Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Registre d'Establiments d'alimentació animal de les Illes Balears

Inscriure els establiments en el sector de l'alimentació animal al registre d'establiments d'alimentació animal de les Illes Balears.

Codi SIA

2963001

Persones destinatàries

Operadors de pinso (fabricants, intermediaris i transportistes).

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Tràmits

X

Sol·licitud d'inscripció, canvi de dades o baixa en el Registre d'Establiments en el sector de l'alimentació animal de les Illes Balears

Requisits

Presentar la sol·licitud juntament amb la documentació annexa

Documentació a presentar

 En el cas de societats, fotocòpia del document constitutiu de la societat, amb els estatuts i la llista actualitzada de socis.

 En el cas de comunitats de béns, hereditàries o altres associacions o agrupacions sense personalitat jurídica, fotocòpia del document acreditatiu de la constitució i llista de membres i participants acreditats degudament.

 Autorització de la representació, si n'és el cas.

En el cas que es sol·liciti la inscripció d'un establiment de fabricació , s'ha d'aportar, a més, la documentació següent:

 Memòria de les activitats que dur a terme (tipus de pinso que fabrica, línees de producció de la fàbrica, espècies de destí dels pinso que produeix...)

 Declaració per al registre d'establiments sotmesos a l'annex II del Reglament 183/2005, d'higiene dels pinsos (s'ha d'emplenar un document de sol·licitud i una declaració per a cada establiment de fabricació de pinsos, tant per posar pinsos en circulació com per fabricar pinsos per a les necessitats de la ramaderia pròpia o per exercir d'intermediaris. En el cas que disposin de magatzem, s'ha de presentar un document per a cadascun).

 Diagrama del flux de fabricació.

 Còpia del procediment basat en el sistema d'anàlisis de perill i punts crítics de control que inclou un pla de prerequisits, un quadre de gestió de l'anàlisi de perills i punts crítics de control (amb identificació de l'etapa, el perill, el punt crític de control, el registre i les mesures correctores) i croquis de les instal·lacions, en què s'indiquin els sectors funcionals.

 Còpia del Pla de control de qualitat establert que garanteixi que els productes s'ajusten a la normativa vigent i que inclogui el control dels punts crítics del procés de fabricació, els procediments i la periodicitat de la presa de mostres, els mètodes d'anàlisi i la destinació de les matèries primeres, els additius, les premescles i els pinsos, en el cas que no s'ajustin a les especificacions.

 Còpia del contracte amb el laboratori encarregat del control de qualitat del producte, en el cas que no disposi de laboratori propi.

En el cas que es sol·liciti la inscripció com a establiment intermediari i transportista, s'ha d'aportar, a més, la documentació següent:

1. Si l'establiment envasa el pinso o dur a terme l'activitat de transportista T2:

 Declaració per al registre d'establiments sotmesos a l'annex II del Reglament 183/2005, d'higiene dels pinsos (s'ha d'emplenar un document de sol·licitud i una declaració per a cada establiment de fabricació de pinsos, tant per posar pinsos en circulació com per fabricar pinsos per a les necessitats de la ramaderia pròpia o per exercir d'intermediaris. En el cas que disposin de magatzem, s'ha de presentar un document per a cadascun).

 Còpia del procediment basat en el sistema d'anàlisis de perill i punts crítics de control que inclou un pla de prerequisits, un quadre de gestió de l'anàlisi de perills i punts crítics de control (amb identificació de l'etapa, el perill, el punt crític de control, el registre i les mesures correctores) i croquis de les instal·lacions, en què s'indiquin els sectors funcionals.

 Còpia del Pla de control de qualitat establert que garanteixi que els productes s'ajusten a la normativa vigent i que inclogui el control dels punts crítics del procés de fabricació, els procediments i la periodicitat de la presa de mostres, els mètodes d'anàlisi i la destinació de les matèries primeres, els additius, les premescles i els pinsos, en el cas que no s'ajustin a les especificacions.

 Còpia del contracte amb el laboratori encarregat del control de qualitat del producte, en el cas que no disposi de laboratori propi.

2. Si l'establiment únicament posa pinsos en circulació o dur a terme l'activitat de transport T o T1, la documentació següent:

 Memòria de les activitats que dur a terme ( tipus de pinso que comercialitza, espècies de destí del pinso, tipus d'envàs en el qual es comercialitza el pinso...)

 Declaració per al registre d'establiments sotmesos a l'annex II del Reglament 183/2005, d'higiene dels pinsos (s'ha d'emplenar un document de sol·licitud i una declaració per a cada establiment de fabricació de pinsos, tant per posar pinsos en circulació com per fabricar pinsos per a les necessitats de la ramaderia pròpia o per exercir d'intermediaris. En el cas que disposin de magatzem, s'ha de presentar un document per a cadascun).

 Còpia del Pla de Prerequisits (Pla de traçabilitat, de neteja i desinfecció, de control de plagues, de formació de personal, de control de proveïdors, de manteniment d'equips i de tractament de productes retirats) i un croquis de les instal·lacions.

A més, si es comercialitza el producte en nom propi, s'ha d'acreditar qui assumeix les responsabilitats del pla de control de qualitat.

Models:

Termini màxim

Sempre obert

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Producció Ramadera

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176100

(ramaderia@dgagric.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar