Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procediment de l'excepció d'operacions de mutilació del bestiar ecològic

Tramitació de la sol·licitud d'excepció al mètode de producció ecològica d'operacions de mutilació del bestiar ecològic, que inclou un informe tècnic preceptiu del Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica i la resolució de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural.

Codi SIA

3153253

Persones destinatàries

Ramaders ecològics

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos, comptadors des de la data de comunicació de l'informe tècnic del CBPAE.

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Agricultura

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Les pràctiques com tallar la cua a les ovelles, escatir el bec a polls de no més de tres dies o escornar qualsevol animal, només es poden permetre amb caràcter excepcional, cas per cas, i només quan aquestes pràctiques aportin millores de salut, benestar o higiene als animals o quan, si no es fan, perilli la seguretat dels treballadors

Documentació a presentar

S'estableix un model de sol·licitud específic per a operacions de mutilació en el bestiar ecològic. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar un informe, signat pel veterinari responsable de l'explotació, que contingui la informació següent:

― Personal que durà a terme la mutilació.

― Motius pels quals es vol practicar la mutilació (seguretat dels treballadors o millora de la salut, el benestar o la higiene del bestiar).

― Mètode de mutilació que s'utilitzarà. En el cas de l'escuat, la pràctica s'ha de fer preferiblement amb mètodes quirúrgics o amb tenalles hemostàtiques.

― Protocol d'execució de la intervenció. S'han d'indicar els analgèsics o anestèsics que s'han d'administrar.

― Nombre d'animals als quals se'ls practicarà la mutilació i edat de cadascun, amb la justificació corresponent d'efectuar les operacions de mutilació a aquesta edat.

― Qualsevol altra documentació o informació que es consideri important.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

3 mesos

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Agricultura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(jripoll@dgagric.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar