Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval de societats de garantia recíproca per operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat (2023)

Atorgament d'ajuts als emprenedors i a les empreses de les Illes Balears que hagin formalitzat operacions financeres avalades o coavalades per una societat de garantia recíproca, destinades a finançar inversions productives o liquiditat formalitzades entre l'1 de desembre de 2022 i el 30 de novembre de 2023.

Els ajuts es destinen a cobrir part dels costs financers (cost de l'aval, interessos, comissions) dels

- 4 primers anys de les operacions d'inversió

- 3 primers anys de les operacions de liquiditat.

En el cas d'operacions d'inversió, els ajuts poden ser objecte de cofinançament en un 60% amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears

Codi SIA

2986058

Persones destinatàries

-Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada i les societats civils o comunitats de béns, les agrupacions d'interès econòmic (AIE), les unions temporals d'empreses (UTE) i empreses d'economia social definides en la Llei 5/2001, de 29 de març, d'economia social i que compleixin els requisits de les micro, petites i mitjanes empreses

a) que financin projectes d'inversions de les pimes, sempre que es facin en centres productius ubicats a les Illes Balears.

b) que financin operacions financeres de liquiditat de pimes, l'activitat principal de les quals es faci en centres productius ubicats a les Illes Balears

-Determinades grans empreses elegibles que compleixin la definició de l'apartat 24 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, és a dir, que no compleixin els criteris que estableix l'annex I per ser definides com a micro, petites i mitjanes empreses, que tenguin fins a 499 treballadors i que hagin formalitzat o tenguin la intenció de formalitzar operacions financeres que financin projectes d'inversions, sempre que es facin en centres productius ubicats a les Illes Balears.

Els beneficiaris d'ajuts derivats de convocatòries d'anys anteriors no poden ser beneficiaris simultàniament dels ajuts que regula aquesta convocatòria per una mateixa operació de finançament o projecte d'inversió.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajuts

Requisits

Les operacions financeres avalades han de complir els requisits següents:

 

-avals financers concedits per una societat de garantia recíproca la majoria dels socis partícips de la qual siguin empreses que duguin a terme la seva activitat principal en el territori de les Illes Balears, o avals financers concedits per una societat de garantia recíproca a empreses que duguin a terme la seva activitat principal en el territori de les Illes Balears,

-tipus d'interès variable entre l'euríbor +1,5% i l'euríbor +2,5% o tipus fix equivalent al que resulti d'aplicar un diferencial del 2% a l'IRS (interest rate swap) en el termini que correspongui

-reafiançament de l'operació, en un import mínim del 25%, per una societat de reafiançament de les que preveu l'article 11 de la Llei 1/1994, d'11 de març, sobre el règim jurídic de les societats de garantia recíproca, i regula el Reial decret 1644/1997, de 31 d'octubre, relatiu a les normes d'autorització administrativa i requisits de solvència de les societats de reafiançament.

En aquelles operacions en les que, a criteri de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, es justifiqui, es pot exceptuar el compliment del percentatge mínim de refiançament per una societat de refiançament.

Les operacions han d'estar formalitzades entre l'1 de desembre de 2022 i el 30 de novembre de 2023

Documentació a presentar

Les sol·licituds, amb la seva documentació complementària, s'han de presentar utilitzant els models que hi ha disponibles en aquesta Seu Electrònica o en el web de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació que s'indica al apartat 9.2. de la convocatòria dels ajuts

Models:

Termini màxim

Termini màxim de presentació: 9 de desembre de 2023

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Observacions

Forma de presentació preferent:

En de l'entitat col·laboradora ISBA, SGR de manera telemàtica (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015 esmentada, i opcional per a les persones físiques), o bé presencial (només per a persones físiques).

https://www.isbasgr.es/es/

X

Presentació d'al·legacions en tràmit d'audiència

Requisits

Haver rebut una notificació de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni per presentar al·legacions a alguna proposta de resolució, en marc d'aquesta convocatòria d'ajuts.

Documentació a presentar

La documentació que pugui indicar la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Termini màxim

10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació o el termini que estableixi la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni si és diferent.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

X

Desistiment de la sol.licitud o renúncia del dret

Requisits

Pel desistiment de la sol·licitud: la persona ha sol·licitud un ajut d'aquesta convocatòria, que encara no li ha estat concedit

Per la renúncia del dret: la persona va sol·licitar l'ajut d'aquesta convocatòria i ja li va ser concedit

Documentació a presentar

Escrit signat per la persona que desisteix de la sol·licitud o renúncia al dret

Models:

Termini màxim

"Pel desistiment de la sol·licitud: abans que se li concedeixi l'ajut

Per la renúncia del dret: un cop l'ajut s'ha concedit i fins que finalitzi el període subvencionat

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

X

Justificació de les inversions

Requisits

Tenir concedit un ajut als interessos d'aquesta convocatòria per una operació financera d'inversió, que d'acord amb la convocatòria, es pagaran en l'exercici 2024, prèvia justificació

Documentació a presentar

Documentació indicada en el punt 14.4.1 de la convocatòria

Termini màxim

De l'1 de gener al 31 d'octubre de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

X

Sol·licitud pagament anualitat ajut cost aval

Requisits

La sol·licitud l'ha de fer l'entitat col·laboradora ISBA, SGR, en nom dels beneficiaris que als quals s'hagi concedit una subvenció d'aquesta convocatòria

Documentació a presentar

Relació d'expedients d'ajuts d'aquesta convocatòria amb els imports de l'ajut a l'anualitat del cost de l'aval que correspongui.

Termini màxim

Anualitat 2024: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2024. Anualitat 2025: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2025. Anualitat 2026: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2026

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar