Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre que contractin alumnes de cicles formatius de formació professional en la modalitat dual intensiva (curs 2023-2024)

1. Convocar ajuts per a empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractats alumnes matriculats a un dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

2. Fomentar l'excel·lència en la formació pràctica dels alumnes de formació professional en la modalitat dual intensiva mitjançant la millora de les condicions en què les empreses i entitats sense ànim de lucre ofereixen aquesta formació i compensar-les per l'esforç, el temps i la dedicació que inverteixen en la formació d'aquests alumnes.

Código SIA

3017131

Personas destinatarias

Empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears, amb un contracte de formació en alternança (de l'article 11.2 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, d'acord amb el Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desplega el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual), dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i al 31 d'agost de 2024.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Tres mesos a partir de la data de finalització del termini per presentar sol·licituds.

Silencio administrativo

Caducitat

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Normativa del procedimiento

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Presentació de les sol·licituds

Requisitos

- Els sol·licitants han de complir els requisits generals següents:

a) Disposar d'un centre de treball que desenvolupi la seva activitat a les Illes Balears perquè l'alumne contractat hi dugui a terme la seva activitat laboral.

b) No estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiaris dels ajuts que estableix l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005 i l'article 13 de la Llei general de subvencions.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

d) No haver estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

- Els sol·licitants han de complir els requisits específics següents:

a) Adquirir el compromís de tenir contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024 amb un contracte de formació en alternança.

b) Adquirir el compromís d'assignar un tutor d'empresa a l'alumne contractat.

c) Adquirir el compromís que els tutors o cotutors assignats per l'empresa assisteixin a un curs de formació de setze hores per a l'exercici de l'acció tutorial organitzat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca o haver-lo realitzat durant el curs 2022-2023.

Documentación a presentar

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

De l'1 de desembre de 2023 al 29 de febrer de 2024.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Esmenes

Requisitos

Aparèixer a l'informe sobre les sol·licituds que han de presentar documentació.

Documentación a presentar

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 22 al 29 de maig de 2024.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució provisional

Requisitos

Aparèixer als annexos 1 o 2 de la proposta de resolució provisional.

Documentación a presentar

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 27 de juny al 10 de juliol de 2024.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Renúncia de l'ajut

Requisitos

Aparèixer a la proposta de resolució definitiva.

Documentación a presentar

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 15 al 24 de juliol de 2024.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Justificació

Requisitos

Aparèixer a la Resolució de beneficiaris dels ajuts.

Documentación a presentar

Plazo máximo

Del 2 al 16 de setembre de 2024

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Esmena documentació justificativa

Requisitos

Aparèixer a l'informe sobre les empreses que han presentar o esmenar la documentació justificativa.

Documentación a presentar

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 26 de setembre al 9 d'octubre de 2024

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució per modificar l'import concedit inicialment o denegar els ajuts econòmics

Requisitos

Aparèixer en els annexos de la proposta de resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa per modificar l'import concedit inicialment o denegar els ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears per al curs 2023-2024.

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

Del 22 d'octubre al 5 de novembre de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Acceptació de la subvenció

Requisitos

Aparèixer a la proposta de resolució definitiva per modificar l'import concedit inicialment o denegar els ajuts econòmics.

Documentación a presentar

Plazo máximo

Del 19 al 28 de novembre de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar