Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Autorització per a l'ocupació del domini públic maritimo terrestre per a la realització de produccions audiovisuals

Estan subjectes a prèvia autorització administrativa les ocupacions del domini públic marítim-terrestre per a la realització de produccions audiovisuals. (Sessions fotogràfiques, filmacions, documentals, curtmetratges, etc.)

Codi SIA

3155391

Persones destinatàries

Particulars i empreses que vulgin realitzar una activitat audiovisual.

Termini per a resoldre i notificar

4 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Documents obligatoris:

-Memòria: -Dades identificatives, activitat que es pretén autoritzar, explicació detallada de l'activitat, guió, materials que s'utilitzaran, càmeres, persones, models, mobiliari, instal·lació, generadors, etc.

-Ubicació: indicar el lloc i adjuntar una foto de mapa amb indicació exacta del lloc.

Indiqueu si l'activitat es realitzarà en aigua o sorra, o ambdues.

Si és una zona parcialment protegida, però no es tocarà la part protegida, indiqueu (FORA DE XARXA NATURA)

-Indicar els dies i la quantitat de dies.

- Declaració de compliment de bones pràctiques

-Documents acreditatiu didentitat del sol·licitant i del representant

- Altres documents de suport que l'interessat consideri necessaris per al coneixement de l'activitat.

Tots els documents han de ser signats pel sol·licitant o el seu representant en cas que aquest últim compti amb el poder per fer-ho.

L'Administració pot considerar necessaris un altre tipus de documentació com ara el pressupost, l'assegurança de responsabilitat civil, etc.

Terminis

Si no afecteu zones protegides: mínim un mes d'antelació.

Si afecta zones protegides: mínim dos mesos dantelació.

A tenir en compte: en cas que no es presenti tota la documentació o ladministració consideri necessària més documentació o esmena/aclariment dinformació, els terminis per resoldre se suspenen.

Resolució

Un cop signada la resolució no és possible fer modificacions o cancel·lacions.

Abans de la signatura de la resolució, és possible cancel·lar-la havent de presentar la sol·licitud de cancel·lació per mitjà d'instància general per registre electrònic.

Per a la modificació de dies i/o localitzacions: si es tracta de zones no protegides o que no requereixin informes daltres entitats: petició per registre electrònic, mínim una setmana abans de la data de lactivitat sol· licitada.

Si es tracta de zones protegides, caldrà obtenir permís previ de les altres entitats, es valorarà segons la possibilitat de fer-ho.

CÀNON

L'ocupació de l'espai públic marítim terrestre per fer una activitat està subjecta al gravamen d'un cànon.

Conforme al Reial Decret 994/2022, de 29 de novembre, de traspàs de funcions i serveis de lAdministració de lEstat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria dordenació i gestió del litoral, la gestió de lautorització per a locupació del espai esmentat, va passar a ser de competència autonòmica, de la Direcció General de Costes i Litoral.

No obstant això, la tramitació i el cobrament del cànon (el cost per aquesta ocupació) continua sent de competència estatal, i la Demarcació de Costes és la competent en el tràmit i cobrament del mateix.

En cas de dubtes sobre el cànon, els recursos o qualsevol gestió relacionada amb el cànon, l'interessat pot adreçar-se a la Demarcació de Costes.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

- Ser espanyol o nacional dels estats membres de la Unió Europea.

- Estrangers amb prova de reciprocitat als països d'origen per als espanyols. En tot cas, el sol·licitant haurà de:

Tenir domicili fiscal a Espanya.

Complir les condicions que la Llei de Contractes del Sector Públic requereix per contractar amb estrangers

Manifestar la seva submissió a la jurisdicció dels tribunals espanyols per a totes les incidències derivades del títol administratiu que se li atorgui.

NIE, CIF o Document identificatiu vàlid

- En tot cas, no incórrer en cap de les prohibicions per contractar amb lAdministració que estableix la Llei de Contractes del Sector Públic.

Documentació a presentar

Justificació de la personalitat del peticionari i del compareixent, i de la representació en què aquest actua.

Models:

Termini màxim

4 mesos

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Costes i Litoral

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Autoritzacions

(porfila@dgcostes.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Costes i Litoral

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar