu del registre realitzat al Servei d'Entitats Jurídiques

Dels estatuts i de l'acta fundacional s'ha de lliurar una còpia amb el segell del Servei d'Entitats Jurídiques de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

Per a modificacions posteriors s'ha de seguir el mateix procediment.

Código SIA

207808

Personas destinatarias

Associacions de famílies d'alumnes (AFA)

Plazo máximo para la resolución y notificación

3 mesos comptadors a partir de la data de presentació de la corresponent documentació.

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

Per beneficiar-se dels ajuts que la Conselleria d'Educació i Universitats destina a aquestes entitats és un requisit imprescindible que estiguin inscrites en aquest cens, d'acord amb les bases de la convocatòria. Per a qualsevol informació podeu contactar amb el Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, mitjançant el telèfon 971 17 61 40 o el correu snlpe@dgpice.caib.es.

Órgano competente para resolver

Direcció General de la Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud inscripció

Requisitos

L'article 2 del Decret 188/2003, de 28 de novembre, estableix que es consideren associacions de famílies d'alumnes les que es constitueixen en els centres docents públics o privats, autoritzats per la Conselleria d'Educació i Universitats, que imparteixen ensenyaments en algun dels nivells d'educació infantil, educació primària, educació secundària, batxillerat, formació professional, ensenyaments artístics, escoles oficials d'idiomes i conservatoris de música i dansa de nivell no universitari.

Així mateix, l'article 3 disposa que només poden ser membres de les esmentades associacions els pares, les mares o els tutors legals dels alumnes que cursin estudis als centres docents indicats a l'article anterior.

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

Termini obert

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de la Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971176140

(snlpe@dgpice.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de la Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar