Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Autorització per realitzar treballs subaquàtics a la comunitat autònoma de les Illes Balears

Les persones físiques o jurídiques que pretenguin realitzar treballs subaquàtics a la comunitat autònoma de les Illes Balears i, sens perjudici de les autoritzacions que exigeixin altres organismes competents en la matèria, han d'obtenir prèviament l'autorització corresponent, que ha d'atorgar la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació. Aquesta autorització té validesa fins al 31 de desembre de l'any en curs. Amb aquesta finalitat, les persones interessades han de realitzar el tràmit telemàtic que figura aquesta pàgina. En ell, en funció de la modalitat se'ls solicitarà la documentació següent:

Abans de l'inici de qualsevol treball subaquàtic en l'`àmbit de les Illes Balears, de les modalitats de busseig professional, extractiu, científic i de servei públic, s'haurà de presentar preferentment de manera telemàtica, una sol·licitud davant la Direcció General de Pesca i Medi Marí, acompanyada de la següent documentació:

- Busseig professional i extractiu.

a) Memòria explicativa en la qual constin les dades següents:

- La descripció del treball a dur a terme o susceptible de ser duit a terme, rang de profunditats d'actuació, zona i ports de sortida cap al punt on s'efectuaran els treballs.

- Relació dels bussejadors integrants de la unitat mínima requerida per a realitzar aquests tipus d'activitats amb les titulacions corresponents, en la qual s'indiqui qui serà el cap o caps d'equip de busseig.

- Data estimada d'inici i data d'acabament.

- Municipis on es duran a terme aquestes activitats.

b) Fotocòpia del DNI, NIF o NIE del representant legal

c) NIF de l'empresa, si escau.

d) Pòlisses de contracte d'assegurança, inclosos els rebuts de pagament actualitzats, tal i com exigeix el Reial decret 550/2020, de 2 de juny: Per a l'ús de les aigües jurisdiccionals espanyoles, en activitats subaquàtiques, serà necessària la presentació d'una assegurança que cobreixi els possibles riscs que pot generar aquesta activitat, avalat per l'acreditació documental de trobar-se en possessió de la titulació requerida per a l'activitat que exerceixi, amb l'excepció de les operacions realitzades per militars. Els estrangers hauran d'aportar la corresponent assegurança i una titulació, expedida en el seu país d'origen.

e) Targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica que permetin (en relació amb les especialitats, atribucions i fondària) als integrants mínims de la unitat requerida, dur a terme els treballs per als quals es sol·licita autorització.

f) Document de pagament de taxes en cas de que la sol·licitud no es realitzi de forma telemàtica

g) En el cas de la modalitat de busseig extractiu, s'haurà d'aportar la resolució de la Direcció General de Pesca i Medi Marí relativa als recursos pesquers a extreure.

- Busseig científic

a) Memòria explicativa en la qual constin les dades següents:

Entitat responsable de l'estudi o projecte científic.

La descripció dels estudis o projectes a dur a terme o susceptibles de ser duits a terme, zona i profunditat d'actuació.

Pla d'immersió.

Relació dels bussejadors participants en l'estudi o projecte i les seves titulacions corresponents, indicant qui serà el cap de l'equip.

Data estimada d'inici i data d'acabament.

b) Documentació acreditativa de la representativitat de la persona que presenta la sol·licitud.

c) Targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica que permetin (en relació amb les especialitats, atribucions i fondària) als integrants mínims de la unitat requerida dur a terme els treballs per als quals se sol·licita autorització, tal com estableix l'article 6.4 d'aquest Decret.

d) Pòlisses de contracte d'assegurances, inclosos els rebuts de pagament actualitzats, com estableix el Reial decret 550/2020, de 2 de juny.

e) Document de pagament de taxes en cas de que la sol·licitud no es realitzi de forma telemàtica.

f) Quan en les operacions a dur a terme siguin insuficients els requisits establerts a les normes de seguretat del busseig recreatiu o s'emprin tècniques de busseig pròpiament professionals, d'acord amb el Reial Decret 550/2020, de 2 de juny, s'exigirà alguna de les titulacions o certificacions de l'article 6.2. En cas que les operacions a dur a terme superin els límits establerts per al busseig recreatiu, es podrà exigir la formació en busseig tècnic escaient o l'acreditació de professionalitat subaquàtica, expedida per la Direcció General de Pesca i Medi Marí.

