Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajudes d'allotjament per a nous estudiants de la UIB curs acadèmic 2025-2026 (Residència UIB)

Facilitar i fomentar la integració dels nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB) a la vida acadèmica del campus universitari que inicien els estudis el curs 2025-2026, així com facilitar l'accés als estudis universitaris a persones amb dificultats econòmiques i contribuir a superar les barreres de mobilitat degudes a la insularitat i a la distància entre el domicili dels estudiants i el campus universitari.

Código SIA

3184151

Personas destinatarias

Nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB) que inicien els seus estudis el curs 2025-2026.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Sol·licitud: Ajudes Residència UIB curs 2025-2026

Requisitos

Per poder obtenir l'ajuda d'allotjament s'han de complir els requisits generals i específics següents:

REQUISITS GENERALS (punt 5.2):

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

b) Cursar a la Universitat de les Illes Balears (UIB) 42 crèdits o més del primer curs d'una única titulació universitària oficial de grau durant l'any acadèmic. En el cas de sol·licitants que cursin estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

c) Tenir el domicili familiar a qualsevol municipi de les illes de Menorca, Eivissa o Formentera. En el cas de sol·licitants de Mallorca, han de tenir el domicili familiar a qualsevol dels municipis següents: Pollença, Alcúdia, Muro, Santa Margalida, Artà, Capdepera, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Felanitx, Santanyí i ses Salines.

A TENIR EN COMPTE: S'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis abans esmentats.

--------------------

REQUISITS ESPECÍFICS (punts 5.3, 5.4 i 5.5):

Requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2024-2025 (punt 5.3):

a) Els sol·licitants que tenguin el títol de batxiller i que accedeixin a la universitat mitjançant la prova d'accés han d'acreditar que en aquesta prova han obtingut una nota igual a 5,00 punts o superior -sense comptar-hi la qualificació obtinguda en la fase específica-, calculada d'acord amb la fórmula següent: 0,6 NMB + 0,4 PBAU (on NMB és la nota mitjana de batxillerat i PBAU, la qualificació de la prova de batxillerat per a l'accés a la universitat o, si s'escau, la qualificació de la fase general).

b) En les restants vies d'accés a la universitat també es requereix una nota mínima de 5,00 punts en la prova o en l'ensenyament que permeti accedir–hi.

--------------------

Requisits de funcionament i de permanència de la residència d'estudiants de la UIB (punt 5.4):

a) Els sol·licitants han d'haver reservat una plaça a la residència d'estudiants de la UIB i han d'haver pagat el dipòsit de la fiança.

b) Respectar el reglament intern de la residència d'estudiants.

c) Romandre durant tot el curs acadèmic a la residència d'estudiants, d'acord amb el calendari lectiu aprovat per la UIB.

--------------------

Requisits per a les sol·licitants de la beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior (punt 5.5):

A més dels requisits esmentats en els punts anteriors, s'han de complir els següents:

a) Ser dona.

b) Estar matriculada del primer curs d'un dels ensenyaments de grau o d'una de les PCEO que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior de la UIB.

Documentación a presentar

Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud emplenat mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a la Seu Electrònica de la CAIB.

b) En el cas d'alumnes estrangers, una fotocòpia del passaport i del número d'identificació de l'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una fotocòpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'identitat, una fotocòpia del DNI.

f) Una còpia del llibre de família a l'efecte de determinar el nombre de membres de la unitat familiar.

g) Autorització per a consulta de dades de renda de la unitat familiar, signat per tots els membres de la unitat familiar.

h) L'acreditació documental corresponent en el cas que el sol·licitant tengui dret a alguna de les deduccions de la renda familiar d'acord amb el que es disposa en l'apartat 8.2.

i) Una fotocòpia de l'imprès de la matrícula universitària corresponent a l'any acadèmic en què consti la titulació cursada pel sol·licitant i el nombre de crèdits de què s'ha matriculat, que ha de ser igual a 42 o superior, sense tenir en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

j) Un certificat del resultat de les proves d'accés a la universitat. En el cas d'accedir a la universitat per altres vies, un certificat de la nota de la prova o l'ensenyament que permeti l'accés a la universitat.

k) Imprès de reserva de plaça a la residència d'estudiants i el comprovant del pagament del dipòsit, o bé, un certificat de la FUEIB.

l) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent per la qual actua la persona que signa la sol·licitud (un poder, en cas que el representat sigui major d'edat, o llibre de família en cas que aquest sigui menor d'edat).

m) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Des del 13 de juliol fins al 26 de setembre de 2025 a les 13:00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears del Reial Institut i Observatori de l'Armada).

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observaciones

Per a donar compliment al punt 11.g) de la convocatòria que correspon a "Autorització per a la consulta de dades de renda de la unitat familiar, signada per tots els membres de la unitat familiar", s'ha d'emplenar el formulari adjunt (NO S'HA D'INCLOURE AL SOL·LICITANT DE L'AJUDA) i s'ha d'adjuntar al tràmit telemàtic de la Sol·licitud.

------------------------------

Per més informació pot consultar la pàgina web dguni.caib.es: Ajudes d'Allotjament (residència UIB).

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar