Requisits
Terreny agrícola abandonat fa menys de 30 anys o terreny abancalat.
Documentació a presentar
Serà imprescindible presentar aquests documents juntament amb el model normalitzat de declaració responsable:
- Còpia del DNI/CIF del declarant (propietari o titular de l'explotació agrícola i, si n'és el cas, del representant).
- Còpia del plànol complet de la finca o explotació agrària.
- Còpia del plànol cadastral, amb la identificació detallada de polígon i la parcel·la objecte de la transformació.
- Croquis detallat amb la indicació geogràfica precisa de la zona on es preveu recuperar el cultiu.
- Còpia de l'escriptura de propietat de la finca.
- Documentació que acredita que el terreny es troba abancalat o que es correspon amb una parcel·la de cultiu amb menys de 30 anys d'abandonament.
Models:
Termini màxim
-
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl
Tel.: 971176677
- Fax: 971176712
(forestal@caib.es)
Observacions
Recuperació de cultius de terrenys forestals de menys de 30 anys o de superfícies abancalades, d'acord amb el que s'estableix a l'article 81 de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.