Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'ajuts per a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen programes de garantia alimentària amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % IRPF

1. Objecte i finalitat de les subvencions

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar projectes i actuacions d'entitats sense ànim de lucre destinades a cobrir les necessitats bàsiques de persones i famílies en situació de precarietat econòmica a fi de reduir les situacions de vulnerabilitat i/o exclusió social.

2. Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març).

Codi SIA

3029428

Persones destinatàries

Entitats sense ànim de lucre

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:

a. Requisits comuns per a les dues línies de subvencions:

1. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre amb una antiguitat mínima de dos anys.

2. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears en la data de finalització de presentació de sol·licituds, d'acord amb el que disposa capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

3. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

4. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

5. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

7. Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència.

b. Requisits específics per a les entitats que es presentin a la línia 1:

1. Incloure en els estatuts i en les seves activitats efectives, com a beneficiàries de les intervencions, qualsevol persona o família en situació de risc o exclusió social resident a les Illes Balears, sense que sigui necessària la pertinença a un col·lectiu o sector específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.

2. Desenvolupar l'atenció directa als usuaris majoritàriament amb personal voluntari.

3. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 1 han d'estar designades pel Fons Espanyol de Garantia Agrària O.A. (FEGA) durant l'exercici 2021 com a organitzacions associades de distribució d'aliments,en el marc del Programa Operatiu d'Ajuda Alimentària del Fons d'Ajuda Europea per a les Persones Més Desafavorides (FEAD) Espanya 2021. S'entén que compleixen el requisit esmentat aquelles entitats que formin part o participin de la federació estatal corresponent o estructura anàloga en el territori de les Illes Balears.

4. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 2 han de:

a. Acreditar al llarg de l'exercici 2021 la participació d'un mínim de persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria, d'acord amb els criteris següents:

─ Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 75.

─ Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 30.

─ Per a les entitats de l'illa de Formentera: 15.

b. Atendre anualment en el programa d'aliments un mínim de famílies o beneficiaris directes, d'acord amb els criteris següents:

─ Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 750.

─ Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 600.

─ Per a les entitats de l'illa de Formentera: 300

c. Mantenir una col·laboració continuada i documentable amb els serveis socials comunitaris bàsics municipals.

d. Haver executat algun projecte de repartiment d'aliments en col·laboració amb algun servei social comunitari municipal al llarg de 2021.

5. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 3 han de:

a. Acreditar al llarg de l'exercici 2021 la participació d'un mínim de 10 persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

b. Realitzar un mínim de 450 repartiments setmanals.

c. Haver executat algun projecte de menjador social durant l'any 2021.

c. Requisits específics per a les entitats que es presentin a la línia 2:

1. Incloure en els estatuts com a finalitat o activitat prioritàries l'accés universal a activitats culturals.

2. Haver participat en algun projecte d'accés a la cultura de persones en situació de risc i/o exclusió social durant els dos darrers anys que hagi assolit un mínim de 300 assistències a esdeveniments culturals.

3. Haver col·laborat en activitats d'accés a la cultura durant els dos darrers anys amb un mínim de 10 administracions, entitats o empreses que atenen persones en situació de risc i/o exclusió social.

Documentació a presentar

Veure convocatòria (punt 7.3)

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB (13 d'octubre de 2023 a les 23:59)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Esmena de la Sol·licitud

Requisits

Entitats sense ànim de lucre que hagin presentat amb anterioritat una sol·licitud de subvenció a la convocatòria

Documentació a presentar

Esmena de la documentació presentada prèviament

Termini màxim

Deu dies hàbils des de l'accés al requeriment

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Al·legacions

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de proposta provisional de resolució.

Documentació a presentar

Al·legacions a la proposta de resolució.

Termini màxim

10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació a la proposta de resolució.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Acceptació o renúncia

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de proposta definitiva de resolució

Documentació a presentar

Acceptació o renúncia a la proposta de resolució

Termini màxim

3 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Entitats beneficiàries de la subvenció.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Abans del 31 de març de l'any 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Entitats a les quals se'ls ha concedit la subvenció.

Documentació a presentar

Qualsevol documentació que es vulgui aportar.

Termini màxim

--

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar