Requisitos
Poden ser beneficiaris de les ajudes de formació tècnica esportiva dones que tinguin quinze o més anys a dia 1 de gener de 2025, que siguin residents a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l'estat espanyol.
Són subvencionables les despeses dels cursos formatius finalitzats entre l'1 d'octubre de 2024 i el 31 de setembre de 2025 (inclosos).
Documentación a presentar
Les persones interessades han de presentar una sol·licitud.
A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Imprès de sol·licitud emplenat, en el qual constin les dades de la persona beneficiari i signat adequadament per la persona sol·licitant o la persona autoritzada per aquesta o el seu representant legal.
b) Identificació del sol·licitant: fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada o del representant legal, si escau.
c) Certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.
d) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'Actuació i Funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports pot obtenir —excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud—els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, si escau, a més de la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, a més d'una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.
e) Documentació específica dels cursos de formació. S'ha de presentar aquesta documentació per a cada un dels cursos inclosos a la sol·licitud.
-Dades del curs (informació inclosa a l'imprès de sol·licitud):
- Nom del curs.
- Entitat que imparteix la formació.
- Durada en hores.
- Data d'inici i finalització.
- Preu del curs.
-Documentació a presentar en cas de cursos pagats i finalitzats:
- Còpia de la factura de la matricula del curs de formació.
- Acreditació del pagament de la factura del curs de formació: rebut de pagament al comptat, rebut bancari, extracte del compte bancari o full de la transferència.
-Còpia del títol, diploma o certificat d'assistència i aprofitament del curs. Si el document té informació a les dues cares s'haurà de presentar còpia de les dues cares. En qualsevol moment l'òrgan instructor podrà requerir al sol·licitant una còpia acarada o bé l'original del document acreditatiu.
- La documentació justificativa haurà de complir amb les condiciones indicades al punt 9 de la convocatòria.
Declaracions responsables que s'han de signar, incloses a l'imprès de sol·licitud.
Modelos:
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds finalitza dia 10 d'octubre de 2025.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General d'Esports
Contacto
Servicio o Sección responsable
Direcció General d'Esports
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
Tel.: 971176600