Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a la promoció exterior de projectes audiovisuals per a l'any 2024

Concessió de subvencions per a contribuir a la promoció exterior dels projectes audiovisuals de les Illes Balears de caràcter professional per a l'any 2024, amb la finalitat d'impulsar-ne l'exportació i la difusió.

Código SIA

3154484

Personas destinatarias

Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima l'entitat interessada per entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud de concessió de la subvenció

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Les sol·licituds s'han de formalitzar, obligatòriament, tal com s'indica en l'apartat 8, emplenades degudament d'acord amb els models que facilita l'ICIB, disponibles en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma.

Documentación a presentar

8.2.a) Documentació administrativa

a.1) Persona física:

― L'acreditació de la identitat (DNI, NIE o passaport), només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

― Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de formalitzar la sol·licitud.

― L'informe de vida laboral o informe de situació actual del treballador. No obstant això, no és necessari aportar aquests

certificats si la persona interessada manifesta en la sol·licitud que no s'oposa que l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades.

a.2) Persona jurídica:

― El NIF de la persona jurídica, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

― El DNI, NIE o passaport de la persona física que la representa, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.

― El document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

― L'escriptura de constitució, els estatuts socials i les modificacions posteriors, si escau, i l'acreditació de la inscripció de l'escriptura o els estatuts i de les modificacions d'aquests, si escau, en els registres corresponents.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

― El document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector audiovisual.

― El certificat del domicili fiscal de la persona sol·licitant.

― La declaració de veracitat de les dades bancàries, d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica.

― El certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta d'ofici sobre aquestes dades. Ara bé, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 €, la persona o l'entitat interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.

― En el cas de les productores i les distribuïdores audiovisuals independents, la inscripció en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques i Audiovisuals de l'ICAA del Ministeri de Cultura, en l'organisme equivalent de les comunitats autònomes o d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i

amb establiment operatiu a l'Estat espanyol.

8.2.b) Documentació relativa als requisits i les condicions de les propostes de projecció exterior de projectes audiovisuals

D'acord amb l'apartat 5.1 de la convocatòria, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'acreditació dels drets que siguin necessaris per explotar i comercialitzar els projectes audiovisuals.

b) En el cas dels projectes audiovisuals que es trobin en fase de preproducció: l'escaleta, el tractament de guió i/o el guió.

c) En el cas dels projectes audiovisuals acabats: la documentació que n'acrediti fefaentment la finalització.

d) En el cas d'activitats que consisteixen a assistir a cerimònies de lliurament de premis de reconegut prestigi: la documentació que acredita la nominació a aquest projecte audiovisual en concret.

e) En el cas d'activitats que consisteixen a assistir a festivals: la invitació del promotor o convocant del certamen en la qual s'acredita la selecció oficial del projecte audiovisual.

f) Si escau, la carta de conformitat de totes les empreses coproductores espanyoles no sol·licitants signada electrònicament pels seus representants legals.

8.2.c) Documentació relativa a la proposta de projecció exterior

a) Memòria descriptiva de la proposta, que ha d'incloure, obligatòriament, la informació següent:

a.1) La indicació del projecte o projectes audiovisuals que són objecte de les activitats de projecció exterior: el títol i la tipologia del projecte o projectes en qüestió; la fase concreta en què es troben (en preproducció o bé si ja estan finalitzats), així com un breu resum de la sinopsi argumental.

a.2) El pla de projecció exterior: les accions concretes que s'han de desenvolupar (o ja desenvolupades) en relació amb el projecte o projectes audiovisuals en qüestió, així com el calendari i/o la programació d'accions.

— Si n'és el cas, la relació dels festivals, les fires, els mercats, les convencions, les jornades professionals, els tallers, els fòrums de coproducció, els programes de residència, els laboratoris de projectes i/o altres esdeveniments relacionats amb l'àmbit audiovisual als quals es vol assistir o bé ja s'ha assistit.

a.3) Els objectius que es volen assolir amb les activitats de projecció exterior.

— Si n'és el cas, la relació dels clients i els possibles compradors (empreses i mitjans) a qui va dirigit el pla de projecció exterior.

— Si n'és el cas, la consecució d'aquests objectius: memoràndums d'acord (deal memos) signats, contractes de coproducció, de prevendes o distribució, etc.

a.4) Si escau, les dates i les rutes dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen; les tasques concretes que desenvoluparan (o ja han desenvolupat); la vinculació existent entre la persona o l'entitat sol·licitant i les persones que participen en l'activitat de projecció exterior, i la documentació que demostra aquesta vinculació (com ara contractes

laborals o mercantils, entre d'altres).

b) La trajectòria professional i la formació de l'empresa sol·licitant.

c) El pressupost detallat de la proposta (model 2).

d) El pla de finançament de la proposta (model 3).

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria i roman obert fins al dia 31 de desembre de 2024.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(info@icib.caib.es)

X

Presentació d'esmenes als requeriments

Requisitos

Interessat en el procediment.

Documentación a presentar

La sol·licitada al requeriment rebut

Plazo máximo

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(info@icib.caib.es)

X

Aceptació/Renúncia de la proposta de resolució

Requisitos

Ser interessat en el procediment

Documentación a presentar

MODEL 6

Modelos:

Plazo máximo

10 dies hàbils comptadors des del dia següent a la publicació en la Seu Electrònica. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en la Seu Electrònica de la CAIB.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(info@icib.caib.es)

X

Al·legació a la proposta de resolució

Requisitos

Interessat en el procediment.

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la Proposta

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(info@icib.caib.es)

X

Justificació

Requisitos

Estar entre les subvencions concedides

Documentación a presentar

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de la finalitat de l'activitat subvencionada i de les condicions imposades per a

la concessió de la subvenció, amb la indicació de les accions duites a terme, els resultats obtinguts i el grau de consecució dels

objectius plantejats a la sol·licitud.

Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses

presentada i la imputació a la projecció exterior subvencionada. Si no s'ha executat la totalitat de l'activitat de projecció exterior per

causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes.

b) Si escau, el comprovant de l'acreditació d'assistència a un mercat, fira, fòrum, secció professional d'un festival i/o qualsevol altra

trobada de l'àmbit audiovisual, així com la inscripció, la carta d'invitació, etc., a l'esdeveniment a què s'assisteix.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats duites a terme, signada degudament per la persona beneficiària o pel

seu representant, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de l'activitat (mitjançant el model 7: compte justificatiu), emplenada correctament

i signada electrònicament, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què s'indiquin i, si n'és el cas, es

motivin les desviacions respecte del pressupost inicial presentat.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que, si n'és el cas, hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la

indicació de l'import i la procedència. En cas d'haver rebut altres ajudes per a la mateixa activitat subvencionada, s'han

d'adjuntar les resolucions de concessió corresponents. En cas contrari, s'ha de presentar una declaració responsable

actualitzada en la qual es faci constar que la persona o entitat beneficiària no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la

mateixa finalitat.

Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat en altres convocatòries de subvencions d'altres administracions

s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria, juntament amb l'informe tècnic de l'administració

corresponent en el qual quedi explicitat quin percentatge de les factures ha estat subvencionat. En aquests casos, en el

compte justificatiu cal indicar la quantitat exacta i el percentatge imputat a cadascuna de les despeses, així com l'autorització

expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.

— Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de

l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica

més avantatjosa.

d) Les factures o els documents amb valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que

justifiquen les despeses incorporades en la memòria econòmica justificativa.

Les factures, siguin completes o siguin simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les

obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar

informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb

l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra

documentació justificativa. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures

sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és aplicable l'exempció,

d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

e) En cas que la memòria econòmica inclogui nòmines de treballadors donats d'alta en el règim general o d'artistes de la Seguretat

Social:

— Contractes laborals.

— Nòmines dels treballadors.

— Relació nominal de treballadors (RNT).

— Relació de liquidacions de cotitzacions (RLC).

— Justificants de pagaments de nòmines i cotitzacions a la Seguretat Social.

— Models 111 d'IRPF amb els justificants de pagaments corresponents.

f) Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que

permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de

manera suficient la següent:

— En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carregui en compte el

pagament. Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits

següents:

1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.

2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària

de la subvenció i hi han de constar el seu nom o denominació social, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb la

receptora de la factura, respectivament.

3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura

als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació

complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no

coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

— En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la

còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

— En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o mitjançant PayPal, l'ordre de pagament i

l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la

persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

― No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

g) Una mostra del material gràfic promocional i estratègic elaborat, si se'n disposa.

h) Una prova fefaent de les despeses publicitàries que, si n'és el cas, s'hagin fet.

i) Qualsevol altra documentació que sigui requerida a l'efecte de comprovar que s'ha duit a terme l'activitat de projecció exterior

subvencionada

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per justificar el cost total de l'activitat objecte de la subvenció acaba al cap de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació individual o la publicació de la resolució de concessió. Del 9 al 21 de febrer de 2025 (ambdós inclosos).

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(info@icib.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar