Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Deducció autonòmica de l'IRPF per naixement: abonament i reintegrament

Realització de tràmits per a la sol·licitud d'abonament anticipat de la deducció per naixement de l'impost sobre la renda de les persones físiques, de sol·licitud d'abonament de l'import de la deducció que no hagi pogut ser objecte d'aplicació per insuficiència de quota íntegra autonòmica, i del reintegrament de l'import de la deducció per naixement en el cas d'incompliment dels requisits exigits

Código SIA

3136824

Personas destinatarias

Ciutadans (contribuents IRPF)

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

Fases del procediment

Inici: Sol·licitud d'abonament o autoliquidació de reintegrament de la persona interessada

La presentació de les sol·licituds i de les autoliquidacions de reintegrament i, si escau, de la documentació que s'ha d'acompanyar, ha de fer-se preferentment per mitjans electrònics, d'acord amb el model corresponent disponible en la Seu Electrònica de l'ATIB (https://sede.atib.es/), al qual podran accedir els sol·licitants mitjançant el mòdul habilitat amb aquesta finalitat denominat "Deducció autonòmica de l'IRPF per naixement: abonament i reintegrament".

Tramitació: Actuacions d'instrucció dirigides a la tramitació, en cas que procedeixi, de l'abonament de la deducció autonòmica de l'IRPF per naixement en cas d'insuficiència de quota.

En un altre cas, la presentació electrònica de l'autoliquidació de reintegrament en cas d'haver percebut l'abonament de la deducció autonòmica per naixement i incomplir els requisits exigits per a aplicar la deducció.

Terminació:

Sol·licituds d'abonament: L'ATIB, a la vista de la sol·licitud rebuda, de les dades de quines disposi i de les comprovacions que pugui dur a terme, si considera procedent la sol·licitud, proposarà al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació que reconegui el dret a l'abonament, sense perjudici de la comprovació posterior que pugui realitzar l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

L'abonament que correspongui (que es realitzarà mitjançant transferència a un compta d'una entitat de dipòsit de titularitat de la persona sol·licitant en territori espanyol amb un codi IBAN que comenci per ES) s'entendrà com la notificació de la resolució de reconeixement.

En el cas que no es consideri procedent l'abonament de la deducció, el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, a proposta motivada del director de l'ATIB, resoldrà la denegació de l'abonament anticipat, que es notificarà a la persona interessada.

Autoliquidacions de reintegrament: Declaració de reintegrament de l'abonament de la deducció autonòmica de l'IRPF (model IB51 –en cas d'abonament anticipat– o model 053 –en cas d'abonament percebut per de insuficiència de la quota íntegra autonòmica–) i autoliquidació de l'import a reintegrar mitjançant el model 046 habilitat a aquest efecte.

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud de l'abonament anticipat

Requisitos

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentación a presentar

Cada progenitor amb dret a la deducció presentarà individualment una sol·licitud per cada nounat que doni dret a aquesta deducció. La presentació de la sol·licitud d'abonament anticipat no requereix que s'acompanyi cap document justificatiu del compliment dels requisits exigits per al dret a la percepció de l'abonament anticipat si s'autoritza la ATIB per a consultar les dades necessàries per a tramitar i resoldre la sol·licitud, sense perjudici de la posterior comprovació que realitzi la AEAT o la ATIB. En el cas de no autoritzar a la ATIB haurà de presentar la següent documentació: a) La declaració de l'IRPF de l'exercici anterior. En el supòsit de no ser obligatori presentar la declaració, un certificat d'imputacions fiscals i un certificat de residència fiscal en l'exercici anterior al del naixement expedits per l'AEAT. b) El certificat de naixement del descendent que doni dret a la deducció.

Modelos:

Plazo máximo

a) Naixements entre 01/01/2024 i data d'entrada en vigor de l'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació; un mes des de la data d'entrada en vigor de l'Ordre.

b)Naixements a partir de l'endemà d'entrada en vigor la indicada Ordre: quinze dies hàbils des del naixement.

La presentació posterior al termini indicat suposarà la denegació automàtica de la sol·licitud, sense perjudici del dret a aplicar-se la deducció en la corresponent declaració de l'IRPF

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

X

Sol·licitud abonament per insuficiència de quota

Requisitos

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentación a presentar

En cas de declaració individual ha de presentar la sol·licitud individual per cada progenitor amb dret a l'abonament per insuficiència de quota. En cas que hagi optat per tributació conjunta amb el cònjuge i altres membres de la unitat familiar, la sol·licitud s'ha de subscriure per tots dos cònjuges. La presentació de la sol·licitud d'abonament no requereix que s'acompanyi cap document justificatiu del compliment dels requisits exigits per al dret a la percepció de l'abonament si s'autoritza la *ATIB per a consultar les dades necessàries per a tramitar i resoldre la sol·licitud. En cas de no autoritzar la *ATIB haurà de presentar:

a) La declaració de l'IRPF de l'exercici anterior. En el supòsit de no ser obligatori presentar la declaració, un certificat d'imputacions fiscals i un certificat de residència fiscal en l'exercici anterior al del naixement expedits per l'AEAT.

b) El certificat de naixement del descendent que doni dret a la deducció.

Modelos:

Plazo máximo

A partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de la declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici en què es generi la deducció no aplicada, fins al 30 de setembre d'aquest mateix any.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

X

Reintegrament de l'abonament anticipat

Requisitos

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentación a presentar

Una vegada emplenat el model corresponent, es permetrà el reintegrament de l'import corresponent mitjançant el model d'autoliquidació 046 habilitat a aquest efecte que es podrà pagar per qualsevol dels mètodes de pagament telemàtic establerts per l'ATIB.

Modelos:

Plazo máximo

En el cas que no s'hagi regularitzat amb la declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici del naixement, el termini és d'un mes a comptar des que acabi el termini de presentació de l'IRPF corresponent a l'exercici del naixement o, si el fet o acte determinant de la pèrdua del dret es produeix posteriorment, des que es produeix el fet o des de la fermesa de l'acte, respectivament

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

Observaciones

En el cas que, una vegada percebut l'abonament anticipat, es donés alguna causa que suposi la pèrdua del dret a l'aplicació de la deducció o a una part de l'import de la deducció, el perceptor haurà de reintegrar l'import percebut o la part a la qual no té dret. No obstant això, la pèrdua del dret a l'aplicació de la deducció no implicarà l'obligació de reintegrament en els casos d'abonament anticipat quan l'import corresponent sigui objecte de regularització en la declaració de l'IRPF relativa a l'exercici fiscal en el qual es produeixi el naixement

X

Reintegrament de l'abonament per Insuficiència de quota

Requisitos

Per a accedir al mòdul habilitat en la seu electrònica de la ATIB, és necessari identificar-se amb DNI electrònic, certificat digital o Clave o qualsevol altre mitjà que garanteixi la identitat del sol·licitant.

En el cas que el beneficiari actuï per mitjà d'un representant que no disposi d'un certificat electrònic de representació, prèviament a la presentació de la sol·licitud, ha de donar-se d'alta al representant en el registre de presentadors habilitat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'ATIB. A aquest efecte, en compliment del deure d'informació i assistència a l'obligat tributari, s'habilitaran els mitjans necessaris per a ajudar el sol·licitant a presentar telemàticament la sol·licitud.

Així mateix, la sol·licitud pot presentar-se presencialment en el registre de l'ATIB, mitjançant paper imprès, que es podrà descarregar de la Seu Electrònica de l'ATIB.

Documentación a presentar

Una vegada emplenat el model corresponent, es permetrà el reintegrament de l'import corresponent mitjançant el model d'autoliquidació 046 habilitat a aquest efecte que es podrà pagar per qualsevol dels mètodes de pagament telemàtic establerts per l'ATIB.

Modelos:

Plazo máximo

Un mes des que l'acte administratiu que dona lloc a la pèrdua del dret hagi adquirit fermesa, o des que es produeixi el fet determinat de la pèrdua del dret.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(aroibal@atib.es)

Observaciones

Declaració de reintegrament de l'abonament de la deducció autonòmica de l'IRPF per naixement percebut en cas d'insuficiència de la quota íntegra autonòmica (model IB53) i autoliquidació de l'import a reintegrar mitjançant el model 046 habilitat a aquest efecte.

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar