Requisitos
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat
Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o
l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat o certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.
c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
d) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.
e) Presentar un certificat, si escau, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.
f) Presentar una sola sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'ha de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada. En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a la segona sol·licitud.
Documentación a presentar
El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica:
a.1) Persona física:
L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
Si escau, un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
Si escau, un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
a.2) Persona jurídica:
Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
El document constitutiu de la persona jurídica.
Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.
Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:
Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.
Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.
Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.
Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.
c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte amb els apartats detallats a continuació.
I. Per als projectes de la línia a), de mobilitat, la memòria ha d'incloure la informació següent:
Objectius generals del projecte.
Trajectòria artística i professional de l'artista implicat / dels artistes implicats i descripció i trajectòria de l'esdeveniment.
Característiques de les accions. Ha d'incloure informació específica sobre el nombre, la localització i el caràcter de cada una de les accions incloses al projecte.
Rellevància de les accions en l'entorn professional i les implicacions per a la carrera de l'artista o grup.
En el cas d'assistència a fires i activitats de networking, perfil de professionals que el sol·licitant cerca per reunir-se i motivació per fer-ho.
En el cas de viatges de mànagers, promotors, discogràfiques, bookers o altres professionals a l'illa de residència de l'artista/grup, motivació detallada de la convidada i importància de l'activitat per al desenvolupament professional de l'artista/grup.
II. Per als projectes de la línia b), de projecció exterior, aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només tindrà en consideració el que s'esmenta explícitament en aquesta memòria. Ha d'incloure la informació següent:
1. Objectius generals dels projectes.
2. Trajectòria artística i professional de l'artista implicat / dels artistes implicats i de l'esdeveniment, si el sol·licitant és un promotor.
Ha d'incloure informació específica sobre l'artista implicat. S'han de detallar els seus projectes internacionals en els darrers cinc anys, actuacions de l'artista fora de l'illa de residència en el darrer any, treballs discogràfics amb composicions originals / interpretació de repertori de compositors de les Illes Balears, experiència professional acreditada.
3. Característiques de les accions. Ha d'incloure informació específica sobre el nombre, la localització, el caràcter i el sentit de cada una de les accions incloses al projecte. En el cas d'actuacions en espais d'exhibició o festivals, cal adjuntar-ne informació detallada, que faci referència tant a la seva programació com a la seva importància en l'entramat cultural. S'ha d'especificar si en el marc del projecte hi ha col·laboracions amb artistes de rellevància en el gènere musical o amb repercussió pública. Si escau, cal esmentar explícitament si les accions fan difusió del patrimoni cultural de les Illes Balears, incloent-hi la llengua catalana, així com de la cultura musical de les Illes Balears a l'exterior, la igualtat de gènere o la seva contribució a la cohesió entre les illes.
4. Producció de material gràfic, audiovisual, fonogràfic complementari i lloguer de publicitat, contractació de serveis de comunicació o lloguer d'estands a fires.
5. Pla estratègic:
Si el sol·licitant és un artista o agència de representació, ha de detallar: I) objectius; II) accions; III) temporalització; IV) resum de comptes amb la relació d'ingressos i despeses i la viabilitat econòmica del projecte.
Si el sol·licitant és un promotor, ha de detallar: I) la integració de l'activitat en el programa del festival o la programació de la sala; II) la repercussió pública de l'acció; III) el potencial sobre les xarxes professionals del lloc on es du a terme l'acció o accions; IV) un resum de comptes que inclogui ingressos i despeses i la viabilitat econòmica del projecte.
6. Creació. Cal especificar si s'ha inclòs en la programació de la fira o festival alguna de les obres beneficiàries de la subvenció de creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020 (BOIB núm. 130, de 23 de juliol de 2020) o per a l'any 2021 (BOIB núm. 130, de 21 de setembre de 2021).
d) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable al web http://www.iebalearics.org, amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana l'ajuda, en què s'han de desglossar les despeses subvencionables.
e) El pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.
f) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.
g) Els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:
L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La Tresoreria General de la Seguretat Social.
L'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).
h) Si escau, la sol·licitud d'autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).
Modelos:
Plazo máximo
Fins al dia 30 de setembre de 2022
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29.
Tel.: 971178996
(xbarcelo@iebalearics.org)