Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Exempció de la part especifica de la prova d'accés a cicles formatius de grau superior per acreditar experiència laboral

Atorgar l'exempció de la part especifica de la prova d'accés a un cicle formatiu de grau superior de formació professional.

Codi SIA

2856922

Persones destinatàries

Persones majors de 19 anys (o que els compleixin dins l'any natural de la sol·licitud) i que tenen 1 any d'experiència laboral en el camp professional del cicle per al qual sol·liciten l'exempció.

Termini per a resoldre i notificar

30 dies hàbils.

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Tràmits

X

Sol·licitud d'exempció

Requisits

Persones majors de 19 anys (o que els compleixin dins l'any natural de la sol·licitud) i que tenen 1 any d'experiència laboral en el camp professional del cicle per al qual sol·liciten l'exempció.

Requisits tècnics:

1. En el cas de fer el tràmit telemàticament des d'un telèfon mòbil: És necessari instal·lar "Cliente móvil firma": ANDROID | IOS

I es podrà signar en els següents casos :

1.1 Si teniu DNIe 3.0 (amb coneixement del pin) (https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/)

1.2 Si teniu un certificat de signatura instal·lat al mòbil

1.2.1 Demanar certificat electrònic: https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados/persona-fisica/certificado-con-dispositivo-movil

2. En el cas de fer el tràmit des d'un ordinador: Requisits: Autofirma i certificat de signatura instal·lat a l'ordinador o DNIe (amb lector)

Documentació a presentar

a) Sol·licitud en la qual s'ha d'indicar expressament el cicle formatiu per al qual se sol·licita l'exempció.

b) Informe de vida laboral o certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat laboral a la qual s'estigui afiliat en què figuri l'historial de contractació de la persona interessada: l'empresa o empreses en què se l'ha contractat, el grup de cotització i el període de contractació, o si n'és el cas, el període d'alta en la Seguretat Social en el règim especial de treballadors autònoms.

c) Els treballadors per compte d'altri: certificat emès per cadascuna de les empreses on s'hagi adquirit l'experiència laboral al·legada per demanar l'exempció, en què s'especifiqui la durada dels contractes laborals amb l'empresa que emet el certificat, el grup de cotització, les categories professionals que ha tingut, així com la descripció de les tasques específiques desenvolupades en l'activitat laboral.

d) Els treballadors autònoms: declaració responsable en què constin detalladament el tipus de tasques o d'activitats laborals realitzades i el període en què s'han desenvolupat.

Models:

Termini màxim

Obert de manera permanent.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació i Participació

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(apiza@dgfpieas.caib.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisits

Haver rebut un requeriment d'esmena a la sol·licitud d'exempció de la part especifica de la prova d'accés a un cicle formatiu de grau superior per acreditar experiència laboral.

Documentació a presentar

La indicada en el requeriment d'esmena.

Models:

Termini màxim

L'indicat en el requeriment d'esmena.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Planificació i Participació

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(apiza@dgfpieas.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Consentiment de l'interessat

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar