Reclamació d'alta mèdica(Ib-Salut)
Impugnació d'alta emesa per un metge d'Atenció Primària o Inspector Mèdic del Servei Públic de Salut.
Codi SIA
282404
Persones destinatàries
Usuaris que han rebut un alta després d'un procés de IT, la durada del qual no supera els 365 dies.
Termini per a resoldre i notificar
7 dies hàbils
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Observacions
Reclamació prèvia a la via jurisdiccional social.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General(IbSalut)
Tràmits
Presentació reclamació
Requisits
Voluntat d'impugnar l'alta mèdica rebuda després d'un porcés de IT no superior a 365 dies, en la qual quedi constància dels motius d'aquesta reclamació.
Documentació a presentar
Informes mèdics que avalin la situació d'incapacitat temporal i no hagin estat valorats pel Metge Inspector.
Qualsevol un altre mitjà que permeti demostrar que no està capacitat per desenvolupar el seu treball habitual.
Models:
Termini màxim
11 dies hàbils des de l'endemà a l'alta mèdica.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital o DNI electrònic.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local.
Podeu consultarles adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Salut de les Illes Balears (IB-SALUT)
Contacte
Servei o Secció responsable
Inspecció Mèdica
C/ Son Campos, 5. Tel.: 971462101
(inspeccion.secretaria@ssib.es)