Requisits
a) Tener entre 18 y 65 años en la fecha de presentación de la solicitud.
b) Estar afectado por una discapacidad física, enfermedad de Parkinson u otras enfermedades neurodegenerativas que le impidan realizar actividades básicas de la vida diaria, lo cual se ha de acreditar con el reconocimiento del grado de discapacidad de un 65 por ciento; y de necesidad de ayuda de tercera persona para las actividades de la vida diaria, o con el reconocimiento de la situación de dependencia en grado II o grado III.
c) Residir en territorio español y haberlo hecho a lo largo de los últimos cinco años, de los cuales los dos inmediatamente anteriores a la fecha de presentación de la solicitud tienen que estar en un municipio de la comunidad autónoma de las Islas Baleares, hecho que se ha de acreditar con el correspondiente certificado de empadronamiento.
d) No sufrir una enfermedad que requiera atención en un centro hospitalario.
e) No sufrir trastornos de conducta o de convivencia.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
No hay plazo para la presentación.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servicio de Centros y Programas
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Centros y Programas
Av. de Gabriel Alomar, 33.
Tel.: 971177345
- Fax: 971177068