Ajuts per a alumnes i professors de cicles formatius de grau mitjà associats a la impartició del Pla pilot de reforç en llengües estrangeres en centres educatius públics de la CAIB
Millorar i reforçar la competència lingüística de l'alumnat i professorat de cicles formatius de grau mitjà associats al Pla pilot de reforç en llengües estrangeres dels centres educatius públics de les Illes Balears.
Código SIA
2981450
Personas destinatarias
Alumnat i professorat de cicles formatius de grau mitjà associats al Pla pilot de reforç en llengües estrangeres dels centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.
Plazo máximo para la resolución y notificación
6 mesos a partir de la data de finalització del termini per presentar sol·licituds.
Silencio administrativo
Negatiu
Forma de inicio
D'ofici
Fin de la via administrativa
Si
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Conselleria d'Educació i Universitats
Simplificación documental
Documentos relacionados con el procedimiento
Trámites
Sol·licitud de participació
Requisitos
1. Per optar als ajuts de la modalitat A, els alumnes sol·licitants han de complir els requisits següents:
a) Cursar un cicle formatiu de grau mitjà associat a la impartició del Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres durant el curs escolar 2022-2023.
b) Participar en el Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres en els Cicles Formatius de Grau Mitjà en la data de publicació d'aquesta Resolució.
c) Complir la normativa corresponent per poder viatjar a Irlanda, en cas de no ser ciutadà d'algun dels estats membres de la Unió Europea.
d) Tenir la documentació necessària per poder viatjar a l'estranger, d'acord amb la normativa general i sanitària vigent en el moment de fer l'activitat. Les dades personals dels beneficiaris seran tractades d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. Per optar als ajuts de la modalitat B, els professors sol·licitants han de complir els requisits següents:
a) Impartir docència en un centre educatiu públic de les Illes Balears en un cicle formatiu de grau mitjà associat a la impartició del Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres
b) Tenir alumnes que hi participin en el Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres durant el curs escolar 2022-2023.
c) Complir la normativa corresponent per poder viatjar a Irlanda, en cas de no ser ciutadà d'algun dels estats membres de la Unió Europea.
d) Tenir la documentació necessària per poder viatjar a l'estranger, d'acord amb la normativa general i sanitària vigent en el moment de realització de l'activitat. Les dades personals dels beneficiaris seran tractades d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
3. L'Administració educativa comprovarà d'ofici el compliment dels requisits per a cadascuna de les modalitats.
4. Pel que fa als cicles formatius de grau mitjà associats al Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres durant el curs escolar 2022-2023 són:
a) Els que figuren en l'annex de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional per la qual s'aprova el Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres en els Cicles Formatius de Grau Mitjà als centres públics que imparteixen ensenyaments de formació professional de les Illes Balears per als cursos 2021-2022 i 2022-2023, publicada en el BOIB núm. 96, de 20 de juliol de 2021.
b) Els que figuren en l'annex de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional, per la qual s'aprova la segona fase el Pla Pilot de Reforç en Llengües Estrangeres en Cicles Formatius de Grau Mitjà que s'ha d'aplicar en centres públics de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments de formació professional que s'inicien el curs 2022-2023 i s'acaben el curs 2023-2024, publicada en el BOIB núm. 130, de 6 d'octubre de 2022.
En tots els casos, han de ser grups amb alumnat associat al Pla.
Documentación a presentar
Per a la presentació presencial, s'ha de presentar la sol·licitud (annex 2) degudament emplenada i signada, juntament amb la declaració responsable (annex 3, en el cas de menors d'edat, o annex 4, en el cas de majors d'edat).
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
- Proposta de resolució provisional
- Annex I - Llista provisional d'alumnat admès de la modalitat A (curs de llengua anglesa a l'estranger)
- Annex II - Llista provisional d'alumnat exclòs de la modalitat A (curs de llengua anglesa a l'estranger)
- Annex III - Llista provisional de professorat admès de la modalitat B (curs de llengua anglesa a l'estranger)
- Annex IV - Llista provisional de professorat exclòs de la modalitat B (curs de llengua anglesa a l'estranger)
Plazo máximo
Del 29 de març al 12 d'abril de 2023.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa
Contacto
Servicio o Sección responsable
Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772
(departamentfp@dgfpieas.caib.es)
Reclamacions a la proposta de resolució provisional
Requisitos
Haver presentat dins del termini establert i per registre la sol·licitud d'ajuts per participar a un dels dos programes d'immersió lingüística en llengües estrangeres per a alumnat i professorat de cicles formatius de grau mitjà associats a la impartició del Pla de reforç en llengües estrangeres durant l'estiu del 2023.
Documentación a presentar
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
- Proposta de resolució definitiva per la qual es concedeixen i deneguen ajuts en espècie (modalitat A, alumnes)
- Annex I. Llista definitiva d'alumnat admès de la modalitat A
- Annex II. Llista definitiva d'alumnat exclòs de la modalitat A
- Annex IV. Llista definitiva de professorat exclòs de la modalitat B
- Proposta de resolució definitiva (sol·licitants admesos i exclosos)
- Annex III. Llista definitiva de professorat admès de la modalitat B
- Rectificació d'errors de la proposta de resolució definitiva
- Annex III. Llista definitiva rectificada de professorat admès de la modalitat B
- Annex VI. Llista de professorat admès del bloc 1 amb la numeració corresponent per al sorteig (modalitat B)
- Annex IV. Llista definitiva rectificada de professorat exclòs de la modalitat B
- Annex IX. Llista definitiva d'alumnes beneficiaris
- Annex X. Llista definitiva d'alumnes en espera
- Annex VIII. Llista definitiva de professors en llista d'espera
- Annex VII. Llista definitiva de professors beneficiaris
- Proposta de resolució definitiva per la qual es concedeixen i deneguen ajuts en espècie (modalitat B, professors)
- Resolució per la qual es concedeixen i deneguen ajuts en espècie (BOIB)
Plazo máximo
Del 4 al 17 de maig de 2023.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria d'Educació i Universitats
Contacto
Servicio o Sección responsable
Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772
(departamentfp@dgfpieas.caib.es)
Observaciones
El tràmit telemàtic s'ha de fer amb la cl@ve PERMANENT o la cl@ve FIRMA i no amb la cl@ve PIN.
Información sobre protección de datos
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tratamiento
Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa
Finalidad
Tramitació del procediment
Legitimación
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatario
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Derechos
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Información adicional