EXPEDICIÓ, RENOVACIÓ, REVALIDACIÓ, DUPLICATS I INCLUSIÓ EN EL REGISTRE DE PROFESSIONALS DEL SECTOR PESQUER
EXPEDICIÓ O AIXECAMENT DE RESTRICCIÓ
Perquè es pugui expedir un títol, s’han de complir els requisits prevists a l’article del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, que reguli la titulació sol·licitada. Veure requisits segons títol
Les persones interessades que, una vegada que han superat la formació acadèmica i/o les proves d’aptitud corresponents i han realitzat els períodes d’embarcament establerts, vulguin el títol corresponent, han de presentar:
- Sol·licitud, en model normalitzat i degudament emplenada.
- Una fotografia recent, tipus carnet.
- Document nacional d’identitat.
- Justificant d’abonament de les taxes corresponents.(Referència 36.4.1.1.1)
- Titulació acadèmica o certificat de l’examen.
- Llibreta marítima que inclogui el primer full amb el nom del titular i els assentaments d’embarcament i desembarcament segellats per Capitania Marítima.
- Declaració en el model previst a l’annex IV del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, que indiqui els vaixells on ha prestat servei. (Model de l'annex IV)
- Certificat en el model de l’annex V, per a cada un dels vaixells en què hagi prestat servei, signat pel capità o pel representant de l’empresa naviliera. (Model de l'annex V)
- Certificat mèdic d’aptitud en vigor, expedit per l’Institut Social de la Marina, conforme al que està establert en el Reial decret 1696/2007, de 14 de desembre, pel qual es regulen els reconeixements mèdics d’embarcament marítim, amb resultat d’apte, o Imprès oficial expedit per un Centre de Reconeixement de Conductors, que certifiqui l’aptitud psicofísica d’acord amb els requisits exigits per a l’expedició del permís ordinari de conduir.
Nota: els documents dels apartats 6, 7, 8 i 9, no es requereixen per a l’expedició del títol professional de mariner pescador amb restricció de comandament, però sí que es necessiten per a l’aixecament de la restricció.
REVALIDACIÓ
Els títols que permeten exercir com a capità o oficial en vaixells pesquers de navegació marítima (un vaixell pesquer distint dels destinats a navegar exclusivament en aigües interiors o incloses en aigües abrigades, o als voltants d’aquestes o de zones en les quals regeixin exclusivament les reglamentacions portuàries) es revaliden cada 5 anys. Perquè es pugui fer la revalidació i la pròrroga d’un títol és necessari complir un dels requisits següents:
- Haver realitzat un període d’embarcament, com a patró o oficial, d’almenys un any en els darrers 5 anys, o de 3 mesos en el darrer any.
- Superar una prova o un curs, el contingut del qual ha de determinar el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient en col·laboració amb les comunitats autònomes. Mentre no es desenvolupi, s’ha d’acceptar el que estableix l’Ordre FOM/3302/2005, de 14 d’octubre, per la qual es regula la prova o el curs d’actualització necessari per obtenir la revalidació de les targetes de la marina mercant.
Les persones que compleixin amb les disposicions de l’article 19 del Reial decret 36/2014, de 17 de febrer, i vulguin revalidar el títol corresponent han de presentar:
- Sol·licitud, en model normalitzat i degudament emplenada
- Una fotografia recent, tipus carnet.
- Document nacional d’identitat.
- Justificant d’abonament de les taxes corresponents.(Referència 36.4.1.1.1)
- Targeta o títol que s’ha de revalidar
- Llibreta marítima que inclogui el primer full amb el nom del titular i els assentaments d’embarcament desembarcament segellats per Capitania Marítima .
- Declaració en el model previst a l’annex IV del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, que indiqui els vaixells on ha prestat servei. ( Model de l'annex IV)
- Certificat en el model de l’annex V, per a cada un dels vaixells en què hagi prestat servei, signat pel capità o pel representant de l’empresa naviliera. (Model de l'annex V)
- Certificat mèdic d’aptitud en vigor, expedit per l’Institut Social de la Marina, conforme al que està establert en el Reial decret 1696/2007, de 14 de desembre, pel qual es regulen els reconeixements mèdics d’embarcament marítim, amb resultat d’apte, o Imprès oficial expedit per un Centre de Reconeixement Conductors, que certifiqui l’aptitud psicofísica d’acord amb els requisits exigits per a l’expedició del permís ordinari de conduir
RENOVACIÓ
Els títols es renovaran als 50 anys d'edat de l'interessat i a partir de llavors cada cinc anys.
Les persones que compleixin amb les disposicions de l’article 19 del Reial Decret 36/2014, de 17 de febrer, i vulguin renovar el títol corresponent han de presentar: (veure requisits a titols)
- Sol·licitud, en model normalitzat i degudament emplenada
- Una fotografia recent, tipus carnet.
- Document nacional d’identitat.
- Justificant d’abonament de les taxes corresponents.(Referència 36.4.1.1.1)
- Targeta o títol que s’ha de renovar
- Llibreta marítima que inclogui el primer full amb el nom del titular i els assentaments d’embarcament i desembarcament segellats per Capitania Marítima .
- Declaració en el model previst a l’annex IV del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, que indiqui els vaixells on ha prestat servei. (Model de l'annex IV)
- Certificat en el model de l’annex V, per a cada un dels vaixells en què hagi prestat servei, signat pel capità o pel representant de l’empresa naviliera. (Model de l'annex V)
- Certificat mèdic d’aptitud en vigor, expedit per l’Institut Social de la Marina, conforme al que està establert en el Reial decret 1696/2007, de 14 de desembre, pel qual es regulen els reconeixements mèdics d’embarcament marítim, amb resultat d’apte, o Imprès oficial expedit per un Centre de Reconeixement de Conductors, que certifiqui l’aptitud psicofísica d’acord amb els requisits exigits per a l’expedició del permís ordinari de conduir.
DUPLICAT
En el cas de pèrdua, robatori o destrucció física de la targeta o del títol, es pot demanar un duplicat, que mantindrà la data de caducitat que corresponia a l’original. S’ha de presentar:
- Sol·licitud, en model normalitzat, degudament emplenada.
- Una fotografia recent, tipus carnet.
- Document nacional d’identitat.
- Justificant d’abonament de les taxes corresponents.(Referència 36.4.1.1.1)
- Declaració del responsable de les circumstàncies de la pèrdua o destrucció de la targeta o del títol, o còpia de la denúncia de robatori on consti la targeta o el títol.
- Certificat mèdic d’aptitud en vigor, expedit per l’Institut Social de la Marina, conforme al que està establert en el Reial decret 1696/2007, de 14 de desembre, pel qual es regulen els reconeixements mèdics d’embarcament marítim, amb resultat d’apte, o Imprès oficial expedit per un Centre de Reconeixement de Conductors, que certifiqui l’aptitud psicofísica d’acord amb els requisits exigits per a l’expedició del permís ordinari de conduir.
INCLUSIÓ EN EL "REGISTRE DE PROFESSIONALS DEL SECTOR PESQUER"
Aquelles persones que tenguin o hagin tingut una targeta nauticopesquera es troben inscrites en el Registre de Professionals del Sector Pesquer del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, sense perjudici de la seva inscripció en altres registres legalment prevists per a l’exercici de la seva professió.
Amb objecte de donar compliment al que disposa el punt 2 de la regla I/6 del Conveni, els titulats de la marina mercant han d’estar inclosos en el Registre de Professionals del Sector Pesquer per poder exercir les atribucions que en vaixells de pesca es recullen en el Reial decret 36/2014, de 24 de gener.
Els titulats de màquines de la marina mercant poden exercir les atribucions que els concedeix la seva titulació a bord dels vaixells pesquers. No obstant això, prèviament al seu embarcament han d’acreditar davant la Direcció General de Pesca que es troben en possessió d’una targeta professional de màquines de la marina mercant, a l’efecte d’incloure’s en el Registre de Professionals del Sector Pesquer.
Només els titulats de la marina mercant que es trobin en el registre esmentat poden exercir funcions en vaixells de pesca.
Amb el títol professional de patró portuari de la marina mercant es pot exercir com a patró en vaixells de pesca, d’eslora no superior a 12 metres i que no s’allunyin més de 3 milles d’un port o zona de refugi, sempre que s’acrediti un embarcament d’almenys 12 mesos com a mariner en la secció de pont de vaixells pesquers amb posterioritat a l’obtenció del títol professional de patró portuari i s’estigui inscrit en el Registre de Professionals del Sector Pesquer.
Es pot exercir de manera simultània el comandament de l’embarcació i el servei de màquines, sempre que, ho permetin les característiques de l’embarcació i la potència propulsora no superi els 100 kW. En el cas dels vaixells auxiliars d’aqüicultura, els patrons portuaris poden exercir les atribucions que els confereixi el seu títol professional sense més condició que estar inscrits en el registre de professionals del sector pesquer.
Les persones interessades a donar-se d’alta en el Registre de Professionals del Sector Pesquer del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, han de presentar:
- Sol·licitud, en model normalitzat i degudament emplenada
- Una fotografia recent, tipus carnet.
- Document nacional d’identitat.
- Justificant d’abonament de les taxes corresponents.(Referència 36.4.1.1.1)
- Títol/s professionals de la Marina Mercant.
- Llibreta marítima que inclogui el primer full amb el nom del titular.
En el cas que se sol·liciti l’aixecament de la restricció de comandament del títol de patró portuari, també s’haurà d’adjuntar:
7. Llibreta marítima que inclogui el primer full amb el nom del titular i els assentaments d’embarcament i desembarcament segellats per Capitania Marítima.
8. Declaració en el model previst a l’annex IV del Reial decret 36/2014, de 24 de gener, que indiqui els vaixells on ha prestat servei. (Model de l'annex IV)
9. Certificat en el model de l’annex V, per a cada un dels vaixells en què hagi prestat servei, signat pel capità o pel representant de l’empresa naviliera. (Model de l'annex V)
10. Certificat mèdic d’aptitud en vigor, expedit per l’Institut Social de la Marina, conforme al que està establert en el Reial decret 1696/2007, de 14 de desembre, pel qual es regulen els reconeixements mèdics d’embarcament marítim, amb resultat d’apte, o Imprès oficial expedit per un Centre de Reconeixement de Conductors, que certifiqui l’aptitud psicofísica d’acord amb els requisits exigits per a l’expedició del permís ordinari de conduir.
FORMA DE PRESENTACIÓ
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
- De manera telemàtica, fent un "click" a «Accés al tràmit telemàtic»
- De manera presencial, a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
L’expedició, renovació i revalidació dels títols correspon a la Direcció General de Pesca de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.
Servei d’Ordenació Pesquera
C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176100 - Fax: 971176804
Email: titulacions@dgpesca.caib.es