Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Reclamación de alta médica, baja o modificación del proceso de incapacidad temporal (IBSALUT)

Impugnación de alta emitida por un médico de Atención Primaria o Inspector Médico del Servicio Público de Salud.

Impugnación a la negativa de emisión de baja médica de un proceso de incapacitado temporal por parte de un médico de Atención Primaria o Inspector Médico del Servicio Público de Salud.

Impugnación a la modificación del proceso de incapacidad temporal, por anulación, acumulación u otras.

Codi SIA

282404

Persones destinatàries

Usuarios que han recibido un alta después de un proceso de IT, la duración del cual no supera los 365 días, que han recibido negativa de baja médica o la modificación del proceso de incapacidad temporal.

Termini per a resoldre i notificar

7 días hábiles para las impugnaciones de altas

45 días hábiles para el resto de impugnaciones.

Silenci administratiu

Negativo

Forma d'inici

Instancia de parte

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Reclamación previa a la vía jurisdiccional social.

Normativa del procediment

Òrgan competent per a resoldre

Dirección General del IB-Salut

Tràmits

X

Presentación de reclamación

Requisits

Presentación solicitud declarando la voluntad de impugnar el alta médica recibida después de un proceso de IT no superior a 365 días, la voluntad de impugnar la negativa de emisión de baja médica de un proceso o su modificación, en que quede constancia de los motivos de esta reclamación.

Documentació a presentar

Informes médicos que avalen la situación de incapacidad temporal y no hayan sido valorados por el Médico Inspector.

Otra documentación justificativa de los hechos.

Models:

Termini màxim

11 días hábiles desde el día siguiente al alta médica , o de 30 días hábiles desde la notificación de los otros supuestos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servicio de Salud de las Illes Balears (Ib-Salut)

Contacte

Servei o Secció responsable

Inspección Médica

C/ Son Campos, 5. Tel.: 971462101

(inspeccion.secretaria@ssib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Inspección Médica

Finalitat

Tramitación del procedimiento

Legitimació

Cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos

Destinatari

No se cederán datos a terceros disparo de obligación legal

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Informació adicional

Descarregar