Resum de la normativa d'acreditació per a viatgers residents a les illes

L’1 de novembre de 2014 va entrar en vigor la nova normativa pel que fa a la forma d’acreditar la residència per beneficiar-se de la bonificació en les comunitats autònomes de les Canàries i de les Illes Balears i en les ciutats de Ceuta i Melilla (art. 4.1 del Reial decret llei 1/2014, de 24 de gener).

A partir d’aquesta data l’acreditació telemàtica de la residència és obligatòria i s’ha de consultar el SARA (Sistema d’Acreditació de Residència Automatitzat) en el moment d’adquirir el bitllet. Per això, només és necessari que introduïu, quan reserveu el bitllet subvencionat, el vostre document d’identitat (DNI o NIE) i el nom i llinatges, tal com apareixen literalment en el document esmentat.
 
Si telemàticament es constata que el passatger compleix les condicions per ser beneficiari de la subvenció, pot comprar el bitllet sense incidències i acreditar la seva identitat a través dels mateixos mitjans que els passatgers sense dret a bonificació.

No obstant això, si el resultat de la consulta és negatiu, el passatger ha de justificar que és beneficiari de la bonificació amb el certificat de residència, a més del DNI, NIE o passaport per acreditar la seva identitat.

Per plantejar qualsevol qüestió relacionada amb l’aplicació correcta del descompte de resident en el transport aeri podeu formular una consulta o presentar una reclamació davant el Ministeri de Foment:

Ministeri de Foment
Agència Estatal de Seguretat Aèria
Av. del General Perón, 40, porta B 1r
28020 Madrid
Tel.: 91 396 82 10
Adreça electrònica:  sau.aesa@seguridadaerea.es
Pàgina web:  www.seguridadaerea.gob.es