- Busseig amb finalitat de servei públic

a) Memòria explicativa en la qual constin les dades següents:

Entitat responsable dels bussejadors.

Pla d'immersió, si escau.

Relació dels bussejadors inclosos a aquesta entitat, indicant, si escau, qui serà el cap de l'equip.

b) Titulacions que permetin (en relació amb les especialitats, atribucions i fondària) als integrants mínims de la unitat requerida dur a terme els treballs per als quals se sol·licita autorització.

c) Còpia de l'assegurança concertada per part de l'Administració que cobreixi el treballador en l'exercici d'aquesta activitat.

d) Còpia de la pòlissa de responsabilitat civil que cobreixi tots els treballadors de la unitat o unitats que formaran part d'aquesta activitat i per al període que duri aquesta.

e) Rebut de pagament actualitzat de l'assegurança de responsabilitat civil i d'accidents per a cobrir les contingències de l'activitat.

f) Document de pagament de taxes en cas de que la sol·licitud no es realitzi de forma telemàtica.

En qualsevol de les modalitats de busseig regulades en aquest Decret, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud d'autorització per a dur a terme treballs subaquàtics una còpia del tràmit de notificació de l'activitat establerta a l'article 61 del Reial decret 550/2020, de 2 de juny, a la Direcció General de la Marina Mercant.

Serà necessària una autorització per cada tipus treball subaquàtic si aquest canvia durant l'any natural.

Totes les autoritzacions seran vàlides com a màxim fins el 31 de desembre de l'any en que s'expedeixin.

En aplicació del que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tota la documentació que s'hagi presentat amb anterioritat no s'haurà de tornar a presentar, sempre que no s'hi hagin fet canvis.

Código SIA

2248731

Personas destinatarias

Persones físiques o jurídiques que pretenguin iniciar l'activitat com a empresa de busseig professional a la comunitat autònoma de les Illes Balears

Plazo máximo para la resolución y notificación

D'acord amb normativa

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

La Direcció General de Pesca i Medi Marí té un registre anual publicat de les empreses autoritzades a fer activitats subaquàtiques professionals

Órgano competente para resolver

Servei d'Ordenació Pesquera

Trámites

X

Sol·licitud d'autorització

Requisitos

Les persones físiques o jurídiques que pretenguin realitzar treballs subaquàtics a la comunitat autònoma de les Illes Balears i, sens perjudici de les autoritzacions que exigeixin altres organismes competents en la matèria, han d'obtenir prèviament l'autorització corresponent, que ha d'atorgar la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació. Aquesta autorització té validesa fins al 31 de desembre de l'any en curs.

Tasas

R27 . - Bancari

Documentación a presentar

En funció de la modalitat se'ls solicitarà la documentació següent:

Abans de l'inici de qualsevol treball subaquàtic en l'`àmbit de les Illes Balears, de les modalitats de busseig professional, extractiu, científic i de servei públic, s'haurà de presentar preferentment de manera telemàtica, una sol·licitud davant la Direcció General de Pesca i Medi Marí, acompanyada de la següent documentació:

- Busseig professional i extractiu.

a) Memòria explicativa en la qual constin les dades següents:

- La descripció del treball a dur a terme o susceptible de ser duit a terme, rang de profunditats d'actuació, zona i ports de sortida cap al punt on s'efectuaran els treballs.

- Relació dels bussejadors integrants de la unitat mínima requerida per a realitzar aquests tipus d'activitats amb les titulacions corresponents, en la qual s'indiqui qui serà el cap o caps d'equip de busseig.

- Data estimada d'inici i data d'acabament.

- Municipis on es duran a terme aquestes activitats.

b) Fotocòpia del DNI, NIF o NIE del representant legal

c) NIF de l'empresa, si escau.

d) Pòlisses de contracte d'assegurança, inclosos els rebuts de pagament actualitzats, tal i com exigeix el Reial decret 550/2020, de 2 de juny: Per a l'ús de les aigües jurisdiccionals espanyoles, en activitats subaquàtiques, serà necessària la presentació d'una assegurança que cobreixi els possibles riscs que pot generar aquesta activitat, avalat per l'acreditació documental de trobar-se en possessió de la titulació requerida per a l'activitat que exerceixi, amb l'excepció de les operacions realitzades per militars. Els estrangers hauran d'aportar la corresponent assegurança i una titulació, expedida en el seu país d'origen.

e) Targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica que permetin (en relació amb les especialitats, atribucions i fondària) als integrants mínims de la unitat requerida, dur a terme els treballs per als quals es sol·licita autorització.

f) Document de pagament de taxes en cas de que la sol·licitud no es realitzi de forma telemàtica

g) En el cas de la modalitat de busseig extractiu, s'haurà d'aportar la resolució de la Direcció General de Pesca i Medi Marí relativa als recursos pesquers a extreure.

- Busseig científic

a) Memòria explicativa en la qual constin les dades següents:

Entitat responsable de l'estudi o projecte científic.

La descripció dels estudis o projectes a dur a terme o susceptibles de ser duits a terme, zona i profunditat d'actuació.

Pla d'immersió.

Relació dels bussejadors participants en l'estudi o projecte i les seves titulacions corresponents, indicant qui serà el cap de l'equip.

Data estimada d'inici i data d'acabament.

b) Documentació acreditativa de la representativitat de la persona que presenta la sol·licitud.

c) Targetes d'acreditació d'identitat subaquàtica que permetin (en relació amb les especialitats, atribucions i fondària) als integrants mínims de la unitat requerida dur a terme els treballs per als quals se sol·licita autorització, tal com estableix l'article 6.4 d'aquest Decret.

d) Pòlisses de contracte d'assegurances, inclosos els rebuts de pagament actualitzats, com estableix el Reial decret 550/2020, de 2 de juny.

e) Document de pagament de taxes en cas de que la sol·licitud no es realitzi de forma telemàtica.

f) Quan en les operacions a dur a terme siguin insuficients els requisits establerts a les normes de seguretat del busseig recreatiu o s'emprin tècniques de busseig pròpiament professionals, d'acord amb el Reial Decret 550/2020, de 2 de juny, s'exigirà alguna de les titulacions o certificacions de l'article 6.2. En cas que les operacions a dur a terme superin els límits establerts per al busseig recreatiu, es podrà exigir la formació en busseig tècnic escaient o l'acreditació de professionalitat subaquàtica, expedida per la Direcció General de Pesca i Medi Marí.

- Busseig amb finalitat de servei públic

a) Memòria explicativa en la qual constin les dades següents:

Entitat responsable dels bussejadors.

Pla d'immersió, si escau.

Relació dels bussejadors inclosos a aquesta entitat, indicant, si escau, qui serà el cap de l'equip.

b) Titulacions que permetin (en relació amb les especialitats, atribucions i fondària) als integrants mínims de la unitat requerida dur a terme els treballs per als quals se sol·licita autorització.

c) Còpia de l'assegurança concertada per part de l'Administració que cobreixi el treballador en l'exercici d'aquesta activitat.

d) Còpia de la pòlissa de responsabilitat civil que cobreixi tots els treballadors de la unitat o unitats que formaran part d'aquesta activitat i per al període que duri aquesta.

e) Rebut de pagament actualitzat de l'assegurança de responsabilitat civil i d'accidents per a cobrir les contingències de l'activitat.

f) Document de pagament de taxes en cas de que la sol·licitud no es realitzi de forma telemàtica.

Serà necessària una autorització per cada tipus treball subaquàtic si aquest canvia durant l'any natural.

Totes les autoritzacions seran vàlides com a màxim fins el 31 de desembre de l'any en que s'expedeixin.

En aplicació del que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tota la documentació que s'hagi presentat amb anterioritat no s'haurà de tornar a presentar, sempre que no s'hi hagin fet canvis.

Plazo máximo

No procedeix

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Ordenació Pesquera

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació Pesquera

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176100

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Pesca

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar