Autorització per practicar la pesca submarina als espais naturals protegits de les Illes Balears
Permetre un aprofitament ordenat del recurs pesquer a les zones marines que formen part d'un espai natural protegit
Codi SIA
208321
Persones destinatàries
Persones físiques amb llicència de pesca submarina de les Illes Balears i federats a la Federació Balear d'activitats subaquàtiques (FBAS)
Termini per a resoldre i notificar
Un termini màxim de sis mesos
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal
Simplificació documental
Tràmits
Presentació de sol·licitud
Requisits
Emplenar i signar la sol·licitud per a la pràctica de l'activitat
Taxes
R52 . Taxa per a l'expedició d'autoritzacions anuals per a la pesca submarina als espais naturals protegits de les Illes Balears, que per a l'any 2021 és de 53,90 €. - A través del portal de l'Agència Tributària de les Illes Balears a l'enllaç: https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx. IMPORTANT: Una vegada a la plana de l'ATIB, heu de sel·leccionar la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació
Documentació a presentar
- Fotocòpia del DNI o NIE.
- Fotocòpia de la llicència de pesca submarina del Consell Insular corresponent o de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern Balear.
- Fotocòpia de la targeta federativa de la Federació Balears d'Activitats subaquàtiques (FBAS).
- Full de captures de l'any anterior en el cas que fos autoritzat per a pesca submarina l'any anterior.
- Resguard del pagament bancari de la taxa per a l'expedició d'autorització anual per a la pesca submarina als espais protegits de les Illes Balears.
Models:
Termini màxim
No hi ha termini per a presentar la sol·licitud, és el mateix que del procediment (6 mesos).
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Espais Naturals
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Espais Naturals
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176666 - Fax: 971176698
(autoritzacions@dgmambie.caib.es)
Proposta de resolució i resolució per autoritzar la pesca submarina
Requisits
Pagament de la taxa administrativa corresponent segons la normativa vigent, per l'any 2021 l'import de la taxa és de 53,90 €
Pagament a través de la web de l'Agència Tributària de les Illes Balears, enllaç:
https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx
Taxes
R52 . Taxa per a l'expedició d'autoritzacions anuals per a la pesca submarina als espais naturals protegits que pel 2019 és d'un import de 52,84 €. - Mijançant el model 046 a través del portal web de l'Agència Tributària de les Illes Balears, mitjançnat l'enllaç:https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx
Documentació a presentar
Justificant del pagament de la taxa
Models:
Termini màxim
Tres mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Espais Naturals
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Espais Naturals
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176666 - Fax: 971176698
(autoritzacions@dgmambie.caib.es)
Notificació de la Resolució d'Autorització per a la pràctica de la pesca submarina als espais naturals protegits
Requisits
Comunicar la recepció de l'autorització
Documentació a presentar
Justificant de la recepció de l'autorització
Models:
Termini màxim
Tres mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Espais Naturals
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Espais Naturals
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176666 - Fax: 971176698
(autoritzacions@dgmambie.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal
Finalitat
Tramitació del procediment
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional