Procediment d'acreditació de competències

El desenvolupament del procediment d’acreditació de competències s’ha de dur a terme, preferiblement, a través de mitjans telemàtics. En cas d’haver de realitzar actuacions presencials, l’IQPIB ha de determinar les seus per realitzar les diferents fases del procediment d’acreditació, sent aquestes la Conselleria d’Educació i Universitats o algun centre públic que imparteixi ofertes del Sistema de Formació Professional.

Com a norma general, s’estableix que les comunicacions amb la persona candidata s’han de realitzar amb l’enviament de correus electrònics a l’adreça electrònica que s’hagi fet constar a la inscripció.

El procediment d’acreditació de competències professionals consta de les fases següents:

Fase d'assessorament

  • La fase d'assessorament és obligatòria per accedir a la fase d'avaluació.
  • Es pot desenvolupar de manera individual o col·lectiva.
  • Es realitza, preferiblement, per mitjans telemàtics.
  • L'IQPIB designa una persona assessora que ajudarà a la persona candidata a autoavaluar la seva competència i a completar l'historial professional i formatiu.
  • La persona candidata haurà d'aportar:
  • Les persones assessorades rebran l'informe d'assessorament per continuar amb el seu procediment d'acreditació.
  • El termini per dur a terme aquesta fase és de tres mesos.

Fase d'avaluació

  • La fase d'avaluació té com a objectiu analitzar i comprovar si la persona candidata compta amb la competència professional adient.
  • Es pot desenvolupar per mitjans telemàtics o presencials.
  • L'IQPIB designa una persona avaluadora que revisarà i determinarà el resultat de l'avaluació.
  • La persona candidata, en aquells casos en què fos necessari, podrà ser convocada per realitzar diverses actuacions:
  • Totes les actuacions presencials s'han de concertar a l'àmbit territorial de les Illes Balears.
  • El termini per dur a terme aquesta fase és de tres mesos.