Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procés de selecció de docents mentors

Establir les condicions per a la sol·licitud, el nomenament i l'activitat dels docents mentors en l'àmbit del sistema educatiu no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Codi SIA

2083857

Persones destinatàries

1. Les persones destinatàries són els docents jubilats amb una llarga trajectòria acadèmica marcada per l'excel·lència i una destacada contribució al sistema educatiu que voluntàriament volen col·laborar amb els centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i amb la xarxa de formació permanent del professorat.

2. Per poder ser nomenat docent mentor, les persones interessades han de complir els requisits establerts a l'article 2 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019.

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Tràmits

X

Sol·licitud per col·laborar com a docent mentor

Requisits

Poden ser nomenades docents mentors les persones que compleixin els requisits següents:

a) Docents que s'hagin jubilat, que hagin prestat serveis en centres docents públics no universitaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que gaudeixin de capacitat funcional per dur a terme les tasques pròpies d'aquesta figura.

b) Docents que hagin pertangut als cossos docents no universitaris durant un període mínim de 20 anys. En aquest còmput s'hi inclou el temps que el docent hagi gaudit d'una llicència, tret de la llicència per assumptes propis, que hagi romàs en excedència, tret de l'excedència per interès particular, i el temps que hagi estat en situació d'interinitat.

c) Docents que hagin exercit la seva activitat laboral en algun dels cossos docents en què s'ofereix el nomenament esmentat.

d) Docents que hagin destacat al llarg de la seva vida professional per algun reconeixement docent d'innovació, recerca, formació permanent i/o gestió.

Documentació a presentar

Les persones interessades a participar en el procés de selecció de docents mentors han d'emplenar la sol·licitud (annex 2) i lliurar-la a la direcció del centre educatiu amb el qual volen col·laborar, així com adjuntar-hi la documentació que pertoqui en funció de la via de col·laboració triada (oberta o concreta) segons el que estableix l'article 4 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 18 de febrer de 2019.

Models:

Termini màxim

La sol·licitud es pot presentar a la direcció del centre educatiu en qualsevol moment del curs escolar.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Formació Permanent del Professorat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Formació Permanent del Professorat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177776

(sfpp@dgpdocen.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar