Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
Normativa i requisits
- Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es publiquen les bases que han de regir els procediments d’acreditació de competències adquirides a través de l’experiència laboral o altres vies no formals i informals convocats per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Reial Decret 659/2023, de 18 de juliol , pel qual es desenvolupa l'ordenació del Sistema de Formació Professional.
- Reial decret 658/2024, de 9 de juliol , pel qual es modifiquen el Reial decret 132/2010, de 12 de febrer (requisits mínims dels centres) i el Reial decret 659/2023 de l'ordenació del Sistema de formació professional.
Els requisits per participar en el procediment són:
a) Nacionalitat, ciutadania o residència
▼b) Edat mínima segons el nivell
▼En el moment de dur a terme la inscripció, cal tenir complerts:
- 18 anys complerts: per als estàndards de competència de nivell 1.
- 20 anys complerts: per als estàndards de competència de nivell 2 i 3.
c) Experiència laboral o formació relacionada
▼Cal justificar haver desenvolupat competències professionals mitjançant alguna de les següents vies:
Experiència laboral i voluntariat
Justificar en els darrers 15 anys anteriors a la sol·licitud:
- Nivell 1: Almenys 2 anys amb un mínim de 1.000 hores treballades.
- Nivell 2 i 3: Almenys 3 years amb un mínim de 2.000 hores treballades.
Vies formatives (No formal i Informal)
Justificar en els darrers 10 anys anteriors a la sol·licitud:
- Nivell 1: Almenys 200 hores de formació relacionada.
- Nivell 2 i 3: Almenys 300 hores de formació relacionada.
En els casos en què els mòduls formatius associats a l’estàndard o estàndards de competència que es pretén acreditar contemplin una durada inferior, s’han d’acreditar les hores establertes en aquests mòduls.