Requisits
Per alumnes d'ESPA
a) Estar matriculat a segon, tercer o quart d'educació secundària de persones adultes (ESPA) dels centres d'educació per a persones adultes de les Illes Balears durant el períodes 2022-2023, 2023-2024 o 2024-2025 (els quadrimestres octubre-febrer i febrer-juny).
b) Tenir 30 anys o més el dia d'inici de les activitats lectives.
c) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB el dia d'inici de les activitats lectives.
d) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB o un altre servei públic del Sistema Nacional d'Ocupació durant almenys 4 mesos en els darrers 6 anteriors al dia que l'alumne iniciï les activitats lectives.
e) Haver finalitzat amb aprofitament almenys un dels àmbits de coneixement en qualcun dels centres d'educació per a persones adultes de les Illes Balears.
Per alumnes d'FP
a) Estar matriculat a un cicle de formació professional presencial de grau mitjà o superior en centres sostinguts amb fons públics de la CAIB:
◦ En el cas específic dels alumnes de cicles de formació professional de 2000 hores de durada, s'han de matricular a un nombre de mòduls que sumats han de representar com a mínim 750 hores lectives (s'inclouen les pràctiques formatives en centres de treball).
◦ Pel que fa als alumnes de cicles de formació professional de 1400 hores de durada, s'han de matricular a un nombre de mòduls que sumats han de representar com a mínim 750 hores lectives al primer curs o al mòdul de pràctiques formatives en centres de treball en el curs següent.
b) Per a les sol·licituds del curs acadèmic 2024-2025:
No haver-se matriculat en cap estudi reglat en el curs acadèmic 2023-2024.
Aquesta condició no és aplicable per als alumnes matriculats amb aprofitament en el primer curs de cicles d'FP presencial en el curs acadèmic 2023-2024 que sol·licitaren una beca d'èxit.
Atès que la finalitat d'aquests ajuts és el retorn al sistema educatiu, els alumnes als quals se'ls hagi denegat la beca en el curs acadèmic 2023-2024 per haver-se matriculat en un estudi reglat en el curs acadèmic 2022-2023 tampoc no hi tenen dret ara.
c) Tenir 30 anys o més el dia d'inici de les activitats lectives.
d) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB el dia d'inici de les activitats lectives.
e) Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat al SOIB o un altre servei públic del Sistema Nacional d'Ocupació durant almenys 4 mesos en els darrers 6 anteriors al dia que l'alumne iniciï les activitats lectives.
f) Aprofitament del curs:
· Pel que fa als alumnes que cursin el primer curs d'un cicle de formació professional, s'ha d'interpretar que al juny estan en condicions de promocionar al segon curs, en termes d'aprofitament.
· En el cas dels alumnes que cursin el segon curs d'un cicle de formació professional de 2000 hores, o a les pràctiques formatives en centres de treball, en el cas dels cicles formatius de 1400 hores s'ha d'interpretar que en acabar estan en condicions d'obtenir la titulació oficial, en termes d'aprofitament.
Documentació a presentar
a) Sol·licitud d'acord amb el model que es troba en el web del SOIB.
b) Còpia del full de matriculació.
c) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.
d) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, així com la verificació de les dades d'identitat (DNI).
En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat i, si escau, l'informe de vida laboral. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Curs acadèmic 2024-2025. 1er quadrimestre d'ESPA: de l'1 d'octubre de 2024 al 15 de gener de 2025
Curs acadèmic 2024-2025. 2n quadrimestre d'ESPA: de l'1 de febrer al 31 de maig de 2025
Curs acadèmic 2024-2025 per a estudis d'FP: de l'1 d'octubre de 2024 al 15 de gener de 2025
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol.
Tel.: 971177900
- Fax: 971176342
(bequesformacio@soib.caib.es)
Observacions
Si optau per la tramitació telemàtica, recordau que haureu d’adjuntar el model específic corresponent que consta a dalt degudament emplenat i signat.