Requisitos
Estar entre les subvencions concedides
Documentación a presentar
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de la finalitat de l'activitat subvencionada i de les condicions imposades per a
la concessió de la subvenció, amb la indicació de les accions duites a terme, els resultats obtinguts i el grau de consecució dels
objectius plantejats a la sol·licitud.
Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses
presentada i la imputació a la projecció exterior subvencionada. Si no s'ha executat la totalitat de l'activitat de projecció exterior per
causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes.
b) Si escau, el comprovant de l'acreditació d'assistència a un mercat, fira, fòrum, secció professional d'un festival i/o qualsevol altra
trobada de l'àmbit audiovisual, així com la inscripció, la carta d'invitació, etc., a l'esdeveniment a què s'assisteix.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats duites a terme, signada degudament per la persona beneficiària o pel
seu representant, que ha de contenir:
— Una relació classificada de les despeses de l'activitat (mitjançant el model 7: compte justificatiu), emplenada correctament
i signada electrònicament, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què s'indiquin i, si n'és el cas, es
motivin les desviacions respecte del pressupost inicial presentat.
— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que, si n'és el cas, hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la
indicació de l'import i la procedència. En cas d'haver rebut altres ajudes per a la mateixa activitat subvencionada, s'han
d'adjuntar les resolucions de concessió corresponents. En cas contrari, s'ha de presentar una declaració responsable
actualitzada en la qual es faci constar que la persona o entitat beneficiària no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la
mateixa finalitat.
Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat en altres convocatòries de subvencions d'altres administracions
s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria, juntament amb l'informe tècnic de l'administració
corresponent en el qual quedi explicitat quin percentatge de les factures ha estat subvencionat. En aquests casos, en el
compte justificatiu cal indicar la quantitat exacta i el percentatge imputat a cadascuna de les despeses, així com l'autorització
expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.
— Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de
l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica
més avantatjosa.
d) Les factures o els documents amb valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que
justifiquen les despeses incorporades en la memòria econòmica justificativa.
Les factures, siguin completes o siguin simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les
obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar
informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb
l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra
documentació justificativa. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures
sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és aplicable l'exempció,
d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
No s'admeten factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.
e) En cas que la memòria econòmica inclogui nòmines de treballadors donats d'alta en el règim general o d'artistes de la Seguretat
Social:
— Contractes laborals.
— Nòmines dels treballadors.
— Relació nominal de treballadors (RNT).
— Relació de liquidacions de cotitzacions (RLC).
— Justificants de pagaments de nòmines i cotitzacions a la Seguretat Social.
— Models 111 d'IRPF amb els justificants de pagaments corresponents.
f) Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que
permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de
manera suficient la següent:
— En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carregui en compte el
pagament. Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits
següents:
1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.
2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària
de la subvenció i hi han de constar el seu nom o denominació social, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb la
receptora de la factura, respectivament.
3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura
als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació
complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no
coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.
— En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la
còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
— En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o mitjançant PayPal, l'ordre de pagament i
l'extracte bancari en què es carregui en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la
persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament.
— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
― No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
g) Una mostra del material gràfic promocional i estratègic elaborat, si se'n disposa.
h) Una prova fefaent de les despeses publicitàries que, si n'és el cas, s'hagin fet.
i) Qualsevol altra documentació que sigui requerida a l'efecte de comprovar que s'ha duit a terme l'activitat de projecció exterior
subvencionada
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
El termini per justificar el cost total de l'activitat objecte de la subvenció acaba al cap de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació individual o la publicació de la resolució de concessió. Del 9 al 21 de febrer de 2025 (ambdós inclosos).
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(info@icib.caib.es)