Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Aportació de garanties en documents físics

Recepcionar garanties en document físic (avals, certificats d'assegurances...) que no es puguin dipositar per mitjans electrònics.

Codi SIA

2299018

Persones destinatàries

Persones físiques i jurídiques que hagin de dipositar una garantia i no sigui possible en format electrònic.

Requisits

Per tal de facilitar les gestions amb l'Administració, la Dipositaria ha establert un procediment per aportar fiances en document electrònic, de forma remota i sense requerir tramitació presencial, la qual cosa estalvia a la ciutadania temps, costs i gestions innecessàries.

L'article 14 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les relacions entre les persones jurídiques i l'Administració serà només per mitjans electrònics.

Tot i això, i per tal de no perjudicar les persones que per alguna raó només han pogut obtenir garanties en document físic (avals bancaris, assegurances de caució...) la Dipositaria, atesa la particularitat dels documents a aportar, permet la tramitació de documentació física de forma temporal i excepcional.

1.- Descarregau el model de garantia per presentar amb signatura electrònica que correspongui al vostre tràmit. És important que l'entitat garant no faci ús de models no actualitzats, atès que la Dipositaria els ha de rebutjar. Es recomana que l'entitat garant elabori un esborrany i el lliuri a la Dipositaria per correu electrònic (dipositaria@tresorer.caib.es).

Si no es pot fer un esborrany previ, podeu aportar el document final escanejat com s'indica més abaix.

2.- La persona física o jurídica interessada en què es registri la seva garantia en document no digital, escanejarà el document a aportar (o l'esborrany) i l'enviarà per correu electrònic a dipositaria@tresorer.caib.es

3.- La Dipositaria verificarà que el document contingui la informació suficient i correcta (*). Si el document escanejat duu la signatura de les persones apoderades, el Servei de Dipositaria gestionarà d'ofici la validació dels poders de les persones signants respecte de l'entitat garant, si no és signat, es podrà validar el text, però no els poders.

4.- En cas d'alguna incidència, la Dipositaria es comunicarà amb la persona interessada per correu electrònic per a que esmeni el document. En cas positiu, la Dipositaria autoritzarà la signatura per poder tornar a la passa 2 i validar els poders o si ja són validats, l'enviament del document original.

5.- La persona interessada aportarà o enviarà per correu certificat o missatgeria el document original de la garantia a la Dipositaria. Per tal de poder preveure l'aforament de persones a la seu de la Dipositaria, és imprescindible demanar cita prèvia a dipositaria@tresorer.caib.es. Les agències de missatgeria no han de demanar cita prèvia.

Dipositaria de la DG del Tresor, Política Financera i Patrimoni

C / de Palau Reial, 17

07001 Palma

Illes Balears

971177108

Per aportar el document físic, prèviament s'hauran validat els poders de les persones signants de la fiança com s'indica al punt 3 o perquè la persona interessada ha realitzat la validació de poders presencialment a l'Advocacia (**)

6.- Una vegada rebut el document físic, la Dipositaria el registrarà i remetrà a la persona interessada per correu electrònic els dos certificats de registre (model 802), un per a l'administració i un altre per a la persona interessada, amb signatura digital. La Dipositaria pot emetre els 802 en paper en l'acte.

7.- El resguard model 802 "còpia per a l'administració", signat certifica que s'ha dipositat la garantia, per la qual cosa es podrà presentar davant l'órgan que ha requerit la mateixa.

La Dipositaria recomana a les persones interessades l'obtenció de documents electrònics, els quals permeten la realització dels tràmits de forma totalment en línia, i suposa un fort estalvi econòmic, de temps i de desplaçaments.

No es poden emetre els certificats de registre 802 sense el document original prèviament validat en poder de la Dipositaria.

L'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no accepta validacions de poders d'altres comunitats autònomes ni de l'Advocacia de l'Estat.

(*) La Dipositaria comprovarà l'adequació del document amb el Decret 13/2019, però no podrà comprovar dades concretes de l'expedient (imports, òrgan gestor etc.)

(**) Encara existeix la possibilitat d'anar en persona o enviar a l'agència a la Advocacia de la Comunitat a validar els poders de les persones signants de la fiança sobre el document en paper i posteriorment aportar-lo a la Dipositaria.

Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Plaça del Rosari, 5, entresòl

07001 Palma

971 17 95 95

Òrgan Instructor

Servei de Dipositaria

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Dipositaria

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177108 - Fax: 971176331

(dipositaria@caib.es)